Чи відбувся карантинний «бек ту скул» в сегменті електронної техніки і гаджетів, розповіли у мережі Фокстрот.
У період карантину ноутбуки та пов'язані з ними товари посіли рекордну частку в структурі продажів компанії, показавши приріст рік до року +10% на тлі значного падіння інших груп товарів. Травень і червень замість звичного уповільнення споживання ноутбуків показали значне зростання на рівні +50%. Одночасно з ростом попиту постачальники оголосили про недостатні потужності виробництв і прогнозований дефіцит. Тобто очікування від сезону Back to school 2020 були суперечливими.
«Однак реальні продажі серпня і початку вересня показали результат найсміливіших очікувань. Ми показали приріст +100% рік до року. Тобто, якщо навесні і на початку літа задовольнявся відкладений і моментальний попит, то вже до осені, можна стверджувати, ринок ноутбуків вийшов на новий рівень», – розповів В'ячеслав Склонний, комерційний директор Фокстрот.
При цьому, найбільшою популярністю користувалися моделі середньої конфігурації, але з достатньою продуктивністю в межах 10-12 тис. грн.
«Чудову динаміку показали Bluetooth-гарнітури: приріст – 85%, в основному – з недорогого цінового сегменту (700-1200 грн.). Це говорить про те, що онлайн-зустрічі і заняття не втратили своєї актуальності і навіть більше: стали частиною нашого життя», – зазначає ритейлер.
У 1,5 рази зросли продажі планшетів, середня вартість – 3500-5000 грн. Їх популярність обумовлена практичним функціоналом. Стався очікуваний сплеск продажів смарт-гаджетів (фітнес-браслетів, смарт-годинників тощо) – на 43%. При цьому, продажі дитячих смарт-годинників з наявністю слоту для сім-карти виросли в 1,5-2 рази.
Закривають п'ятірку «шкільних гаджетів» смартфони. Ця категорія товарів показала не такий значний приріст –15%, основні продажі зосереджені в ціновому сегменті 3400-5000 грн.
«Якщо ж говорити в цілому про Back-to-School як початок нового бізнес-сезону, то варто відзначити позитивну динаміку продажів не тільки ноутбуків і гаджетів, а й багатьох товарів для кухні й оселі. Як приклад, можна відзначити зростання продажів кавоварок +98%. Їх купували не тільки для домашнього використання, але і в офіси, що свідчить про те, що до осені частина населення повернулася до звичайного режиму роботи і споживання», – резюмував В'ячеслав Склонний.
Відзначимо, у мережі Фокстрот сезон Back-to-School тривав з 30 липня по 9 вересня. Головний меседж рекламної кампанії апелював до того, що такі електронні гаджети, як смартфон, ноутбук і супутні аксесуари, є невід'ємною складовою навчання: хоч для офлайн, хоч для онлайн-школи.