10 критеріїв успіху агенції Postmen від Ярослава Ведмедя

1 квітня команда Postmen святкує свої перші 10 років! За цей час ми з новачків стали лідируючою агенцієї на ринку, з прекрасним колективом професіоналів, більш як ста нагородами на українських та міжнародних конкурсах, крутими клієнтами і мега-офісом. Ця колонка - моя спроба осмислити 10-річчя діяльності агенції Postmen та спробувати сформувати 10 принципів, на яких тримається наш успіх.

Коментарі 2620

1. Зростаючий ринок або сегмент

Навряд чи агенція може стартувати в період, коли рекламний ринок падає, клієнти обережні, а економічні перспективи невизначені.

Найкращими умовами є не просто економічне зростання, але й нішове або секторальне. Як-от, наприклад, зростання Postmen у діджиталі, яке трапилось одночасно зі збільшенням кількості користувачів в онлайні та поширенням платежів онлайн. Інтернет стрімко перетворювався з простору інформації та розваг у простір бізнесу.

Наша ставка на цифрову агенцію й сервіси у 2010-х повністю себе виправдала. Перші роки агенції пройшли у розвитку від початківців до провідного гравця в соцмережах. Нам вдалося зіграти на збільшенні значущості соцмереж та онлайну загалом і отримати від цього свою частку ринку і голос в ньому.

2. Експерименти й інновації

Критерій, без якого зростання й успіх як агенції, так і бізнесів загалом неможливий, — це експерименти й інновації. Якщо агенція робить те саме, що вже робили до неї інші, то як із такою парадигмою можна пробиватися на ринку та досягати успіху на ньому? Чому клієнти мають звернути увагу на таку агенцію?

Експерименти й інновації — це саме те, чим Postmen займалася протягом всього періоду свого існування. На початку ми покладались на роботу з даними користувачів соціальних мереж і на створення застосунків для соцмереж. Цей напрямок втратив для нас свою актуальність із приходом смартфонізації. Зараз ми все більше експериментуємо з контентом і крос-платформенними ідеями. В часи, коли кількість доступних інструментів подвоюється щороку, а штучний інтелект GPT-чату генерує ідеї на рівні непоганого “джуна”, вже не залишається простору для посередності. Відтепер люди мають робити лише те, що знаходиться поза межами нормального і звичного, бо все інше вже роблять машини.

3. Чесність перед клієнтом

Цей пункт може здаватися банальною істиною, але не в багатьох агенцій є сміливість давати клієнту чесні відгук та інсайти. Часто чесність зупиняється там, де вона йде всупереч уявленням клієнтів про себе. Чесність приходить із компетенцію і впевненістю в тому, що ти робиш.

4. Орієнтація на потреби клієнта та створення цінності для нього

Цей пункт теж може здаватися досить зрозумілою бізнес-істиною. Проте саме спроможність розуміти цінність агентського продукту визначатиме, як довго і плідно агенція буде працювати з кожним окремим клієнтом. З самого початку існування Postmen найголовніше для нас — потреби та виклики клієнта. Це ключова річ, на якій ми фокусуємося. Це також значить, що фокус на клієнті може заводити нас на нові території, де ми раніше не бували.

5. Розуміння джерел прибутку та збитків

Не менш важливо розуміти, що дає агенції прибуток, а що його забирає. Це є досить неочевидним критерієм: велика кількість агенцій не ведуть компетентного фінансового обліку, мають вільне бюджетування та формують свої бюджети, ґрунтуючись на внутрішніх відчуттях. У таких випадках клієнти отримують нічим не обґрунтовані бюджети. Але й агенції не розуміють, де вони заробляють, а де втрачають гроші. З 2016 року в Postmen ми ввели фінансовий облік, що дав нам змогу розуміти, що наше, а що ми краще зробимо з партнерами з ринку чи взагалі відмовимось робити.

6. Лідерство

У цьому пункті ми говоримо про індустріальне лідерство, яке можливо досягнути, лише маючи сміливість діяти так, як не діють інші. Це не лише про переваги бізнес-фрірайду, коли ти розгойдуєш пудру там, де нікого до тебе не було (сподіваюсь, хоч лижники і бордери цю метафору зрозуміли). Це також про сміливість продовжувати бізнес в періоди криз, коли інші лідери ринку в один голос закликають скорочувати співробітників і закривати офіси. Нам всім належить ще відчути та зрозуміти, що вимірювати все лінійками від горілчаних королів, які вони щедро роздають у своїх ток-шоу про Великі Мані, - це лузерство. Зі зрілістю приходить розуміння, що запитання “яка твоя єбітда” не є головним в бізнесі, хоч без нього, як без туалету в офісі, справу не побудуєш.

7. Команда

Сьомий у списку, але не сьомий за важливістю критерій. На самому початку зародження агенції важко відразу зібрати сильну команду, проте це не означає, що цього не треба робити. Важливо, щоб люди, які будують основу, мали спільні цілі, були заряджені спільними настроями. Може, всім нам не вистачало в початкові періоди компетенцій, але ми завжди знали що йдемо до №1 на ринку.  Без стартової об’єднавчої ідеї бізнес може не дотягнути до своїх 10 років і навіть до 1, 2 або 3.

8. Продукти та технологізація

Важливо творити інновації й експериментувати, але це затратний процес. Якщо ви винаходите послуги та продукти для кожного окремого клієнта, це зрештою вас виснажить - фінансово, ідейно і технічно. Продукти допомагають ввести стандарти й дати сигнали клієнтам, які можуть з вами очікувати певного результату. Продукти та технологізація також стануть для вас маркерами територій, де ви скажете ні - не тому, що ми це не можемо, атому, що ми це не можемо зробити з користю для себе і клієнта.

9. Відкритість до нового

Між цим пунктом і попереднім важливо знайти баланс. Спроба все технологізувати може закінчитись тим, що все, що робить агенція, втратить актуальність. Тому навіть в добре відточених продуктах і процесах завжди повинні бути території, де твориться нове, а періодично не завадить ставити під великий знак запитання все, що ви робите.

10. Нетерпимість до токсичного

Останній пункт — дуже особистий критерій для мене і Postmen. Для себе ми зрозуміли, що життя в нас одне й ми не будемо його витрачати на токсичні відносини, токсичних клієнтів і токсичні справи. Це досить просто - якщо не клеїться - ми відпускаємо на всіх рівнях - персональному і корпоративному.

Підсумовуючи, скажу, що ці 10 пунктів відбивають настрої, які панують всередині мене станом на ці дні, коли ми з командою святкуємо 10-річчя Postmen. Я б хотів, аби мої міркування дали наснагу іншим агенціям, які на шляху до своїх 10 років. А ті, хто пройшов цю відмітку, зможуть за цими критеріями звіритись - як було в їхні 10 років.

Та в цей день народження ми бажаємо лише одного — ПЕРЕМОГИ. І, щоб наблизити її якомога скоріше, ми ВІДКРИВАЄМО ЗБІР НА ДРОН ДЛЯ ЗСУ ????????.

Завдяки нашим захисникам і захисницям ми маємо можливість радіти, усміхатися, жити та творити!

Тож найкращим подарунком на нашу річницю буде ваш донат:

Збираємо на дрон Mavic 3 для 68-ї бригади, де прямо зараз служить наш колишній колега Павло Вишебаба @vyshebaba

Збір триватиме протягом усього квітня.

І найголовніше: Postmen подвоє кожну гривню, яку ви перерахуєте на збір!

PayPal: [email protected]
ПриватБанк: 5457082292600058

Обговорити з іншими читачами:
Погода