Менше року минуло відтоді, як ми обговорювали початок змін у вас в компанії. Перш ніж детально поговорити про нові призначення, поясніть читачам, що значить Індустрія 4.0 як концепція змін для вас?
Ми живемо в період стрімкої еволюції: проникнення інтернету й IT-технологій в усі сфери людського життя, їхній вплив на зміни в нашому житті, як от, наприклад, штучного інтелекту, блокчейну та ін. А такі речі, як дематеріалізація (переведення всього, що можна, в цифру. – Авт.), Big Data, sharing economy, кастомізація продукту й отримання його прямо тут і зараз – це важливі елементи нової ери. Звичайно, все це впливає й на трансформації бізнесів у рамках промислової революції 4.0. Якщо говорити про бізнеси, то тут не лише питання впровадження технологій – найбільші виклики зосереджуються на внутрішніх питаннях, таких як культура, організація, лідерство та навички. Ми оцінили всі сучасні виклики – як глобальні, так і локальні, а також врахували швидкість змін у наших клієнтів, їхні потреби, ну і, звичайно, врахували, якою наша команда хоче бути в майбутньому – все це дало нам можливість обрати концепцію зміни нашої культури компанії і трансформації бізнес-моделі. І хоча в цифрових трансформаціях ми рухались досить активно і результативно, макроконтекст, в тому числі економічна стагнація і пандемія, пришвидшили нас у конкретних кроках до реалізації змін на рівні концепції Індустрія 4.0.
Що передбачає ця концепція?
В першу чергу ми розуміємо, що люди стають основним центром, так би мовити, драйвером цифрової (діджитальної) трансформації. Ми, як і більшість ринку, постійно інвестували в розвиток навиків і експертизи. Ми й надалі приділятимемо цьому належну увагу, але також триматимемо в фокусі інноваційні методи роботи, альтернативні робочі підходи і працюватимемо над новими підходами до навчання і розвитку команди.
Звичайно, все це спрямовано на створення для клієнтів «розумних» продуктів і сервісів. Ми на ринку уже 15 років, і пишаємось, що кожний наш клієнт розпочинав роботу з нами завдяки якості нашого продукту. Так, ми розуміємо, що ми холдинг без міжнародної франшизи, але наш кастомізований підхід до кожного завдання і рівень експертизи нашої команди дозволяє холдингу кілька останніх років бути в топ-3 холдингів, що стрімко розвиваються. Але ми на цьому не плануємо зупинятися, тому в рамках роботи над продуктами і сервісами зараз готуємо для презентації R&D розробки, які значно переформатують певні процеси, в першу чергу для клієнтів.
Ну, і якщо говорити вже про клієнтів і сервісність, то важливо відзначити третю складову в рамках концепції – це сервісні бізнес-моделі. Вони передбачають фокус на ефективних і швидких рішеннях для бізнесу клієнта. Окрім того, експертизи акумулюються і взаємодіють таким чином, щоб надавати необхідне рішення клієнту на будь-якому етапі customer journey. Клієнта уже давно не цікавить спектр послуг, які агенція здатна надати, його цікавлять конкретні рішення в конкретному випадку – для впливу на поведінку його споживачів, скільки це буде коштувати і наскільки швидко можна досягти потрібного результату.
В обраній нами філософії важливим є створення «розумного» виробництва через горизонтальну і водночас вертикальну інтеграцію. Завдяки нашому fusion-підходу до побудови нової структури ми не розділяємо діджитальну й офлайн-експертизи нарізно. Звичайно, автоматизація й діджиталізація процесів забезпечує «розумне» виробництво, але ключовими в даному випадку ми вбачаємо синергії технічних потужностей і людського креативу.
То як тепер виглядає структура холдингу?
Ми з Іваном Кучеренком, як партнери, перерозподілили наші зони впливу і відповідальності. Я продовжую керувати холдингом як CEO. Іван на позиції Chief Digital Officer NCG буде тепер відповідати за розвиток діджитальних продуктів, цифрову трансформацію холдингу і розвиток у всієї команди цифрової експертизи. Водночас Іван залишається CEO DIEVO і на стратегічному рівні керуватиме агенцією.
Окрім того, ми зробили ф'южн певних експертиз наших агенцій і розділили нашу структуру на 4 напрямки: продажі і сервіси, продукти, закупівлі і внутрішні сервіси
Кожен напрямок включає відповідні департаменти, які очолюють фахові менеджери:
‒ Дмитро Катрич очолює департамент розвитку бізнесу з фокусом на розвиток нових послуг і нових бізнесів. Дмитро також буде стратегічно відповідати за ефективність роботи NOSTRA media в якості CEO компанії.
‒ Алла Борщ відповідає за інтегровані клієнтські групи команд client-сервісу.
‒ Аналітика і R&D, стратегії, а також креативний і діджитал-контент – під відповідальністю Лени Бурової.
‒ За медіа-пленнінг та performance буде відповідати департамент планування, який очолить Віталій Кот.
‒ Роман Костенко в закупівлях керує департаментом media & buying.
Чи значать подібні зміни, що ви набираєте нових співробітників або ж звільняєте колишніх?
Насправді наші трансформаційні зміни отримали певні корективи через міжнародну і локальну економічні кризи, пандемію і реакцію на це все рекламодавців. Звичайно, ми частина цього ринку, і доводиться не лише враховувати зміни, але й прогнозувати невідоме майбутнє.
В рамках роботи над трансформацією структури у нас з’явилося два додаткові завдання: нам потрібно пройти кризу максимально ефективно і зберегти максимально повну команду. Ми змінили наші прогнози розвитку, і з урахуванням всіх факторів прийшли до певних кроків, на які таки довелося піти. Звичайно, ми вже оптимізували витрати на певні статті з утримання офісу, зрізали витрати і змінили плани на наші власні комунікаційні проекти. Тим не менше, ми сьогодні подякували за працю і вклад сімом співробітникам, з якими довелося попрощатись. Це було складне рішення, але воно було критично необхідне для впровадження запланованих змін.
Важливо розуміти, що саме в нашому варіанті трансформації є дві важливі складові:
Перша – це співробітники і взаємовідносини у компанії з ними. Саме тому ми робимо зараз такий важливий акцент на співробітниках, докладаємо максимальних зусиль до збереження команди, до прозорості і зрозумілості взаємовідносин. Це безпосередньо проявляється не лише у комунікаціях, але і у самої концепції фінансової зацікавленості робітників у збільшенні прибутків компанії.
Друга – це власні R&D розробки, націленні на нові підходи до вирішення задач клієнта. Ці розробки надихають не лише мене і колег, а дійсно дають підґрунтя щодо планів на зовсім нові ніші на ринку. Цим шляхом йдуть провідні світові лідери, і ми вже бачимо структурні зміни на ринках, де вони працюють. Наші R&D продукти не лише збагатять економіку країни, вони фактично дадуть імпульс іншим гравцям рекламного ринку тісніше співпрацювати з науковими розробками, робити дещо інші інвестиції.
Які ви робите прогнози стосовно стану ринку через рік, наприклад?
Якщо говорити про ринок, то, звичайно, з кризи вийдуть не всі, хоча деякі навіть стануть сильнішими – це ті, хто швидко врахував усі ризики і змінив свій підхід в роботі. Не просто провів косметичні перестановки й оптимізував витрати, а дійсно комплексно продумав різні варіанти розвитку сценарію і знайшов свій фокус. Ми свій фокус обрали – це комунікації 4.0. Це відбулося як складання пазлів: R&D, неймовірно круті експерти в команді, наш вектор цифровізації бізнесу, слідування трендам споживання нової ери в інноваціях у бізнесі. У нас у планах найближчим часом розповісти про все детальніше, з цікавими кейсами з практики, а поки ми сфокусовані на запуску оновленого вектора.
І ми бажаємо всім гравцям рекламного ринку України удачі на шляху своїх змін, зростання чи утримання бізнесів, збільшення клієнтської аудиторії, можливо, навіть за рахунок експорту, й інноваційні розробки – адже успіх кожного допоможе зміцнити рівень української рекламної індустрії і завоювання нових вершин на світовій арені.