Co-creation: “хімія” з клієнтом та життя без правок

Хто не працював у SMM, той не знає, що таке справді бути agilе. Тут схема “здав – забув” не працює за жодних умов. І навіть якщо робота з контентом клієнта запланована на місяць вперед, це не гарантія, що у вас не з’явиться асап 5 ситуативів, 3 заміни посту або переписування у день публікації.

Коментарі 5168

Адже все змінюється, і життя клієнтських бізнесів — не константа, а доволі бурхливий потік. Але є одна ідея, як змайструвати для себе пліт, що допоможе в ньому вижити, та впевнено серфити в океані пристрастей SMM. Це co-creation!

Co-creation — формат співпраці з клієнтом, коли щомісяця ви проводите спільні брейншторми та разом формуєте ідеї для контенту на наступний місяць.

У SODA ми практикуємо такий підхід уже 3 роки і справді можемо порівняти життя до і після.

5 причин, чому co-creation — це круто:

  1. Ніхто не знає “внутряк” клієнта краще, ніж він сам.
    Якими б близькими ваші стосунки не були! Навіть якщо ви засинаєте разом під час листування у чатах о 23:59 та щотижня проводите коли. Co-creation – чудова можливість обмінятися секретною і не дуже інформацією та у неформальній комунікації дізнатися щось цікаве.
  2. Це хороша можливість спланувати те, чого, здається, не можна спланувати.
    Наприклад, у клієнта наступного місяця планується старт продажу нової черги, виступ на конференції, нові візуальні матеріали — що завгодно. Навіть якщо ймовірність невисока, а подія під питанням, ви вже можете підготувати план дій на випадок “а що, коли” та продумати концепцію реалізації можливих ситуативів завчасно.
  3. Більше інформації – менше правок у майбутньому.
    На зустрічі у вас з’являється можливість особисто поставити всі запитання-уточнення та отримати на них оперативні відповіді.
  4. Живе спілкування з клієнтом — це ще більше занурення у проєкт та ключ до того, щоб розуміти та відчувати його краще.
  5. Співтворчість = синергія. Іноді з простого раптового “колеги, а якщо…” народжуються крутезні ідеї.

Step-by-step: як проходить процес?

Етап 1: Підготовка тем у форматі презентації / документа.
Хто: агенція.
Як: Контент-менеджери готують графік постингу та перелік тем на наступний місяць, адже ініціатива — завжди за SMM-агентством. Теми зайвими не бувають, і якщо після зустрічі якісь з них залишаться, їх можна буде використати у майбутньому або залишити про запас.

Етап 2: Зустріч та обговорення.
Хто: агенція + клієнт.
Як: На зустрічі ми слухаємо клієнта та обговорюємо його плани на наступний місяць і можливі зміни. Разом розбираємо наш план постингу, додаємо свіжі ідеї, ставимо запитання, що нас цікавлять, та вносимо корективи за потреби.

Етап 3: Робота над фактажем.
Хто: клієнт.
Як: Одразу після зустрічі по свіжих слідах агенція формує запит — перелік інформації, необхідної для підготовки контенту. Клієнт зі свого боку готує фактаж та надсилає його агенції.

Етап 4: Підготовка контенту.
Хто: агенція.
​Як: Фінальний етап та результат нашої спільної роботи.

І запитання наостанок: офлайн чи онлайн?

У нас є досвід проведення зустрічей як в офлайн-форматі, так і в онлайні. Звісно, нові реалії ковідної епохи вносять свої корективи у формат комунікації і за кілька років бізнеси та агенції навчилися вправно з цим жити. Тож наразі формально ніякої різниці між офлайном та онлайном немає, але камери на мітах ми б порадили вмикати :)

Ще одним варіантом оперативної комунікації може бути узгодження тем та коментування у форматі документа (наприклад, загальний Google-док) без зустрічі. Але такий метод може застосовуватися лише як виняток у ситуації “пожежа”. У решті випадків кращим буде живе спілкування.

Summary:

Завдяки со-creation між вами та клієнтом з’являється хімія! Адже таблички табличками, але головне — це люди. І найважливіші інсайти народжуються там, де є взаємодія. Тож тільки тоді 1 + 1 зможе дорівнювати 3.

Давайте креативити разом!

Авторка: Валерія Обжелянська (Senior Content Manager SODA).

Фото: https://depositphotos.com.

Обговорити з іншими читачами:
Погода