В Україні інтерес до Чорної п’ятниці почав поволі розвиватися з 2011 року. Піку досяг у 2015 (деякі аналітики зазначають 2018), а з початком пандемії цілком очікувано просів. Водночас, згідно з дослідженнями CyberMonday.Global та BlackFriday.Global, за останні кілька років середній чек українця зріс із 2 975 грн ($113) у 2018 до 3 800 грн ($139) у 2020.
Через спричинену пандемією кризу цьогоріч ми можемо спостерігати певне зниження купівельної спроможності користувачів, однак, знову ж таки за підрахунками CyberMonday.Global, на тиждень знижок Чорної п’ятниці та Кіберпонеділка припадає 9 % річного обсягу продажів. А в разі раннього старту рекламної кампанії можна встигнути скористатися зростанням обсягів продажів, який передує старту знижок — за даними GfK, за три тижні до Чорної п’ятниці продажі у 2020 зросли на 5% у порівнянні з 2019.
Ось 10 стратегій від експертів RTB House, які допоможуть успішно реалізувати промокампанії та отримати максимальний результат від осіннього сезону знижок:
- Повторне залучення. Стратегія спрямована на користувачів, які вже знайомі із брендом, але впродовж останніх кількох місяців не взаємодіяли з ним із різних причин — зацікавилися та скористалися пропозиціями конкурентів, отримали негативний досвід користування продуктом тощо. Ви вже маєте інформацію про цих користувачів — не нехтуйте нею, а використайте, щоби на сприятливому тлі сезонних знижок повернути їхню лояльність.
- Останній крок. Стратегія спрямована на тих, хто залишає в кошику товари без здійснення покупки — у середньому 70 % онлайн-кошиків залишаються неоплаченими. Причини можуть бути різні: сумніви щодо ціни, незручні умови оплати чи доставки тощо. Щоби підштовхнути користувачів до здійснення останнього кроку — оформлення замовлення, для них можна розробити спеціальні цінові пропозиції в рамках тижня знижок.
- Тизер знижок. Стратегія спрямована на розпал інтересу і підігрівання очікування користувачів майбутніх вигідних акцій. Для такої кампанії краще за все створити окремий лендінг і добре попрацювати над його наповненням.
- Перетворення нерегулярних користувачів на постійних клієнтів. Промоперіоди ідеально підходять для завоювання лояльності користувачів, які є випадковими відвідувачами онлайн-магазину або такими, що час від часу здійснюють пошук якихось товарів, але остаточно ще не визначилися й покупок не здійснювали. На них можна таргетувати товари, якими вони цікавилися, з більшою частотою, щоби викликати зацікавленість вигідними пропозиціями.
- Повторне залучення користувачів мобільного додатку. Стратегія спрямована на користувачів, які видалили додаток бренду/онлайн-магазину. Їх можна мотивувати спробувати ще раз встановити й користуватися додатком, надавши промокод для першої покупки в додатку тощо. А вже після встановлення ще більшу зацікавленість у продуктах бренду/магазину підігріватимуть поточні промокампанії до сезону знижок.
- Стимулювання продажів серед конкретних категорій користувачів. Стратегія спрямовується на користувачів, які цікавляться певною категорією товарів та приходять із конкретно окреслених каналів. Така стратегія спрацьовує як підсилювач поточних промокампаній і дає додаткові шанси на завоювання клієнтів у найбільш конкурентних категоріях продажів.
- Посилення промотування порівняно дешевих товарів. Націлювання на користувачів, зацікавлених у дешевих товарах для збільшення обсягів їх продажів. Зниження ціни на й без того недорогі товари перекриватиметься за рахунок збільшення обсягів продажів.
- Стимулювання продажів конкретних позицій. Для стимулювання продажів конкретних категорій товарів необхідно запропонувати спеціальні пропозиції таргетувати на тих користувачів, які попередньо ними цікавилися.
- Підсилення продажів конкретних брендів. Для збільшення продажів товарів окремих брендів так само необхідно запропонувати спеціальні пропозиції і таргетувати їх на зацікавлених попередньо користувачів.
- Згладжування прогалин. Задля використання повного потенціалу наявних CRM-даних, у рамках мультиканальної кампанії можна спрямувати надточно персоналізовані спеціальні пропозиції на офлайн-користувачів за допомогою, наприклад, смс-повідомлень.
За матеріалами прес-релізу