Чому будь-який бізнес майбутнього — це медіа?

Топ-порад побудови комунікаційної стратегії компанії від Коніщук Віталії, Head of Media Business Education Вищої школи Media & Production. Чому та як кожен бізнес має стати медіа? Команда школи про незворотність процесу трансформацій компаній.

Комментарии 1909

Бізнес стає медіа. Сьогодні, будь-який бізнес - це медіа. Саме компанія генерує левову частину контенту для цільової аудиторії. Неважливо який ви бізнес, ви повинні вміти використовувати всі медіа-технології.

Розпочнемо з найважливішого сьогодні – соціальні мережі. За дослідженнями gs.statcounter.com ми бачимо як зростає кількість користувачів в соціальних мережах. У ці цифри входять компанії, які генерують левову частину контенту для цільової аудиторії, за допомогою якої її й позиціонують на ринку. В цих цифрах і ваші конкуренти, і, найважливіше, ваші клієнти, які аналізують продукт компаній через соціальні мережі, інтернет, відеоконтент та відгуки. Клієнти щодня стають іншими, вони хочуть купувати емоцію, очікують отримати більше ніж їм обіцяють, щоб з повагою ставилися до їхнього часу, щоб #меншебукв, а більше про можливості. За даними eMarketer, 65%  користувачів віком від 18-24 років довіряють інформації про бренд, яку знайшли в інтернеті. Вони аналізують продукт компаній, що допомагає в подальшому прийняти рішення при покупці.

Емоції і комунікаційна стратегія. Люди купують не лише ваш продукт, а й емоцію, що за ним стоїть. Тому перш за все, потрібно розуміти, що продумана креативність у бізнесі ‒ це найефективніший шлях для якісної реалізації бізнес-стратегії компанії. Сьогодні всіх хвилею накрив digital і те, що він надає конкурентну перевагу вже ні для кого не новина. Однак, помилковим рішенням бізнесу є використання соцмереж просто just fan.  Ефективне позиціонування бізнесу в інтернеті здатне збільшити продажі та лояльність аудиторії, тому компанії мають пам’ятати про колаборацію бізнес-задач та креативу.   Наприклад, запуск MOZGI Group демонструє успішну колаборацію бізнесу та креативу. Починаючи з 2009, року заснування, основним проектом продюсерського центру MOZGI Entertainment  був «Потап і Настя». Потім поступово проектів ставало більше:  «Время и Стекло», Мішель Андраде, MOZGI, INGRET. Стало очевидно, що для комплексного рішення бізнес-задач недостатньо лише продюсерського центру і до групи компаній MOZGI Group увійшли ще: студія звукозапису MOZGI/FOXX Studios, відеовиробництво MOZGI Production, івент-агентство MOZGI event, бренд одягу MOZGI wear та ін. Таким чином креативний проект просування зірок переріс у повноцінний бізнес з автономним виробництвом контенту, створенням івентів, вечірок, одягу, роботи з іншими брендами у колаборації.

При побудові комунікаційної стратегії важливо: визначитися з цілями, як з глобальними так і з KPI’s, проаналізувати ситуацію та конкурентів, виділити цільову аудиторію, визначитись з контентною політикою та актуальними каналами комунікації,  виконати аналіз проведеної роботи, налаштувати особисте спілкування з клієнтом. Саме без останнього вам не сформувати основні очікування бренду.

Далі важливо звернути увагу на меседжі та визначити позиціонування. Від способу подачі меседжів залежатиме їхня ефективність, тому завжди варто пам’ятати на кого вони націлені та адаптувати відповідно до цього tone of voice. Розповідайте аудиторії про новинки в бізнесі, будьте корисними, цікавими, не бійтеся говорити про помилки та акцентуйте на можливостях і вигоді від вашого спілкування.

Врахуйте в своїй бізнес-стратегії, коли кожна компанія є медіа-компанією, це змінює багато аспектів: набір персоналу, те, як ви просуваєте/рекламуєте свої товари і послуги, які ви розробляєте продукти, змінюєтеся і те, як ви комунікуєте, вимірюєте прогрес, як здійснюєте менеджмент і те, як працює компанія.

Соціальні мережі. Найбільш прикладними сьогодні залишаються соціальні мережі. Так-так, про це ще потрібно говорити і роз’яснювати, бо, на жаль, часто компанії не використовують цей інструмент на повну. Ми переконалися у цьому працюючи з клієнтами нашого B2B-напрямку. Найбільш поширеними помилками у міркуванні компаній є те, що соціальними мережами не варто користуватися через нішеву специфіку бізнесу,  що соцмережі не продають, що для постінгу бракуватиме контенту, що соцмережі – це лише лайки,  що контент нікому не буде цікавий, що соцмережі не будують репутацію і т.д. Усі ці переживання можна звести до одного ‒ страх перед ризиком вийти із зони комфорту.

Будь-який бізнес має виходити за рамки, а соцмережі прекрасно можуть посприяти йому у цьому, разом із тим якісно позначившись на бізнес-результаті. Медіа вже давно стали двосторонніми, адже за допомогою соціальних мереж ми можемо почути і спілкуватися з клієнтом. За дослідженням #NoFilter, проведеним на замовлення Facebook IQ, компанією Ipsos Mori, 32% опитаних користувачів на запитання, що ті прагнуть від комунікації, відповіли, що хочуть, щоб бренди демонстрували свою індивідуальність. І мова йде саме про історії реальних людей, що стоять за бізнесом – керівників, дизайнерів, співробітників. Також клієнти хочуть від бізнесу бути більш веселим і «своїм». Всі очікування клієнтів одразу взяли в роботу світові бренди, навчили свій персонал комунікації з клієнтом і змінили своє позиціонування. 

Прикладом того, як соціальні мережі можуть впливати на бізнес-результат є ще незабутий кейс про яйце. В Instagram-акаунті world_record_egg було опубліковане фото яйця з призовом: «Давайте залайкаємо цей пост і встановимо світовий рекорд в Instagram». Рекорд все таки вдалося встановити, за кілька днів після публікації фото (4 січня 2019) пост лайкнули 44 млн. людей. Зараз під постом 53,3 млн. лайків, 3,1 млн. коментарів і 9,1 млн. підписників сторінки. В середині січня 2019 року в акаунті з’явився лінк на інтернет магазин, що продавав футболки з надписом «Я лайкнув яйце» за 15 фунтів стерлінгів. 10% від продажу речей пішли на благодійність. За масштабною акцією стояв британський інтернет-магазин дизайнерських речей Everpress. Компанії це дозволило одразу знайти цільову аудиторію свого продукту та ефективно запустити продажі. Образ з яйцем використали й інші компанії та медійні особистості, що ситуативно хайпанули на ситуації.

Тому не бійтесь йти в Instagram, якщо розумієте, що ваша аудиторія саме там, Facebook не завжди може стати основною соціальною мережею для ведення бізнесу. Навіть взуттєвий чи металургійний бізнес для своєї аудиторії може бути медіа. Так взуттєва компанія Lapti з більш ніж 50 тисячами у Facebook та 96 тисячами в Instagram не лише використовує соціальні сторінки, як місце для продажу продукції, а й влаштовує активності, репостить фото клієнтів, публікує матеріали про останні тренди в світі моди взуттєвого бізнесу. Куди ефективніше мати сторінки в соціальних мережах, що доступні 24\7, ніж орієнтуватись лише на роботу, умовно, фізичного магазину, що працює за усталеним графіком.

Навчитись на помилках інших. До Вищої школи Media&Production зверталися компанії різних сфер із запитами різної специфіки, серед яких: Zeo Alliance, Grammarly, Visa, Райффайзен банк Аваль, Посольство Швеції, НАК Укренерго, European Business Association, телеканал TV-7 Маріуполь, Amway, регіональна телерадіокомпанія «Аверс». Запити формувалися починаючи тим, як вибудувати позиціонування, відновити репутацію, яким має бути контент і закінчуючи тим, як працювати з негативними клієнтами та сформулювати правильні меседжі.

Якщо говорити про тенденції, які прослідковуються у запитах бізнес-сектору, то найбільш актуальною для них є допомога в підготовці до публічних виступів та комунікації зі ЗМІ, а також у формуванні бренд та комунікаційної стратегії.

Регіональні медіа цікавлять знання в створенні якісних сюжетів, трендів журналістики, програмінгу, тв-сценаріїв, телевізійного продюсування.  Знаючи, що ми маємо велику експертизу практиків, колег з ТСН, 1+1 продакшн та #людейідей, до нас звертаються за знаннями, щоб зробити свій контент цікавішим та якіснішим. Адже використання досвіду національних мовників регіональними компаніями здатне повпливати не лише на якість контенту, а й на ефективність просування продукту.

Державні компанії звертаються за побудовою нестандартних проектів та комунікаційної стратегії. Холдинг 1+1 media має потужну експертизу в сторітейлінгу позиціонуванні і побудові проектів, які збирають багато нагород на світовій арені. Державні компанії приходять до нас, щоб навчитись робити свій бізнес ближчим до споживачів. У останньому випадку після співпраці з нами, результат помітний одразу ‒ з текстів зникає «пташина мова», а в соціальних мережах компанії не бояться пожартувати з себе, що якісно позначається на лояльності до їх діяльності.

Підсумовуючи. Ми вже давно перейшли від економіки споживання до поведінкової економіки, а отже без емоції у комунікації бізнесу не вижити в розумінні свого клієнта і управління його очікуваннями. А якщо бізнес комунікує – він є джерелом інформації для певної конкретної аудиторії, що дає йому право вважатися медіа для власної цільової аудиторії. І сьогодні це вже майже усталений факт.   Наприклад, за дослідженням Facebook 21 000 користувачів Instagram в 13 країнах використовують Instagram, через те, що вони можуть взаємодіяти з брендами безпосередньо. 87% респондентів відзначили, що роблять рішення після того, як побачили інформацію про продукт в Instagram. Правильно побудована комунікація та можливості постійного зв’язку з споживачем, приверне до бізнесу очікувану увагу свого споживача. Або споживач шукатиме таку компанію, що буде відкрита та доступна, з якою можна спілкуватися 24/7, яка говорить його мовою і про нього, а не сервіс чи продукт.

sostav.ua

Обсудить с другими читателями:
Погода