27 Сентября 2018 в 17:15 712

Шахрайський трафік: Темна сторона діджитал світу

Коли мова йде про гроші, завжди знайдуться люди, які захочуть “знайти лоха” і заробити, не надавши послугу. Консалтингова компанія Forrester оцінює обсяг шахрайства в онлайн-рекламі у 2018 році у $3.3 мільярди. Все це — втрачені час, зусилля та гроші рекламодавця. Про це Ольга Ваганова, контент-менеджер ОС "Ініціатива Чисте небо".

Яким чином замість успішної кампанії рекламодавець викидає гроші на вітер і фінансує шахраїв? IAB випустив звіт про шахрайський трафік.


У ньому він називає такі види шахрайства: маніпуляції з трафіком,  маніпуляції з cookies, накрутка кількісних показників сайту, неправдива геолокація, використання незаконних ботів і сканерів, розміщення шкідливого програмного забезпечення, фальсифікація видимості реклами, фейкові виклики реклами задля впливу на лічильники. “Боти можуть діяти як люди, і виглядає, що певні сайти і реклама отримують більше трафіку, ніж є насправді. Наприклад, рекламодавці несвідомо платили "меббот" 3-5 мільйонів доларів на день для "перегляду" своєї реклами”, — пише Forrester.


Додамо до цього переліку ще два методи.


Перший — склікування рекламного бюджету самим майданчиком чи конкурентами. “Цей метод полягає в тому, що шляхом введення ключових запитів у пошук Google, відбувається ініціювання показу рекламного оголошення і після кліка по ньому з вашого бюджету списується плата за клік. Склікуватися можуть не тільки оголошення з пошукової видачі, а й контекстна реклама, що крутиться на сайтах партнерів Google. Чим більше показів і кліків по оголошеннях на сайті партнера, тим більше він отримує грошей. Тому недобросовісні власники сайтів самі склікують рекламні покази на своєму ресурсі”, — пише в своєму блозі експерт з діджиталу Ігор Мунтян.


Другий — розміщення на піратах відеореклами у той час, як рекламодавець вважає, що розмістився у плеєрі YouTube.


Дослідницька компанія Gemius свідчить: відеореклама — один з найпопулярніших видів реклами на піратських сайтах. Дані з кількості показів, презентовані на літній конференції “Чистого неба”.

На конференції «Медіаправо», що відбулася восени 2017 року, керуючий партнер юридичної фірми IPjurix Юрій Охромєєв розповідав про досвід розміщення відеореклами через посередника Viboom. Юрій показав результат цього “слідчого експерименту”: звіт про рекламну кампанію, отриманий  від Viboom. Зазначені там майданчики розміщення реклами були піратськими.


На своєму сайті Viboom видаєтсья цивілізованим бізнесом. Але експерти стверджують, що компанія заробляє на нелегальному контенті, використовуючи лазівку в системі YouTube. Відео з YouTube встановлюється у плеєри піратських сайтів у вигляді overroll-ів. Шахраї виставляють налаштування у плеєрі так, щоб кнопка Skip (“Пропустити рекламу”) з’являлася через 30-45 секунд або взагалі не з’являлася.


Найчастіше глядач хоче подивитися відео, за яким прийшов на піратський сайт, і чекає, не йде с сайту. Таким чином, перегляд реклами зараховується, і рекламодавець сплачує за неї. Для системи YouTube це виглядає, як просто повний перегляд відео в своєму плеєрі. Так відбувається приховане фінансування онлайн-піратства.


З яким настроєм глядач, що прийшов на піратський сайт, чекає закінчення відеореклами, яку не можна скіпнуть? Чи то це ставлення, на яке розраховує рекламодавець? І що, коли рекламодавець принципово не хоче підтримувати крадіїв?


На жаль, не існує досконалого методу для того, щоб вберегтися від шахраїв в Інтернеті, але розуміючи схеми, за якими вони працюють — можна вчасно прийняти необхідні заходи та зберегти свої нерви й рекламний бюджет. Як говориться в прислів’ї: “Хто попереджений — той озброєний”. Свідомість у розпорядженні рекламними бюджетами дає позитивний ефект.


Американська ініціатива TAG, що об’єднує рекламну галузь у боротьбі проти шахрайства в інтернеті, цього року просунулася у Європу. Віце-президент TAG з глобального залучення Нік Стрінгер розказав, що планується підписання Меморандуму про нерозміщення реклами на піратах: “Мета Меморандуму — попередити розміщення реклами на сайтах і у застосунках, що порушують права інтелектуальної власності, тим самим мінімізуючи фінансування піратів через прибутки від реклами”.


Це працює. На літній конференції української антипіратської Ініціативи “Чисте небо” Нік поділився такими цифрами: дохід, отриманий піратами від реклами в США, в 2016 році оцінювався у $111 млн (дослідження E&Y). Проте через зусилля галузі, такі як TAG, запобігли отриманню піратами додатких $177 млн. Таким чином боротьба рекламодавців з крадіями інтелектуальної власності знизили їхній прибуток на 48-61%.


“Уникайте розміщення реклами на сайтах, що порушують права правовласників, – їх перелік розміщено на сервісі blacklists.org.ua”, — закликає Українська Антипіратська Асоціація (УАПА). Вона не тільки щомісмяця моніторить ці сайти на предмет розміщення на них реклами, але й розсилає листи-попередження брендам, чию рекламу бачить там. Для оперативності і ефективності УАПА готова надсилати листи-попередження агенціям, якщо буде отримувати інформацію щодо брендів, які знаходяться у їхньому обслуговуванні.


Сутність пірата — заробити незаконно. Він краде контент, і монетизує його. Нічого не заважає йому так само безцеремонно поставитися до рекламодавця. Шахрайство в світі digital — це мистецтво, яке спирається на безліч різних інструментів і методів. Відсутність перевірки якості трафіку та фокусування лише на кількісних показниках часто стає приводом спіймати рекламодавця “на гачок”. Тому слід бути обережними, даючи виконавцю  — агенції, сайту — вказівку нарощувати трафік (“лийте більше!”). Замість досягнення ефекту для бренду в перспективі можна отримати “повітря” у вигляді фрода і втрату рекламного бюджету.


За матеріалами прес-релізу. 

Присоединяйтесь к нашему каналу в Telegram.
 
,