Без айфонів та іменних гівевеїв: як Yellow Clutch просувають бренди в соцмережах за допомогою гейміфікації

Реклама в лоба в соцмережах не працює. Щоб привернути увагу та викликати інтерес, потрібно використовувати інші інструменти, один з них — гейміфікація.

Комментарии 1274

Гейміфікація — це використання ігрових підходів для неігрових процесів. Зараз зустріти гейміфікацію можна багато де: в HR, у продажах, у корпоративному секторі для внутрішньої мотивації, але найчастіше — у маркетингу. У 2007 році компанія Bunchball використала гейміфікацію для просування комедійного серіалу The Office. Маркетологи розробили онлайн-гру за мотивами подій у серіалі з елементами соціальної мережі. Вона зібрала 8 млн візитів за перші 6 тижнів і проіснувала 3 роки. Це один з перших найвідоміших кейсів використання ігрових підходів у маркетингу.

Серед українських компаній яскравим прикладом гейміфікації є monobank. За виконання певних банківських операцій і дій з карткою ви отримуєте нагороди. За нагороди — бали. А бали можете обміняти на брендову символіку.

Як використовувати гейміфікацію в SMM

Якщо у вас ще немає свого серіалу чи банку, то почніть із соціальних мереж. Ціль ігор в SMM — боротьба за увагу. Варто розуміти, що кожен бренд, присутній у соцмережах, бореться за увагу своєї ЦА. І конкурує він не просто з іншими брендами в ніші, а з друзями, близькими, родичами споживачів, які публікують пости, постять сторіз і ведуть звичайне живе життя.

Користувачам завжди цікавіше спостерігати за живими людьми, ніж за брендами.

Ми в Yellow Clutch вирішили змінити ситуацію і впровадили гейміфікацію в SMM для бренду дитячого харчування «Чудо-Чадо». Що ми зробили? Для початку використали ігрові механіки в постах.

Ми попросили мам розв’язати приклади, написати правильну відповідь у коментарях і отримали понад 1000 взаємодій з контентом, 315 з яких — коментарі. На той час кількість підписників бренду складала лише 3,5к. Таким чином, ER дорівнює 37%, що є значно вищим від середнього показника.

Але ми пішли далі і почали використовувати ігрові механіки в сторіз, щоб отримувати UGC (user-generated content — користувальницький контент).

Одна з них — зробити скрін сторіз, додати на нього стікери й опублікувати результат у себе в профілі. Це дало нам 40 згадувань бренду в сторіз користувачів.

Ще одна з механік — фальшиві стікери. На сторіз ми додали багато однакових стікерів, і лише один з них правильний. Його і потрібно знайти користувачам.

Результат — 50% взаємодій від кількості переглядів. Ігровий контент не просто дає більше залученості, це гра на перспективу. Адже чим більше користувач взаємодіє з вашим контентом, тим вище ваш профіль у видачі в користувача. Завдяки активній взаємодії алгоритми соцмереж вважають ваш профіль потенційно цікавим і ймовірність того, що ваш контент побачать, — більша.

Але на цьому ми не зупинились. Ті, хто працює в соцмережах із FMCG, знають, як важко отримати нових підписників в Instagram за низькою ціною за допомогою «білих» методів.

Тому ми почали використовувати ігрові механіки в конкурсах, створивши ось таке просте рівняння:

Гейміфікація, правильно прописана механіка конкурсу, а також таргетована реклама в сторіз дозволили отримати понад 1000 підписників за ціною $0,1, що є значно нижчим за середній показник, а кількість відписок після конкурсу склала лише 5%. Постійне зростання органічних показників доводить, що аудиторія, приведена з такого конкурсу, — цільова.

Отже, гейміфікація в SMM дає додатковий стимул взаємодіяти з контентом. Правильне використання ігрових підходів може в рази покращити показники. Головне — не перегнути палку і не перетворити просту гру на уважність на шкільний урок математики.

Автор: Микола Андрощук, digital-фахівець Yellow Clutch Advertising.

sostav.ua

Обсудить с другими читателями:
Погода