
На офіційному відкритті виставку відвідали Президент України Володимир Зеленський та перша леді України Олена Зеленська.
Ще більше про першу виставку, що не боїться темряви, у цифрах:
– понад 15 тисяч відвідувачів побачили експозицію;
– виставка розмістилась в Українському домі на 2-х поверхах площею близько 1150 м²;
– близько 250 м стежок вели відвідувачів і допомагали в пізнанні світу Сковороди;
– 518 свічок та ліхтариків було використано в експозиції;
– більше десятка експертів: філософів, істориків, літературознавців, культурологів, музикознавців – долучилися до створення мистецького проєкту в Українському домі;
– 16 годин лайвів із виїзної студії Радіо Культура в співпраці із головним інформаційним партнером виставки Суспільне Мовлення – це 960 хвилин розмов про Сковороду із цікавими людьми;
– 5 годин кураторських екскурсій та вперше організовані ексклюзивні кураторські «темні» екскурсії;
– 15 експертів доєднались до Сцени діалогів і провели загалом 8 годин інтелектуальних дискусій на тему життя, творчості та ідей Григорія Сковороди;
– у співпраці з українським брендом Creative Depo був випущений ексклюзивний мерч футболок та худі із рефлективним принтом;
– більш ніж 20 тисяч згадок про Григорія Сковороду в соціальних мережах та понад 5 тисяч згадок про експозицію «Світ Сковороди».
Брендинг «Світ Сковороди» став популярним відразу після свого виходу. Айдентику використовували національні установи, бренди, компанії та тисячі людей, які створювали контент та заходи для святкування ювілею Григорія Сковороди. Новини, публікації та статті охопили сотні тисяч глядачів Інтернету та мільйони глядачів телевізійних програм по всій Україні.
З 4 по 11 грудня в Українському дому було реалізовано: виступ та запис Ансамблю класичної музики імені Бориса Лятошинського, живі виступи музикантів барокової музики, інтелектуально-дискусійна програма із чотирма діалогами, виїзна студія Радіо Культура, прем’єрний показ фільму «У пошуках Сковороди» від Суспільне Мовлення, інтерактивний контент та майстер-класи. З матеріалами виставки вже можна ознайомитись на сайті проєкту.
Програму і зміст проекту формували низка експертів, філософів, істориків, літературознавців, культурологів, музикознавців, кураторів, серед яких Євгеній Стасіневич, Богдана Романцова, Сергій Багро, Анна Гадецька, Катерина Диса, Іван Іващенко, Вадим Назаренко, Наталія, Олена та Юрій Пелешенко, Джузеппе Перрі, Тетяна Пилипчук і Олександр Савчук.


Головним інформаційним партнером проєкту стала медіакомпанія України Суспільне Мовлення. У рамках партнерства Youtube-канал Суспільне Культура транслював наживо відкриття виставки, на виставці працювала виїзна студія Радіо Культура, а в різних локаціях виставки можна було послухати спецпроєкти, підготовлені спеціально до 300-річчя Сковороди. В один з останніх днів виставки відбулась презентація документального фільму «У пошуках Сковороди», створеного на замовлення «Суспільне. Культура».
Головним медіапартнером мистецького проєкту стала медіагрупа України Starlight Media. У рамках партнерства групою був створений ефірний анімаційний ролик, що транслюється в національному марафоні «Єдині новини», а також події виставки активно підтримувались на діджитал-ресурсах медіагрупи.
Міністерство культури та інформаційної політики, Державне агентство України з питань мистецтв та мистецької освіти разом із мережею магазинів АТБ запустили спільний проєкт – під час візиту до будь-якого магазину мережі, усі клієнти два тижні могли почути декілька аудіо-оповідань Григорія Сковороди, голосом яких став актор Національного театру ім. Івана Франка Віталій Ажнов. Також при кожній покупці отримати чек із персональною цитатою українського філософа та мислителя.
Що про виставку пишуть у соцмережах?
Актуальна концепція і ідея, інформативні дописи, мінімалізм та естетичність в оформленні, доречна інтерактивність. Вражаючим є центральний символ виставки вцілілий цьогоріч після російських обстрілів пам’ятник Григорію Савовичу, привезений із музею в Сковородинівці. Лаконізм деталей виставки лише підкреслює масштаб вцілілого пам’ятника. Усе дуже зі смаком, масштабно, але без зайвого пафосу, - Галина Усатенко.
Найбільше вражає уцілілий пам’ятник Сковороди зі знищеного навесні російською ракетою музею в Сковородинівці. Українська барокова музика допомагає зануритися в атмосферу України 18 ст. та глибше пізнати світи Сковороди. Нам пощастило віртуально пройтися виставковим садом Сковороди разом із літературознавцем Євгенієм Стасіневичем. І трохи більше зрозуміти постать Григорія Сковороди. Година минула непомітно, а хотілося слухати і слухати… - Юлія Василишина.
Відвідавши Виставковий мистецький проєкт «Світ Сковороди» відчула велике задоволення, наче поспілкувалася із самим Григорієм Савичем! - Ольга Савенок.
Розплакатись на виставці? Та легко, якщо це виставка, присвячена Григорію Сковороді. Я не знаю хто той геній, відповідальний за підбір музичного ряду. Я ходила по колу, розглядаючи експонати, вкотре перечитуючи тексти. Зависла перед скульптурою Сковороди, роздивлялась його обличчя та складочки на одязі. Я слухала неймовірну музику й шукала відповіді на запитання… - Оксана Пурік.
«Світ Сковороди» й атмосферна кураторська екскурсія Євгеній Стасіневич. У темряві чи у світлі, кожен відкриє для себе свого Григорія Савича. І гріє, що навіть зараз, такі дати не лишаються не помічені, - Марія Придьма.
