Час для сміливих

Як вижити та масштабувати бізнес під час війни? Про досвід української агенції поговорили з Наталією Бороніною, власницею VIVID brand content hub.

Коментарі 1879

У перші ж дні війни ми отримали листи від усіх клієнтів про форс-мажорні обставини, всі проекти та кампанії зупинилися і ми нічого не заробляли. У такій ситуації опинилася вся країна. Ми невеликий локальний бізнес, і не мали підтримки з боку партнерських компаній, як, наприклад, сіткові агенції. Але у нас був досвід роботи з великими міжнародними брендами, ми завжди були новаторами на ринку, і саме це дозволило нам втриматися, зберегти команду та масштабувати бізнес у такий непростий час.

З самого початку війни, ми зрозуміли, нам для виживання потрібно дивитися на європейський ринок, і шукати там клієнтів. Ми чітко усвідомлювали, що маємо сильну експертизу, яка дозволить нам успішно працювати з європейськими клієнтами.

Які країни ви обрали? Як шукали там клієнтів?

Ми обрали ринок Польщі. По перше, він ближче територіально. І що дуже важливо - близький нам за менталітетом. Крім того, частина команди у цей період знаходилася саме там. Ми дуже вдячні полякам, які допомагали українцям в усіх сферах і на всіх рівнях.

Основним інструментом для пошуку нових клієнтів став LinkedIn. Ми не робили масових розсилок, а зосередилися на персональних повідомленнях від хедів кожного із наших відділів. У нас не було стандартних повідомлень, які ми розсилали. Ми лише виділили основні меседжі, які хотіли донести, і вже кожен увімкнув свої скіли комунікації на максимум, та спробував себе у ролі сейлз менеджера. Тому що виживання нашої улюбленої справи стало відповідальністю кожного члена команди VIVID.

Вже через місяць активного пошуку ми отримали перший результат - підписали контракт із польським клієнтом - оператором мобільного зв’язку Orange.

З самого початку співпраці з цим клієнтом, ми зареєстрували офіційне представництво у Польщі. І тепер маємо фактично нову структура агенції VIVID, з українським серцем та міжнародним досвідом.

Розкажіть детальніше про ваш проект для Orange Polska?

Нашим завданням було - запропонувати українській аудиторії у Польщі переваги та послуги мобільного оператора Orange Flex; донести знання про спеціальні умови для українців. І ми обрали найбільш впливові українські канали комунікації “word of mouth”: Telegram publics та Facebook groups з тематикою про українців у Польщі, про допомогу для українців у Польщі, а також інші платформи, присвячені переїзду та підготовці до переїзду в Польщу. А для більш живого спілкування з аудиторією вибрали Instagram-influencers, які вже виїхали до Польщі. Розробили досить емоційний key-visual, але зі збереженням функціональних переваг у тексті, підготували опис ключових фічей для українців для майбутніх публікацій.

У рамках цієї кампанії нам вдалося охопити понад 320K українських юзерів та розказати їм про переваги Orange Flex, розмістити матеріали більш ніж на 14 тематичних релевантних майданчиках у Facebook та Telegram та отримати 165 одиниць UGC від інфлюєнсерів.

Наша кампанія сприяла зростанню знання про бренд та його переваги серед українців, допомагаючи їм не втратити найголовніше – звʼязок із рідним домом.

Чи є у вас ще клієнти в Польщі? Які проекти для них реалізуєте?

Зараз ми також співпрацюємо ще з кількома великими польськими клієнтами, для яких реалізуємо Influencers marketing проекти. Наша агенція має сильну експертизу у цьому напрямку. Ми першими в Україні створили брендовий ефект у TikTok для лончу бренду Cheetos, і здобули срібну нагороду EFFIE Awards за цей проект. Одними з перших долучилися до Комітету з питань Influencers marketing IAB Україна, а згодом я стала Керівницею цього Комітету, де разом із колегами працюємо над розвитком ринку Influencers marketing в Україні.

Які челенджі у вас були під час роботи з польськими клієнтами?

На польському ринку наш креатив «занадто креативний». Ми звикли, що в українських агенцій сильні креативні експертизи. І чим сміливіша ідея, тим більше шансів, що вона сподобається клієнту. А польські клієнти хочуть «простішого» креативу.

Ми працюємо у дуже швидкому ритмі. Наприклад, у наших блогерів є менеджери, які швидко реагують на запити і надають необхідну інформацію. На польському ринку всі ці процеси відбуваються значно повільніше. І комунікація з блогерами займає більше часу.

Поляки не користуються месенджерами, які популярні у нас. Оскільки наша комунікація для Orange була орієнтована на українську аудиторію, то нам потрібно було аргументувати і довести клієнту: чому ми пропонуємо вкласти гроші в месенджери, якими вони (поляки) взагалі не користуються.

У яких ще країнах плануєте працювати?

Ми плануємо підкорювати ринок Великої Британії. Ще у червні розпочали співпрацю з британською агенцією. Разом працювали над важливим для України соціальним проектом, щоб сприяти повному ембарго на російське паливо Європейською спільнотою. Метою цього проекту було достукатись до Європарламенту, щоб вони припинили купувати газ в рф та фінансувати армію агресора. І стимулювати швидкий перехід країн Європи до альтернативної зеленої енергетики.

Зараз реалізуємо ще кілька проектів із британськими колегами. І наші дружні стосунки переростають у бізнес партнерство, про яке ми згодом розкажемо.

Чим ваша агенція допомагає Україні?

Донатимо ЗСУ, беремо участь у різних соціальних та волонтерських ініціативах. Із самого початку війни допомагаємо там, де маємо найбільшу силу - на інформаційному фронті. Разом з Admixer Advertising створили UAMIND Hub, щоб допомогти Україні пробитися крізь темряву пропаганди та невизначеності, поділитися інформацією про реальну ситуацію в Україні з європейською та світовою спільнотою. Наш хаб став  можливістю для рекламістів, філантропів та рекламодавців долучитися до ініціативи з будь-якої точки планети.

Які у вас плани на 2023 рік?

Ми будемо продовжувати підкорювати європейський ринок. Хоч він і більш насичений та має високу конкуренцію, але нас це не лякає. Ми готові до нових викликів. Так, це складний для всіх період, але разом з тим, це і  час значних трансформацій і великих можливостей. Для СМІЛИВИХ. Для тих, хто має величезне бажання: працювати, платити ще більше податків, підтримувати економіку, щоб наблизити перемогу нашої України.

sostav.ua

Обговорити з іншими читачами:
Погода