Авторське право та UGC: як працювати з контентом юзерів?

За крутий юзерський контент кожен SMM-ник міг би продати душу — адже це те, що органічно формує впізнаваність та лояльність, додає “життя” у стрічку вашого профілю і краще, ніж лакмусовий папір, визначає, у яких стосунках з вашим брендом аудиторія.

Комментарии 2322

Як не проґавити UGC-контент, про що варто пам’ятати за його використання у власних цілях та які механіки допоможуть вам генерувати його ще більше? Читайте далі.

Де знаходити UGC?

Моніторинг відміток сторінки має бути одним із рутинних щоденних завдань SMM-менеджера. Це просто робити навіть без використання сервісів.

В Instagram:
1) Перевіряти відмітки сторінки — тут розміщуватимуться публікації з прямими відмітками сторінки через @.

2) Продивлятися розділ “Сповіщення” – тут з’являтимуться геовідмітки вашої сторінки у сторіз.

3) Обов’язково використовуйте прямий пошук за геомітками — це особливо актуально, якщо ваш бренд має декілька міток за геолокацією. Така ситуація часто трапляється з житловими комплексами — наприклад, лише RYBALSKY, окрім офіційної мітки, має кілька додаткових з різним написанням (ЖК Rybalsky, ЖР Rybalsky, RYBALSKY, Rybalsky тощо).

Звідки вони з’являються? Кожна геомітка — аналог наявної сторінки у Facebook. Тож якщо рієлтор створить аналогічну сторінку для продажу нерухомості у цьому об’єкті з іншим написанням, вона також з’явиться у результатах геопошуку. А яку з них обрати для відмітки — лише користувачу відомо.

І останній пункт:
4) Стежте, наче Шерлоки, за своєю аудиторією. Підписуватися на мешканців зі сторінки будинку — маст. Полюбіть новинну стрічку сторінки бренда, як свою власну. Чому б не зробити її перегляд 1 раз на день своєрідним ритуалом? Адже іноді крутий контент ховається без відміток.

У Facebook основним для моніторингу, зазвичай, є розділ “Сповіщення”.

Якщо не хочете витрачати зайвий час на ручну роботу, можна скористатися сервісами: YouScan, Buffer Reply, HootSuite, Sprout Social, Brand24, Brand Mentions тощо.

Win-win комунікація: як взаємодіяти з авторами контенту?

Будь-яке фото і відео від юзерів — такий самий об’єкт авторського права, як і матеріали професійних фотографів. Тому отримувати погодження на їхнє використання та відмічати їх — маст, про який не можна забувати.

Формуючи запит на отримання контенту, варто зважати на нюанси: хто  автор — одна людина чи компанія / бренд, яке це фото — аматорське чи професійне. Якщо це бренд (наприклад, студія дизайну, що виклала фото реалізованого інтер’єру, або ж рекламна кампанія), обов’язково уточнюйте всі кредитси, які варто зазначити. Це може бути:

— безпосередньо сторінка бренда;

— фотограф;

— студія продакшену;

— стиліст / візажист тощо.

Завжди уточнюйте згоду на використання фото / відео у різних каналах комунікації. Наприклад, якщо ви плануєте викласти фото у стрічку з відміткою сторінки, але паралельно запустити у промо з рекламного кабінету без відмітки, то про це також варто згадати. В ідеалі — перед публікацією погоджувати і текст поста.

Soft reminder і про співпрацю з професійними фотографами й відеографами під час створення контенту для вашої сторінки — пам’ятайте про юридичну сторону. З фотомоделями має бути підписаний реліз, що фіксує згоду на використання матеріалів від імені компанії, а із студією продакшену — угода й договір надання послуг та передачі невиключного користування авторськими правами.

Які механіки можна застосовувати для стимулювання UGC?

Перше, що треба визначити перед розробкою механік стимулювання UGC для вашого бренда, – це зрозуміти мотивацію аудиторії. Що саме може викликати глибинне бажання це робити?

Мотивацій може бути кілька:

— бажання бути причетним до певного ком’юніті;

— бажання бути новатором та відчути себе особливим, коли ділишся унікальним продуктом;

— бажання створити естетичний контент для власних соцмереж (у гру входять брендовані фотозони та інсталокації);

— корисна мета отримати подарунок — наприклад, за участь у конкурсі (таку аудиторію також можна назвати “призоловами”).

Другий пункт — обрати механіку, гармонійну як з тематикою вашого бренда, так і з вашими глобальними SMM-цілями.

Третій пункт полягає у вдячності аудиторії — дякуйте користувачам за створення UGC, модеруйте кожну відмітку та зберігайте подібний контент (один із найпоширеніших форматів — окремий хайлайт з репостами та відгуками).

Серед підходів, які ефективно працюють на залучення аудиторії, можна виділити 5 основних:

1) обігрування інфоприводів за допомогою челенджів з кол-ту-екшеном публікувати сторіз з відміткою сторінки (наприклад, цвітіння сакур на бульварі RYBALSKY);

2) конкурсні механіки — створення UGC-контенту як умова конкурсу може зменшити кількість призоловів та залучити справді активну аудиторію (приклад новорічної механіки Hipp — фото малечі біля ялинки з продукцією бренда, як результат – отримали понад 120 відміток); 

3) стимулювання відгуків та анпекінгу продуктів — знижки за відмітки сторінки або персоналізація у пакуванні товарів (зазначення імені, особисті листівки) стане для цього додатковим стимулом;

4) створення брендових інстамасок;

5) контент, що залучає підписників та знаходить відгук в аудиторії — тут допоможе пошук тригерів, інсайтів та трішки фану.

Щира вдячність за докладений час та зусилля у взаємодії з брендом — надзвичайно важливий крок до побудови lovemark.

Недостатньо лише смайликів у відповідь — цінується щирість, дружелюбність та відкритість. Максимально персоналізуйте відповідь на кожне звернення, адже відчуття “потрібності” та “цікавості” бренда — найцінніше, що ми можемо давати кожній людині, яка з ним взаємодіє.

Обсудить с другими читателями:
Погода