Данило Щестюк: «Вірусні відео в YouTube – це окремий вид мистецтва і дуже круто, коли в інфлюенсера за всю кар’єру буде хоча б декілька таких»

Данило Щестюк – керівник напрямку виробництва веб-контенту в 1+1 media, який опікується проєктами Football Hub та «Профутбол Digital». Обидва проєкти мають сторінки на YouTube, де займають провідні позиції в своїй ніші – по 466 000 підписників та 186 000 фанів відповідно. Для українського спортивного сегменту YouTube – це вкрай позитивні результати. Про підвалини успіху, нестандартні прийоми в просуванні продуктів, а також про секрети вірусних відео і підходи до утримання аудиторії на каналі – читайте в ексклюзивному інтерв’ю.

Комментарии 1552

YouTube-канал Football Hub зареєстровано на початку 2017 року. За цей час трапилось чимало трансформацій, зокрема, проєкт перетнув рубіж «ініціатива» і став приносити як іміджеві, так і фінансові переваги. З якими викликами стикаєтсья команда, щоб втримати хвилю лояльності серед аудиторії та рекламодавців?

За майже 4 роки існування YouTube-каналу Football Hub найбільшим викликом для нас в 1+1 media традиційно залишається бізнес-складова проєкту. Адже, крім виробництва контенту (генерації формату, написання сценаріїв, зйомок, монтажу та завантаження кінцевого результату на відеохостинг), потрібно зробити так, аби відео генерувало трафік, а кількість переглядів збільшувалася. Це, своєю чергою, дозволяє нам створювати необхідний об’єм рекламного інвентарю, який ми можемо пропонувати рекламодавцю. Вдала комбінація цих пазлів і є найскладнішими завданням, яке станом на сьогодні ми доволі вдало реалізовуємо.

А втримувати лояльність – означає бути чесними зі своєю аудиторією, з рекламодавцями і з командою. Тільки тоді контент буде «трушний», як і зворотний зв'язок.

Який контент Football Hub найбільше «заходить» аудиторії?

У нас є права на ексклюзивний показ домашніх матчів футбольних клубів «Динамо», «Зоря», «Дніпро-1», ці трансляції найчастіше й переглядає наша аудиторія. Вони дають близько 30% від загального трафіку. Проте в таких випадках ми не просто отримуємо сигнал з ефіром матчу і ретранслюємо його на своїх каналах, а спершу в студії обговорюємо майбутню гру, наші кореспонденти вмикаються зі стадіонів, показують залаштунки матчу і вже потім в цей контентний потік ми виводимо трансляцію, яку коментує один із журналістів редакції Football Hub.

Для того, щоб між таймами утримувати аудиторію та спонукати її залишатися з нами, ми демонструємо спешл-сюжети, що розповідають про одну з команд. А після ефірів відразу готуємо огляди матчів – один короткий з ключовими подіями матчу, інший – з детальною аналітикою від журналіста.

YouTube-канал «Профутбол Digital», попри свій початок у 2010 році, отримав стрімкий ріст впродовж останніх двох років. Чи пов’язано це з переходом проєкту з телебачення у Digital-формат і чи це спровокувало відтік телевізійних фанів проєкту на платформу?

У нас не було мети «переманити» телевізійну аудиторію програми в YouTube. Оскільки відбулась зміна самого формату проєкту та ведучих, ми сфокусувалися на оновленні аудиторії та залученні підписників, для яких ці обличчя повинні стати новими героями. У цьому випадку YouTube нам дуже допомагає, оскільки з його інструментарієм можна швидко реагувати на події, що відбуваються в футболі, не чекаючи телевізійного слоту з регулярним хронометражем. Завдяки цьому ми можемо частіше генерувати контент та змінювати його залежно від реакції аудиторії. До речі, зворотний зв’язок у Digital – це велика перевага, оскільки миттєво, у формі лайків/дизлайків, коментарів, можна зрозуміти, сподобався аудиторії продукт, чи ж навпаки.

А як здобувати позитивний зворотний зв’язок упродовж тривалого часу? Чи існує дієвий метод, як утримувати канал на хвилі популярності?

Змінювати підхід. Більшість каналів належать їхнім авторам, тому досить часто вони комплексно виконують роботу – генерують ідеї, пишуть сценарії, знімають, монтують, завантажують, створюють обкладинки тощо. Навіть стають sales-менеджерами, які самостійно продають рекламні інтеграції.

З одного боку – це дуже круто, контент виходить доволі самобутнім й унікальним, як от на каналі Антона Птушкіна, де він практично все робить самостійно. Але з іншого боку – за такого навантаження людина може швидко вигоріти, а її продуктивність, яка конвертується у кількість відео на каналі, зменшуватиметься. Щоб видача контенту не знижувалася, алгоритми YouTube змушують авторів регулярно випускати контент, тому команда – хороший варіант для марафону в YouTube.

Ось текст, який відеохостинг надсилає каналу, на якому довгий час не випускається контент, інсайд для тих, хто прагне взяти паузу :)

Тож у каналів, які ведуть великі компанії, більш бізнесовий підхід, а процеси розпорошені між людьми. Це дозволяє регулярно видавати контент і комплексно підходити до питань його монетизації, тим самим утримуючи свої позиції «в очах YouTube».

Хто з ютуберів, на вашу думку, виконує всі вищезгадані правила та імпонує вам з професійної точки зору?

Якщо говорити з позиції глядача – мені дуже подобаються канали про мандри. Пригадую цікаву історію, коли на старті популярності Антона Птушкіна я прийшов на його лекцію про подорожі та порекомендував підписатися на нішевий маленький тревел-канал «Хочу Домой». Пізніше, в інтерв’ю Юрію Дудю, на питання про те, які канали дивиться Птушкін, він відповів: «Хочу Домой» :)

Це саме той канал, який я помітив на початку, коли він мав близько 20 000 підписників, зараз же – налічує близько 1 000 000 фанів, а відео в середньому збирають по 1-2 млн переглядів. Концепт доволі цікавий: автор Льоня Пашковський їздить в ті місця, де ми з вами першочергово скажемо «Хочу додому», і показує їх зсередини J

І, звісно ж, Дмитро Комаров з проєктом «Світ навиворіт» (майже 1,7 млн підписників) – легенда українського тревел-контенту. Нещодавно Діма випустив серію подорожей Україною, які відкривають її абсолютно по-новому (Асканія Нова, українська Сахара, плавуче місто Вилково). Братиму відпустку і відправлюся за його маршрутом.

Нині YouTube – доволі конкурентна сфера. Як бути в ній успішним та видавати вірусні відео?

Вірусні відео – це окремий вид мистецтва і дуже круто, коли в інфлюенсера за всю кар’єру буде хоча б декілька таких. Дивіться, якщо в блогера кожне нове відео регулярно набирає понад 1 млн переглядів, чи можна вважати ці відео вірусними? Ні, оскільки, скоріше за все, на ютубера підписана значна кількість людей, які регулярно переглядають його канал.

«Вірусність» слід відстежувати в динаміці та шукати закономірність. До прикладу, якщо звичайний показник для відео на каналі – 1 млн переглядів, аж раптом матеріал набирає понад 10 млн переглядів – тоді можна дати оцінку, що людина випустила щось вірусне.

З нещодавніх кейсів пригадую історію з нашим каналом Football Hub, де середній перегляд відео тримається позначки 80 000/відео. Буквально два тижні тому Ігор Циганик записав ексклюзивне інтерв’ю з Мірча Луческу, тренером «Динамо» – і кількість переглядів зросла до майже 350 000 за такий короткий термін. У зв’язку з цим, динаміка каналу значно пішла вгору.

Для починаючих авторів/інфлюенсерів я б рекомендував вивчити безкоштовний перелік правил, які підготував YouTube. Тут всі процеси хостингу розкладені на полички, що дуже зручно. Крім цього, на своїй сторінці в Facebook я часто пишу цікаві факти про зміни чи тренди в YouTube, оглядаю цікаві кейси та функції платформи.

sostav.ua

Обсудить с другими читателями:
Погода