Держава втратить до 800 млн грн податків щорічно, через заборону реклами лікарських засобів, - Андрій Партика, Ocean Media Plus

Компанія Ocean Media Plus, яка є партнером лідируючої медіагрупи StarLightMedia на ринку України по розміщенню прямої реклами та медійного спонсорства, висловлює занепокоєння щодо введення мораторію на рекламу, адже такі дії нанесуть значну шкоду економіці України, загрожують незалежності українських медіа та здоров’ю українців.

Комментарии 1804

Встановлення повної заборони на рекламу лікарських засобів призведе до скорочення кількості реклами, а відтак до зменшення надходжень до бюджету. Телевізійна галузь сплачує великі податки за рахунок реклами лікарських засобів. За оцінками Ocean Media Plus, в 2020 році українськими телеканалами було сплачено 700 млн грн податків за рахунок реклами лікарських засобів, в 2021 році прогнозні податки складуть 782 млн грн.


2020 2021
Лікарські засоби, ТВ-реклама, млн грн з податками 4200 4700
Податки (ПДВ) до бюджету України , млн грн 700 782

Ocean Media Plus, як відповідальна компанія, що законослухняно веде рекламний бізнес на ринку України, акцентує увагу галузі на наступних ризиках через впровадження мораторію щодо наведення у теле-, радіопередачах, засобах масової інформації будь-яких відомостей рекламного характеру про лікарські засоби, медичні вироби, методи профілактики, діагностики, лікування і реабілітації:

Ризик втрати незалежності українських медіа

Заборона реклами лікарських засобів ставить під загрозу незалежність українських телеканалів. За оцінками Ocean Media Plus, у 2021 році телевізійна реклама лікарських засобів принесе українським телеканалам 4,7 млрд грн з податками, це близько 33% з усіх доходів. Ці кошти медіагрупи спрямовують на виробництво україномовного контенту, а втрати призведуть до значного його скорочення в ефірі національних телеканалів, що знизить привабливість українського телебачення для глядачів та посилить медійні позиції конкурентів з інших країн, в першу чергу з Росії. 

Ризик зменшення виробництва продукції національних фармацевтичних виробників, скорочення кількості робочих місць, зменшення сплати податків у фарм.галузі

Телевізійна реклама допомагає національним виробникам лікарських засобів конкурувати з глобальними фармкомпаніями, за рахунок побудови обізнаності населення про українські бренди. Національні виробники складають 50% інвестицій в телевізійну рекламу серед усієї фарми. Відсутність можливості просування через рекламу національних виробників лікарських засобів формує загрозу для цього сегменту виробників, а саме зменшення виробництва, скорочення кількості робочих місць, зменшення сплати податків.

Ризик перетоку легальних бюджетів фармацевтичної телереклами в “чорний кеш”, на безконтрольне просування лікарських засобів через аптеки і лікарів.

В Україні - величезний бізнес рекламування лікарських засобів через аптеки (рекомендації провізорів) та через рекомендації  лікарів, який за оцінками Ocean Media Plus є співмірним за об’ємами телевізійної реклами (4.7 млрд грн на рік). Таке просування продажів ліків через аптеки/лікарів відбуваються неофіційно, без сплати податків (потенційна втрата 800 млн грн) і без контролю за змістом цих рекомендацій, адже моніторинг приватних розмов лікарів та пацієнтів неможливий, так само як і розмови покупця і провізора в аптеці. А отже, буде становити значно більший шкідливий вплив на рівень самолікування українців.

Вибіркова дискримінація телебачення, на відміну від мережі інтернет

Після введення мораторію на телевізійну рекламу, маркетингові бюджети  виробників ліків можуть бути спрямовані на просування лікарських засобів в інтернеті, адже законодавчо інтернет не є медіа. інтернет реклама фарми  не забороняється і не обмежується,  та не може бути проконтрольована, на відміну від телебачення. Це теж знижує ефект від заборони телевізійної реклами лікарських засобів задля зменшення самолікування українців.  Варто розглядати заборону реклами в інтернеті, як території доступу до реклами будь-якого змісту, що жодним чином не регулюється чинним законодавством.

Також варто звернути увагу, що більшість ключових інтрент гравців, які згідно законодавства України не вважаються медіа і не мають обмежень стосовно реклами фарми, не сплачують податки на території України, і переведення бюджетів туди буде негативно впливати на наповнення держбюджету України.

Ми підтримуємо мотивацію цієї ініціативи про заборону, як бажання знизити рівень самолікування українців, хоча право на самолікування є таким самим демократичним правом, як і права на інші свободи. 

Зниження рівня самолікування може відбуватись з одночасним підсиленням якості послуг МОЗ, а також масовим впровадженням страхової медицини, яка в європейських країнах виступає контролером неадекватних призначень ліків. 

Обсудить с другими читателями:
Погода