Антикризові рішення в умовах карантину від SAGA Development, Планета Кіно та Сінево

SODA DAG вирішила дізнатись, як бізнес пережив перший тиждень карантину, які ключові рішення були прийняті та на чому фокусуватиметься маркетинг у найближчий період.

Комментарии 1337

Вікторія Зима, СМО SAGA Development, розповіла про топ 5 заходів, які компанія вжила на першому тижні карантину для адаптації до наявних умов:

1. Дистанційний формат роботи

Ще до оголошення карантину ми перевели 95% співробітників на дистанційну роботу.

2. Трансформація продажів з офлайну в онлайн

Відділи продажу частково були переведені на дистанційну роботу, тому нам оперативно довелося налаштовувати онлайн-лінії зв'язку з нашими клієнтами, відбудовувати алгоритм проведення онлайн-зустрічей та задоволення потреб клієнта тепер лише через онлайн-формат.

3. Діджиталізація процесів

Над цим процесом ми працювали насправді весь 2019 рік і тепер маємо багато переваг у цьому напрямку: BIM для проєктування, Spider Project для управління проєктами, 1С ERP для електронного документообігу, онлайн-купівля квартири, система Bitrix, що була інтегрована із розробленим нами додатком SFERA для клієнтів та ще певні наші ноу-хау, якими поки що ділитися не можна)).

4. Контроль ситуації на будівництві

Ми посилили контроль ситуації на будівельних майданчиках, адже дотримання термінів для нас дуже важливе.

Усі будівельники забезпечені засобами індивідуального захисту та дезінфекторами. Перед початком кожної зміни здійснюється перевірка усіх будівельників, до роботи допускаються лише працівники з нормальною температурою та самопочуттям.

5. Визначення фінансових пріоритетів

Перевірка поточного фінансового стану, стратегічних пріоритетів та розуміння кожним членом команди, як ми рухаємося далі, оптимізація фінансових витрат, — це те, на що пішло мінімум 2 дні нашої роботи в перший тиждень карантину.

Ми володіємо достатнім фінансовим і професійним запасом міцності для того, щоб пройти кризу спокійно, не зупиняючись і не уповільнюючись.  

Робота маркетингу Saga Development та найефективніші канали просування під час карантину:

У перші дні карантину ми розуміли, що треба прийняти велику кількість швидких і правильних рішень. Розпочали, насамперед, з перегляду комунікаційних меседжів,  потім проаналізували ефективність каналів, оптимізували бюджети, скоротивши їх на 30 відсотків, відклали запуски нових проєктів, переглянули та підкорегували наш PR- план, адже криза, насправді, — це прекрасна можливість попрацювати над репутацією. 

Серед усіх рекламних каналів інтернет для нас завжди був у пріоритеті й займав значну частину маркетингових витрат. Наразі ми повністю відмовилися від офлайн-каналів, а в диджиталі сфокусувались на лідогенераційних та комунікаційних:

  • залишаємо роботу з SEO (зараз це джерело найдешевших та найякісніших лідів)
  • оптимізували контекстну рекламу (змінили таргетинги, адаптували рекламні оголошення)
  •  SMM переводимо на ситуативний формат, щоб ділитися з аудиторією лише актуальною і важливою інформацією. Багато уваги приділяємо модерації, щоб задовольнити усі звернення та відповісти на усі запитання.
  • Презентаційні матеріали  для відділів продажу адаптували під онлайн-формат трьома мовами: українською, російською та англійською.

Також Вікторія Зима поділилась з SODA DAG основними рекомендаціями, як потрібно поводитися компаніям у кризовий період:

  • Максимально згуртуватись, закатати рукава і разом з командою кожен день приймати складні, але необхідні та головне ефективні рішення!
  • Порахувати фінансові показники та сценарії. Їх повинно бути як мінімум 3 (оптимістичний, нейтральний і не дуже оптимістичний).
  • Навчитися керувати компанією у віддаленому режимі: адаптувати процеси та пропрацювати над тайм-менеджментом, правильно ставити завдання та впровадити механізми віддаленого контролю
  • Комунікувати не тільки з топ-менеджментом, а і з всією командою  компанії. Надавати людям впевненість, відчуття плеча і стабільності. Дуже важливо у кризовий період, щоб біля керма був капітан із планом дій. Який знав би, куди рухатися, і міг пояснити сценарій усій команді.

Толік Козловський, Head of Digital «Планета Кіно», розповів SODA DAG, як компанія за день розробила антикризову стратегію комунікацій та якими способами отримує прибуток під час закриття кінотеатрів.

У нас 100% офлайн-модель бізнесу та контент-план, що передбачає мотивувати клієнтів придбати квитки на сеанси у наших кінотеатрів. З огляду на те, що усе закрили, нам довелося за один день розробити повністю нову антикризову стратегію комунікацій. Оскільки велику частину креативу нам закривав підрядник, нам довелось скоротити витрати на креатив на 95%.

Сьогодні, ми створюємо контент самі й використовуємо усі можливості майданчиків і соціальних мереж настільки ефективно, щоб у кризовий час обійтися без підрядників.

Також ми пропрацювали різні способи отримання прибутку, поки усі кінотеатри закриті. Й усі сили та бюджети сфокусували над просуванням:  

1) Нашого бренду попкорну власного виробництва — PumPidup, який можна замовити з доставленням в онлайн-магазині Rozetka.

2) Сертифікати від Планети Кіно, які можна використовувати на майбутні сеанси.

3) Перевели роботу нашого кіноресторану — RE'LUX у режимі доставлення, через сервіси UberEats та Glovo.

Оскільки маркетинг працює віддалено в антикризовому режимі, доводиться вигадувати способи, щоб не зникати з "радарів" наших клієнтів, але не витрачати гроші на ці ідеї.

Максимально використовуємо соцмережі й наших співробітників для живого спілкування з клієнтами. Так само намагаємося інформувати всіх про нашу позицію щодо карантину і сприяти тому, щоб наші клієнти його дотримувалися. Все заради того, щоб ми швидше зустрілися в уже відкритих кінотеатрах.

4 головні рекомендації для бізнесу щодо дій у кризовий період від Толіка Козловського:

1. НЕ ПАНІКУВАТИ!!!

2. Не боятися змінити усі свої плани та бути готовими розвернутися на 180 градусів і бігти в новому напрямку.

3. Чітко розподілити пріоритетність завдань, зважаючи на ситуацію з вашим бізнесом.

4. Бути чесними з вашими співробітниками та партнерами.

Яна Дехтяр, Head of Marketing “Сінево”, розповіла про топ 5 рішень, які компанія впровадила за перший тиждень карантину, та як змінюється маркетинг у поточній ситуації.

1. Максимальна безпека.

Майже усі свої дії ми сфокусували на безпеці своїх співробітників та клієнтів. Ми посилили та збільшили режим санітарної обробки всіх приміщень і поверхонь. Кожний співробітник та клієнт забезпечений індивідуальним захисним набором. Так, як Сінево є медичною установою, ми постійно відстежуємо ситуацію у країні та дотримуємося всіх рекомендацій ВОЗ, МОЗ та органів державної влади.

2. Віддалений формат роботи.

Усіх співробітників офісів перевели на віддалену роботу. Оскільки у країні закрили та обмежили місцевий транспорт ми змінили графік роботи відділень, щоб іншим співробітникам було легше добиратися на роботу. У цю скрутну ситуацію співробітники з власним авто допомагають з перевезенням колегам, що працюють у лабораторіях й не можуть працювати дистанційно.

3. Скасування весняних екскурсій та заходів
Ми скасували усі офлайн-заходи, куди були запрошені відвідувачі. Але найболючіше — це скасування весняної хвилі екскурсій нашими 7 лабораторіями по всій країні.

4. Зупинили набір нових співробітників.

У кризовий час, як зараз, наш пріоритет — зберегти наявну команду та уникнути скорочень персоналу. Ми прийняли рішення оптимізувати свої фінансові витрати та на деякий час відмовитись від наймання нових співробітників.

5. Допомога країні впоратися з пандемією.

“Сінево” володіє сучасним обладнанням, що допомагає забезпечити точний результат досліджень. Ми прийняли рішення передати Центру громадського здоров'я високоточний аналізатор Roche, який допомагає виконувати діагностику коронавірусу. У такий спосіб ми хочемо зробити свій внесок  у боротьбі з пандемією та допомогти врятувати якомога більше життів.

Основний фокус маркетингу “Сінево” в умовах кризи:

Першим викликом став віддалений формат роботи. За  перші два дні ми змінили дві CRM-системи, тому що вони мають підходити відділу з 15 співробітників з різними завданнями.

Переглянули й оптимізували маркетинговий бюджет і залишили тільки ті проєкти, що є релевантними. Інші або заморозили, або скоротили: запуск реклами на ТБ перенесли на осінь, хоча планували стартувати в кінці березня.

Сьогодні ONLINE is the king.
Діджиталізація завжди була у нашому пріоритеті. Тому зараз у всіх своїх каналах нагадуємо  про наші безпечні онлайн-сервіси. Та комунікуємо зі своїми клієнтами щодо захисту від вірусу: для відвідувачів відділень надрукували листівки з правилами безпечної поведінки від unicef, а життєво важливі інструкції публікуємо в соцмережах.

В умовах кризи, важливо адаптувати свої послуги, саме тому ми запустили безкоштовні трансфери до лабораторних центрів. У разі оформлення онлайн-замовлення від 1000 грн клієнти отримують безкоштовну поїздку від таксі Bolt до відділення “Сінево” по Києву.

Оскільки Сінево — медична організація, що допомагає людям зберегти своє здоров'я. Станом на 24 березня ми продовжуємо працювати та брати аналізи.

Основні рекомендації від Яни Дехтяр, як поводитися компаніям у кризовий період:

Я раджу бути готовим до гірших сценаріїв економічної кризи. Вам обов’язково потрібно створити свій власний план дій у чинній та майбутній ситуації. Розуміти, які заходи можна вжити, щоб оперативно реагувати на нові ввідні. Але залишатися оптимістом і вірити у краще.

Я дуже сподіваюся, що ця економічна криза на додаток з вірусом буде і великою точкою зростання для всіх нас. Як мінімум, зараз у всіх є можливість саморозвиватись. Завдяки навчальним курсам, які тепер у вільному доступі. Просто і далі плануйте свій час, тоді  все важливе можна встигнути.

Світ після карантину вже не буде колишнім. Нехай він буде здоровим!

​​sostav.ua

Обсудить с другими читателями:
Погода