З чого все починалося
Усвідомлене батьківство – одна з найбільш складних соціальних проблем в Україні, адже чоловіки проводять із власними дітьми вдвічі менше часу, ніж їхні дружини, та не беруть активної участі у їх вихованні. Так, за даними дослідження UNFPA* (за 2018 рік) середній час, який проводять чоловіки зі своїми дітьми – 22 години на тиждень, в той час як жінки – 49 годин на тиждень. Цим українські родини значно відрізняються від європейських, де чоловіки проводять більше часу з дітьми, а також значно частіше беруть відпустку по догляду за дитиною.
У той же час, 57% батьків використовують телевізор, планшет або інші гаджети, щоб розважити свою дитину, яка насправді прагне спілкування з батьком.
Але міжнародні спеціалісти з виховання та психологи на основі досліджень доводять, що активна участь татусів у вихованні дітей сприяє покращенню стосунків та гармонії у родині, впевненості та успішності дітей. Діти, яким тати приділяли багато уваги, мають кращі показники успішності в школі та більш розвинені лідерські якості.
UNFPA (ведуча агенція ООН, яка працює у сфері гендерної рівності, репродуктивного здоров'я, розвитку потенціалу молоді) планували соціальну кампанію з навчання свідомому батьківству. Основним її завданням було не лише навчати молодих татусів і чоловіків, але і надихнути їх на активну участь у вихованні дітей, залучивши до проведення змістовного дозвілля разом, і забезпечення всебічного розвитку дитини.
Адже кожен тато повинен брати участь у вагітності, кожен тато, нарівні з мамою, має право на відпустку по догляду за дитиною; кожен тато повинен вміти міняти підгузки та поговорити з донькою про критичні дні.
Соціальна кампанія Супер Тато
Команда агенції ViViD розробила креативну ідею кампанії Супер Тато – суть якої полягала в тому, що роль тата в сім’ї– це не що інше, як роль справжнього героя, який володіє супер силою. І з допомогою відомих татусів-інфлюенсерів запропонувала дізнатися в чому ж полягає справжня супер сила Татуся.
Спеціально для кампанії ViViD створила ілюстрованого героя-символа - Супер Тата, якого використовували у соціальних мережах.
ViViD показала незвичне, але сучасне рішення для, зазвичай, консервативних соціальних кампаній. Залучивши відомих татусів-інфлюенсерів та спеціалістів, зняла серію відео, в яких поговорили на теми, що так хвилюють батьків: як надати дитині першу допомогу? Як поговорити з дитиною про секс? Як допомогти дитині вибрати професію? Як не обмежувати дитину гендерними стереотипами? Про культуру інтимної гігієни, тощо. Кожну відео бесіду проводив фахівець у своїй темі. Вони поспілкувалися із зірковими татусями: Артемом Чапаєм (письменником), Богданом Бутко (захисником ФК “Шахтар), Тарасом Тополею (фронтменом гурту “Антитіла”), Артуром Логаєм (актором та співаком) Андрієм Шабановим (теле та радіо ведучим), Сергієм Цибульским (підприємцем).
Також в рамках кампанії с татусями-інфлюенсерами була проведена фотосесія та розроблені key віжуали з їх основними цитатами про те, в чому насправді супер сила Татуся.
В результаті у проекті прийняли участь 6 зіркових татусів, було знято 26 відеороликів, загальний хронометраж яких склав 206 хвилин, а загальна кількість переглядів перевищила 1 мільйон (1 100 833).
За матеріалами прес-реліза