Директор з реклами та PR аптечного холдингу АНЦ про 2022 рік: рік турботи, випробувань та інновацій

Тетяна Паценко, директор з реклами та PR аптечного холдингу АНЦ, розповіла про зміни в фармацевтичній галузі, комунікаційну адаптацію до реалій сьогодення, команду та благодійні проєкти.

Коментарі 1618

Які ключові зміни відбулися у вашій галузі цього року?

Загальний ринок споживання лікарських засобів в Україні скоротився на 14% від початку війни. Це пов’язано, зі спадом економіки, і як наслідок стрімким скороченням доходів населення та виїздом за кордон понад 8 мільйонів українців. Відбувається поступове переключення споживання на ліки вітчизняного виробництва.

Не тільки фарма, а й інші бізнеси адаптувались до умов війни. З перших днів війни, ми навчилися творчо та раціонально підходити до вирішення будь-яких ситуацій. Коли почались відключення світла ми швидко переналаштувались на автономне освітлення залів та фасадів. Завдяки департаменту цифрової трансформації швидко адаптували наш мобільний застосунок під програмне забезпечення для відпуску ліків без наявності електрики. У звільнених містах ми намагаємось максимально швидко відновлювати зруйновані аптеки та налагоджувати можливість отримання онлайн замовлень через відділення Нової пошти.

Як змінилась поведінка споживачів?

Стало менше імпульсивних покупок. Споживач планує, які препарати та коли він має купити. Частка інтернет замовлень на початку війни скоротилась та наразі вже досягла довоєнного рівня. На цей фактор впливає бажання людини відчувати себе в безпеці та планувати свої покупки за допомогою онлайн сервісів.

Як перерозподіляються канали комунікації?

85% нашої комунікації з аудиторією та клієнтами відбувається у діджітальному вимірі: соціальні мережі (Facebook, Instagram, ТікТок), інтернет ЗМІ, Viber, Телеграм-боти тощо. Звичайно використовуємо і офлайн канали, але здебільшого в рамках промо акцій аптек та Всеукраїнської акції.

Як змінився рекламно-комунікаційний ринок?

Медійна реклама зазнала значної трансформацій через війну. Найбільше скоротився об’єм телевізійної, зовнішньої реклами та радіо. Інтернет-реклама зазнала найменших втрат. Це було очікувано, оскільки цифровий ринок реклами найменше страждає від впливу зовнішніх факторів ризику та бюджетів, які у більшості компаній скоротились.

Від чого зараз залежить ефективність рекламних кампаній?

Ефективність рекламної кампанії залежить від комплексності та врахування чинників, які можуть на неї впливати. Потрібно чітко розуміти цільову аудиторію, щоб обрати найбільш дієві канали, що здатні максимально спрямовано донести необхідну інформацію. Must have рекламної кампанії - це tone of voice. Оскільки життя людей під час війни сповнено стресу, аудиторія хоче бачити в бренді підтримку, користь, емпатію та чесність. Наразі, добре працює ситуативний контент. Обов’язково необхідно витримувати баланс у використанні тематик війна/ інше. Люди почали дуже прискіпливо слідкувати за тим, як компанія допомагає країні, які в неї існують волонтерські ініціативи та як вона піклується про своїх співробітників.

Які зміни може очікувати у маркетинговому плануванні і бюджетуванні в наступному році?

Основною зміною буде відмова від довгострокового та стратегічного планування на 3-5 років вперед. Скоріш за все, планування буде нагадувати систему керування IT- проєктами. Звісно глобальні цілі та плани залишаться, але кроки їх досягнення будуть складатись з комплексних, не довгих за термінами дистанцій, зі своїми мікро-цілями та планами. Така система надасть можливості ефективно вносити коригування в загальні плани, підлаштовуватись під зміну обставини та ефективно використовувати маркетинговий бюджет.

Чим надихається ваша команда у такий скрутний час?

Ми достатньо швидко зібрались та відновили роботу департаменту від початку війни, зберігши весь склад команди. Маємо дуже мотивовану та творчу команду: людей спільних цінностей та цілей, які підтримують один одного. Зараз ми здебільшого працюємо онлайн та попри відстань, намагаємось постійно бути на зв’язку: влаштовуємо онлайн кава-брейки, воркшопи та планові зустрічі по проєктах. Надихаємо один одного та пишаємось усіма співробітниками холдингу, особливо тими, що працюють в аптеках, попри обстріли, блекаути та тривоги.

Як ваша компанія допомагає країні

З перших днів повномасштабного вторгнення ми займаємось волонтерською діяльністю. За цей час передали на Перемогу більше 22 млн гривень на армію та підтримку мирного населення. До частини з них можна долучитись на нашому сайті у волонтерському розділі. Крім власних благодійних ініціатив, фінансуємо будівлю мобільних будиночків в рамках проєкту NEST фонда Сергія Притули та допомагаємо армії разом з фондом Повернись живим. Задля забезпечення ліками та медичними товарами людей на деокупованих територіях розпочали співпрацю з гуманітарним напрямком допомоги Фонда Сергія Притули. На базі нашого виробництва налагодили виготовлення буржуйок, які безоплатно передаємо на передову за запитом військових. З вірою в те, що кожна допомога наближає нашу Перемогу, долучаємось до нових благодійних ініціатив!

sostav.ua

Обговорити з іншими читачами:
Погода