Де продавати українським підприємцям?

Вихід на міжнародні ринки для українського бізнесу.

Коментарі 1974

Тисячі бізнесів в України заморожені. Окрім розриву логістичних ланцюгів, проблем з сировиною та фізичної небезпеки, підприємства зіткнулись з колосальним падінням попиту на товари не першої необхідності. Щоб встояти, українські підприємці  все частіше дивляться на міжнародні ринки. Які країни українці розглядають як «запасний», а то і основний аеродром для своєї діяльності? На що варто звернути увагу під час переорієнтації на ЄС та США? На ці питання відповідали експерти волонтерського проекту UA business.global. Зробили огляд 5 країн, куди їдуть українці.

Польща

Через війну найбільше українців виїхало саме до Польщі. Тож багато підприємців замислюються над тим, щоб розвивати бізнес у цій країні. На що варто звернути увагу:

  • Відкрити підприємство українцям можна за спрощеною схемою, низьке оподаткування на старті, 9% від прибутку.
  • Популярність малого, сімейного бізнесу. Цінуються товари власного виробництва. Якщо можете запустити виробництво – робіть це.
  • Велике значення має особистий бренд власника компанії.
  • У маркетингових активностях звертайте увагу на менталітет, сленг, риторику – важливо говорити з клієнтом «однією мовою». Польскою, звісно.
  • Запускати бізнес краще в онлайн з поступовим переміщенням до офлайн.
  • Затребуваний сегмент товарів для дітей, взуття, автосервісу. Сфера IT та маркетингу у стадії розвитку.

США

В Америку українці можуть потрапити без візи (наприклад, через Мексику чи Канаду). Але й залишаючись в Україні можна взаємодіяти з клієнтами по всьому світу, а США – це величезний простір для сфери послуг. Щоб успішно стартувати на американському ринку, зважте на декілька нюансів:

  • У США попит на українських спеціалістів сфери IT, digital-маркетингу, комерційної ілюстрації.
  • В Америці споживче середовище – тут активно продається та купується все.
  • Партнерства, колаборації, конференції допоможуть швидко зайти на ринок та знайти клієнтів, особливо у сфері послуг.
  • Володіння англійською мовою дуже важливе для успішного розвитку бізнесу.
  • Активні продажі товарів та послуг через рекламу в Youtube.
  • Легкість у спілкуванні, відкритість, впевненість у собі, віра у свій продукт – необхідні складові успішної роботи на американському ринку.

Португалія

Португалія – ще одна країна, яка готова відчинити двері українським підприємцям. Тут вільний ринок та величезні можливості для бізнесу. Які особливості підприємництва та перспективні ніші для старту в цій країні?

  • Низький поріг входу – легко відкрити бізнес навіть дистанційно, без громадянства та посвідки на проживання.
  • Орієнтація на бюджетний продукт. Актуальні невеликі нішеві магазини.
  • Великі можливості для виробництва – виробляти у Португалії та експортувати до інших країн.
  • Digital у стадії розвитку – можна задати тренди на креативний маркетинг. Наразі, попит низький.
  • Затребувана сфера дизайну, архітектури, виробництва меблів, будівництва. Швидкий розвиток гастросфери, wellness, beauty.
  • Нестача культурних заходів (івенти, виставки, фестивалі) та проєктів додаткової освіти для дітей.

Австрія

Серед корінних австрійців мало підприємців. Отже, ринок цієї країни відкритий для українського бізнесу. Зверніть увагу на особливості Австрії з точки зору організації підприємництва:

  • Австрія – консервативна країна, цінується мінімалізм у всьому.
  • Приватним підприємцем в Австрії може стати лише особа, яка є податковим резидентом.
  • В Австрії нестача цікавих концептуальних закладів. Важливе значення має високий сервіс.
  • Для успішного розвитку бізнесу необхідно володіти німецькою мовою.
  • Дуже поширений online-шопінг. Сфера маркетингу та IT у стадії розвитку.
  • Щоб досягти успіху, не будьте стандартними, робіть те, що ще ніхто не робив.

Молдова

Експортні поставки з України до Молдови проходять за спрощеною процедурою митного оформлення документів. І це не єдина перевага країни для розвитку українського бізнесу. Беріть на озброєння інші можливості:

  • Простий шлях старту бізнесу – можна запустити «за один день».
  • Відсутність мовного бар'єру для українців.
  • Активний розвиток fashion та beauty індустрії, аграрного бізнесу, сфери послуг, IT, маркетингу, коучингу, дизайну.
  • Добре розвинута логістика – функціонують відділення Нової пошти України.
  • Популярний онлайн-шопінг через маркетплейси, інтернет-магазини, соцмережі.
  • Пріоритет віддається приватній освіті (школи, дитячі садки). Активно вивчаються іноземні мови.

Сьогодні українці перебувають в унікальній ситуації, коли стартувати і розвивати бізнес за кордоном простіше, ніж звичайно. Саме час розширювати горизонти та налагоджувати контакти з клієнтами та партнерами в інших країнах. Щоб після перемоги усвідомити себе глобальним бізнесом з філіалами по всьому світу.

Автор: Катерина Дорошевська, бренд-стратег, ініціаторка проекту UA business.global

Обговорити з іншими читачами:
Погода