Чому Олександр Педан та Олена Левандовська створили комунікаційне агентство

Засновники pedan|buro Олександр Педан та Олена Левандовська розповіли про те, чому вирішили створити комунікаційне агентство, чи допомагає у роботі популярність і чи важко працювати у партнерстві.

Коментарі 7249

Як прийшла ідея відкриття комунікаційного агентства під час кризи на такому конкурентному ринку?

Олександр Педан (О.П.): Власне, до цього нас підштовхнули друзі та знайомі. Багатьом подобалося, як ми з командою працюємо над рекламою у моїх соціальних мережах, особистим PR-ом і суспільними проєктами. На той час над брендом “Педан” працювала ціла команда, яка складалася із PR-директора, креативного менеджера і відеопродакшену. Історія Бюро почалася з індивідуальних консультацій, за якими зверталися мої знайомі із середніх та великих бізнесів. Саме тоді ми задумалися над створенням власної агенції. Упевненості додали клієнти, які працювали зі мною, як з інфлюенсером і казали: якщо ви відкриєте свою агенцію, ми із задоволенням прийдемо до вас. Так ми запустили pedan|buro.

Олена Левандовська (О.Л.): Так, ринок конкурентний, але ми бачимо, що комунікації тільки розвиваються. Якщо великий бізнес вже зрозумів, наскільки важливо бути в контакті зі своїми прихильниками, клієнтами та партнерами, то середньому і маленькому ще потрібна допомога. Ми з радістю працюємо з цими сегментами.

Чи допомагає Ваша медійність у бізнесі?

О.П.: З одного боку – так, з іншого – ні. До нас посипалися пропозиції на кшталт: зробіть нам креатив, рекламу, маркетингову стратегію. Все ж я поясню у чому зміст і сила pedan|buro. Ми – комунікаційна агенція, яка займається просуванням бренду у медіа та соцмережах, а також побудовою репутації шляхом соціальної діяльності та створення відеоконтенту. Ми не просто реалізовуємо комунікаційні кампанії, ми створюємо ці концепції, та все ж побудова бренду з нуля не наша експертиза. Наша робота розпочинається вже після того, як компанія знає, як заробляти гроші та має продавати їх послуги.

У чому принципова відмінність вашої агенції від інших?

О.П.: Ми нещодавно зробили внутрішню стратегічну сесію, де визначили для себе головні принципи роботи та цінності, що панують у команді. Мені здається, в наш час потрібно обирати компанію, яка тобі імпонує саме за цінностями та принципами. Наші – емпатія, чесність та ефективність.

В команді pedan|buro всі дуже емпатичні, занурюються в бренд клієнта, щоб зрозуміти, чим він живе... Коли наші цінності збігаються з цінностями клієнта – разом ми можемо набагато більше.

Ми хочемо бути чесними, тому відверто кажемо клієнтам: ви можете придбати рекламу у кількох блогерів-мільйонників, адже це набагато легше та простіше, але від того не отримаєте бажаний результат.

Як раз тут переходимо до третього принципу – ми за ефективність, за те, щоб не пілити бюджети, а бачити результат.

Доречі, чим ще відрізняємося – ми віримо у силу соціальних проєктів. 88% споживачів віддають перевагу бренда із соціальною відповідальністю, а ми можемо та хочемо робити круті речі, а не хайпувати. Хоча, якщо робити хайп, то на правильних і корисних речах.

О: Ми закриваємо проєкти під ключ повністю своїми силами. Бюро працює в трьох напрямках: pedan agency, pedan education і pedan production. Відповідно, ми реалізуємо проєкт від ідеї до втілення в життя, майже не залучаючи підрядників: пишемо стратегії, самі складаємо комунікаційні плани, робимо фото-відео продакшн, працюємо з медіа-розміщеннями, забезпечуємо інфлюенс-кампанії, smm-супровід і так далі. Саме це допомагає зекономити бюджет замовнику, а для нас цікаво робити все in-house.

Нам довіряють міжнародні партнери – у квітні 2021 року ми виграли великий грант від USAID на власний соціальний проєкт. Тобто, окрім проєктів для клієнтів, ми реалізуємо свої власні соціальні ініціативи. Так ми обїздили Україну, щоб розповісти про вищу освіту та можливості для студентів в Україні, наш “УніверCheck” вийде вже навесні в YouTube.

Хто ваші клієнти, партнери? На яку аудиторію орієнтоване pedan|buro? Чи є табу у відборі клієнтів, із ким би ви не погодилися працювати? І хто такий клієнт/проект мрії для команди?

О.Л.: Наші партнери та клієнти – це великий і середній бізнес, благодійний та громадський сектор. Нещодавно ми завершили співпрацю з АЗК “КЛО”, працюємо з “Сінево”, “ДТЕК”, агрохолдингом «Астарта», благодійними фондами “Твоя опора”, “Запорука” тощо. Під проєкт “УніверCheck” залучили партнерів з великого бізнесу: Київстар, Нову пошту, Mastercard разом з Приватбанком.

Пишаємося кожним партнерством, а ще дуже любимо регіональних клієнтів. Наприклад, південно-українського провайдера інтернету “Діджиком” з Херсона. Завдяки їм ми переконалися, що в регіонах є суперкруті, інноваційні компанії, які дуже хочуть робити більше, вміють ефективно працювати. Тому й надалі плануємо розвивати співробітництво з регіонами.

Ми не працюємо з алкоголем та тютюном, ігровими напрямками. Були клієнти, з якими ще на етапі переговорів ми не зійшлися за принципами.

Мріємо про ще багато соціальних проєктів всеукраїнського масштабу, які змінять докорінно різні сфери в державі на краще. У цих мріях відштовхуємося не від клієнта, а від місії pedan|buro, адже на меті змінити країну не тільки по містах мільйонниках, а вплинути на життя у маленьких селах, містечках і районних центрах. Нехай це буде сфера медицини, спорту чи освіти. Сподіваюсь, разом з фондом “Твоя опора” ми покращимо обізнаність суспільства щодо серцевих захворювань та як їх запобігти, або з фондом “Запорука” допоможемо зменшити кількість онкозахворювань у дітей. Головне, ми хочемо змінити щось на краще, для нас це не пусті слова.

Дуже часто агенції відкриваються у партнерстві, але дуже швидко партнерство розпадається. Наскільки вам зручно працювати разом? Як розділяєте повноваження?

О.П.: Ми з Оленкою, насправді, обговорювали це, адже працюємо довше, ніж існує pedan|buro. Ми працювали над моїм особистим брендом, вона є моєю директоркою останні два з половиною роки – я довіряю їй на всі сто, а вона довіряє мені. У нас збігаються принципи. За весь час співпраці було багато ситуацій, коли ми могли перевірити один одного, у тому числі й у фінансах. З самого початку вирішили “не ділити шкуру невбитого ведмедя”. Наразі, агенція тільки почала виходити на прибуток, зараз збільшується якісно, кількісно та нам є куди витрачати гроші.

У нас розподілені обов'язки таким чином: я ментор, клієнти хочуть спілкуватися, чути мою думку. Я особисто присутній на перших зустрічах, де ми знайомимося з компанією та на всіх стратегічних.

А на Оленці, насправді, усі процеси: офіс, весь стафф, постійний контроль над тим, що відбувається у проєктах – я не знаю, як вона це встигає.

Щодо прикладів вдалого співробітництва на кшталт нашого – у мене є класний друг Євген Клопотенко. За останні кілька років він став номер один в сфері гастрономії, наче український Джеймі Олівер або Поль Бокюз! Тобто, повністю зайняв цю нішу в Україні. Я особисто знаю, що це сталося частково тому, що він в партнерстві зі своєю директоркою Олександрою. Як на мене, крутий тандем!

У назві pedan|buro моє прізвище, тож Олена, як партнер, розуміла, що обличчям буду я. У партнерстві не має бути, як то кажуть, гордині. Два такі партнери не можуть довго співпрацювати. На мою думку, саме через це в нас з Притулою не склалося Педан-Притула шоу. На арені зустрілися два альфа-самця і ми один-одному, хай негласно, але десь підсвідомо доводили, хто крутіший. Поступатися ніхто не хотів, бо рівень був вже занадто високий. З рештою, це шоу протрималося два сезони і зникло... У випадку з Оленою все інакше – вона свідомо була одним з ініціаторів створення бюро і одним з ініціаторів того, щоб в назві бюро було моє ім'я. Тобто, це бізнес-підхід: вона одразу розуміла, що в медіапросторі вона буде другою скрипкою. Але я часто жартую, що сірі кардинали завжди мають більше впливу на події і досягають більшого, ніж ті самі королі :)).

О.Л.: Загалом, у різних проєктах, з Сашею ми співпрацюємо більше восьми років. Звичайно, партнерство – це страшно в деякі моменти. З одного боку, ти розумієш, що це поділ відповідальності. А з іншого - відчуваю велику відповідальність, бо ми разом вирішили створювати бюро, він мені довіряє, задіяні його імідж та ім'я. Нам комфортне працювати разом, можливо, тому що ми одразу все розділили і визначили зони відповідальності.

Як Ви думаєте, якими будуть комунікаційні агенції через 10 років?

О.П.: Щодо нас – ми хочемо масштабуватися, збільшуватися, але не хочемо перетворюватися на супермаркет. Зараз ми, як то кажуть, крафтові. Ми особисто контролюємо всі процеси, які відбуваються у компанії. Ніякої франшизи в майбутньому не плануємо, можливо, повністю змінимо напрямок на соціальні проєкти, почнемо займатися більше тим, що нам до вподоби. Вірогідно, наша агенція найближчим часом збільшиться до 50 людей, але це максимум, щоб не втрачати якості.

О.Л.: Світ іде до інтегрованих комунікацій, де зникає межа між діджиталом, маркетингом та піаром. Ми всі перетворюємося на універсальних солдатів і це відчувається. Вже зараз ми починаємо дивитися на проєкти не з огляду роботи, яку необхідно виконати, а з огляду на реалізацію місії. Дедалі більше комунікаційних агенцій будуть займатися соціальними проєктами. Ми це робимо вже зараз і будемо фокусуватися ще більше.   

Зараз у бізнес-середовищі існує тренд на соціальну відповідальність. У вас є громадська місія? Якими успіхами у її виконанні ви пишаєтесь?

О.П.: Ми вже створили два сезони соціального відеопроекту «Знай своїх” у моєму Instagram, один про переселенців, в якому ми показали успішні кейси тих, хто переїхав з Донецької, Луганської областей і Криму через війну та окупацію. Другий сезон про соціальні проєкти, благодійні фонди, про активістів і небайдужих людей в Україні. Таким чином, ми довели, що Instagram – це не тільки вітринна соціальна мережа, де оголені частини тіла, дітки, песики, котики. Там можна говорити про корисні соціальні речі, але для цього потрібно шукати форму, ми її знайшли і пишаємося цим.

Зараз ми на фінальному етапі зйомок освітнього тревел-шоу “УніверCheck”. Ми з донькою і командою pedan|buro обїздили 10 міст України, щоб розкрити можливості для абітурієнтів: навчання, проживання, харчування, місто, в якому знаходиться університет та який потенціал воно має для студента. Ми займаємося профорієнтацією і популяризацією освіти в Україні, адже вона недооцінена через брак інформації.

О.Л.: Наша місія – змінювати країну на краще. За даними Harvard Business School, 77% глобальних споживачів готові купувати у компаній, які намагаються «зробити світ кращим».

Ми точно можемо сказати, що нам вже є чим пишатися. Наприклад, Сашине ГО ДжуніорZ, у рамках якого ми 4 роки змінюємо фізкультуру в школах і дбаємо про те, щоб дітки не втрачали здоров'я в школі, а навпаки, змогли полюбити спорт. Соціальні проєкти з “Твоя опора”, “Запорука”. Проекти «Знай своїх» та “УніверCheck”, про які вже розповів Саша. Доречі, спойлер: скоро стартує третій сезон “Знайсвоїх”, де ми розкажемо ще більше історій про українців, які маленькими кроками змінюють країну на краще. Вірю, що зовсім скоро таких проєктів стане більше.

sostav.ua

Обговорити з іншими читачами:
Погода