10 способів прос*ти зйомку

“Та шо там тої зйомки, фотограф поклацає, і буде норм”. Якщо це про вас - вітаємо, продакшен ще ніколи не бив вас по нерозважливій голові і бюджету.

Комментарии 1455

Облажатись на зйомках - факап, який має статись з будь-яким юним креативником. Якщо ви в цій категорії - вітаємо, рано чи пізно ви все одно облажаєтесь. Але наш чекліст допоможе пом’якшити удар і вирулити.

10 способів просрати зйомку

1. Не брифуйте клієнта, або нема ТЗ - результат хз

Клієнт сказав - треба красиво зняти картоплю, так шо ж тут неясного? Берем картоплю, берем фотографа і погнали. Після зйомки ви дізнаєтесь, що картопля мала бути не кругла, а трикутна, сорту “Янгольський пил”, а ще ви не передали перламутровий блиск шкірки і не врахували, що клієнту важливо показати картоплю в профіль, а ваш анфас фу.

Памятайте: брифувати клієнта потрібно завжди. І не треба кидати йому гугл-док з унилою табличкою - тут у кого хочеш ентузіазм стухне. Брифуйте ротом. Зідзвоніться, постарайтеся створити максимально дружню атмосферу і витягнути з клієнта його “хотілки”. Якщо вам кажуть “зробіть красиво” - дізнайтесь, що для клієнта красиво. Уточніть всі можливі обмеження. Вам вони можуть здатись ідіотськими, і клієнту вони теж можуть не подобатись, але так заповів глобал-офіс, і не у владі вашого співрозмовника це змінити. Ловіть кожне слово і розпитуйте все, що неясно.

2. Бюджет на колінці

Шо там того бюджету - пара годин фотографа і три кіло картоплі для зйомки? Відправляю клієнту!

Навіть проста зйомка зазвичай передбачає набагато більше, ніж просто оплату фотографу. І при формуванні коста ви маєте обовязково контактувати з продакшеном чи фотографом. Робота зазвичай оплачується погодинно, тож уточніть, скільки часу має зайняти зйомка, і закладіть резервні пару годин. Якщо ви знімаєте в студії - це може сильно вплинути на кост. Можливо, вам знадобиться додаткове обладнання? Компенсувати транспорт фотографу і моделям? Якщо зйомка триває довше 4 годин, не забудьте закласти витрати на їжу і каву: голодні люди працюють хріново

3. Клієнт каже - дорого, викинемо стиліста з коста

Невтаємниченим у нюанси продакшена клієнтам стиліст і візажист можуть здатись забаганкою. Найгірше, що ви можете зробити - це у відповідь на насуплені брови клієнта швиденько викинути стиліста. Повірте, збирати луки самостійно і шукати потрібні речі власними рученьками - погана ідея, якщо у вас немає професійного досвіду. Навіть якщо вам вдасться провернути цей фокус, витрачений час і гроші зроблять задачу нерентабельною.

Вихід: вчитись пояснювати і переконувати. Аргументовано доводити, чим обернеться економія (спойлер: правками і перезйомкою!). Якщо переконати не виходить - не лізьте в історію, яка обернеться фінансовими і репутаційними витратами.

4. І з клієнтом переговорів вистачає - чого ще з фотографом розмови розмовляти?

Хороший фотограф - ваш друг, брат і надійне плече. Тримайте його в курсі від початку підготовки до зйомки, питайте його порад, періодично робіть тест на адекватність ваших та клієнтських запитів. Якщо ви не знайшли часу поговорити з фотографом - не дивуйтесь кардинальній різниці між очікуванням і результатом

5. Нащо той мудборд, 2 референса з Pinterest вистачить

Приходите ви на зйомку і кажете фотографу «хочу якось так». Реквізиту нема, світло не те, на картинці літає попкорн, а вам треба лежача картопля. Хто винен і шо робити?

Обов’язково робіть деталізований мудборд перед кожною зйомкою, незалежно від масштабу. Додавайте туди варіанти студій/локацій, моделей, реквізити, які будуть використовуватись. Залежно від формату зйомки розпишіть сценарій, як і що ви знімаєте, додайте референси на кожний кадр, щоб фотограф знав, що йому треба відзняти 5 фото, де картопля буде в упаковці, у мисці, порізана, приправлена та запечена.

Пам’ятайте, мудборд - це ваш пруф, якщо щось піде не так. І просто крутий інструмент для синхронізації всіх учасників

6. Клієнт каже - АСАП, знімаємо завтра о 12-й

Клієнтоорієнтованість наше все, але не в цьому випадку. Нормальна організація зйомки займає від одного робочого тижня, залежно від рівня складності. Нє, бувають винятки, коли щось геніальне організовується і знімається за 3 дні, але на те вони і винятки. Найбільший факап у нас в агентстві відбувався, коли треба було організовувати все з таймінгом у 2 дні. Ні, нева евер не погоджуйтесь, ви не встигнете проробити мудборд, провести кастинг моделей та підібрати крутий реквізит.

7. На зйомку не поїду, самі впораються

Маючи команду професіоналів, можна бути впевненим у крутому результаті. Мудборд, реквізити є, моделі готові, самі впораються. Але ніт.

Ви режисер і замовник того, що відбувається на знімальному майданчику. Відповідальність — на вас. А, якщо вам пощастило з командою, то ви просто ризикуєте пропустити крутий вайб та ідеї, що виникають на місці, від живої присутності.

8. Навіщо клієнту подробиці? Заплатив - хай чекає на результат!

Клієнт дійсно приходить до агентства за результатом, але це не означає, що йому не важливий процес.  Якщо ви в постійній комунікації з клієнтом, дотримуєтесь дедлайнів, попереджаєте, якщо щось іде не за стартовим планом, узгоджуєте додаткові ідеї та зміни, клієнт розуміє, що відбувається. Відчуття, що ситуація під контролем, а люди, яким ти довірив задачу і бюджет, розуміють, що роблять - безцінне. Багато траблів виникає не тому, що ви хрінові, а через брак інформації. Знімайте тривожність і заряджайте клієнта крутим настроєм! А фото з бекстейджа - це бальзам на душу кожного тривожного менеджера зі сторони клієнта.

9. Фотограф каже - фотки найближчим часом

За пару днів, скоро, чи найближчим часом - наші улюблені дедлайни, ми теж мріємо жити в Галактиці, де всі розуміють поняття “скоро”. Але, серйозно, ви не домовляєтесь про дедлайни? Обговоріть терміни, а ще не забудьте проговорити, у якій програмі вам зручно отримати фото, чи потрібні сирі файли, хто бере на себе постобробку і ретуш (останнє ви обговорили ще на стадії формування коста, еге ж?).

10. Папери не потрібні - ми ж свої люди

Якщо хочете спати спокійно - подбайте про угоди для моделей/блогерів, коли залучаєте їх до проекту. Неважливо, що тобі на словах сказала модель: ви повинні мати офіційні дозволи на використання фото.

Вам не вдалося прос*ти зйомку? Давайте дружити!

Стаття написана у співавторстві: Креативний директор SODA - Галина Танай та СММ стратег SODA - Карина Двір.

Обсудить с другими читателями:
Погода