7 з 50 топових онлайн-видань порушують Закон про державну мову – моніторинг

Мовним рекордсменом стало інформагентство «Укрінформ», кореспонденти якого пишуть українською, англійською іспанською, німецькою, французькою, польською та японською мовами.

Коментарі 1681

Секретаріат Уповноваженого із захисту державної мови перевірив інтернет-ЗМІ на дотримання вимог частини шостої статті 27 Закону України «Про забезпечення функціонування української мови як державної». До моніторингу увійшли 50 найпопулярніших онлайн-медіа.


Як встановлено, сім онлайн-медіа порушують Закон. Два з них, «Багнет» та «Голос.UA» подають контент виключно недержавною мовою. Ще 5 видань не забезпечують завантаження українськомовної версії за замовчуванням. Серед них «РБК-Україна», «Політека», «Хвиля», «Вести», «Ракурс».

43 з 50 медіа дотримуються вимог частини шостої статті 27 Закону України «Про забезпечення функціонування української мови як державної». З них шість подають тексти виключно українською мовою: «Суспільне», «Zaxid.нет», «Радіо Свобода», «Новинарня», «Коментарі», «Подробиці».

За підсумками моніторингу, найчастіше україномовна версія сторінки містить більшу кількість текстів, порівняно з версіями іншими мовами, та одакову з російськомовною. Натомість англійською подається значно менше розділів, інформаційних повідомлень, а також нових публікацій. Українське національне інформаційне агентство «Укрінформ» також послуговується іспанською, німецькою, французькою, польською та японською мовами.

З переліком популярних сайтів, що увійшли до моніторингу, можна ознайомится тут.

Нагадаємо, 16 липня набув чинності Закон про державну мову, що регламентує, зокрема, використання української в інтернеті. Усі інтернет-ресурси, у тому числі інформаційні, повинні мати основну версію українською мовою, яка завантажується для користувачів в Україні за замовчуванням.

За матеріалами Detektor.media

Обговорити з іншими читачами:
Погода