Dmytro Lynnyk: "Найбільші зміни у 2022 – це швидкість, гнучкість та можливість адаптуватися"

Dmytro Lynnyk креативний директор, графічний дизайнер брендингового агентства «Linnikov», розповів про різкі зміни у рекламно-комунікаційної галузі 2022 року, пошук нових ринків та важливість еволюції.

Коментарі 1416

Які ключові зміни відбулися у рекламно-комунікаційної галузі минулого року?

Змін відбулося дуже багато. Я би сказав, що все перевернулося з ніг на голову, в тому числі і в рекламно-комунікаційній галузі. Я вперше побачив такі різкі зміни за 19 років своєї кар’єри в креативній індустрії. Те, що змінилося найбільше – це швидкість, гнучкість та можливість адаптуватися. А також, на жаль, зменшення рекламних бюджетів та неможливість прогнозувати далеко вперед.

Я бачу адаптації бізнесів, які до війни не були гнучкими, вони стали гнучкими, тому що зараз це вимога ринку.

Якщо говорити більш предметно, то спостерігаю великий рух в e-commerce напрямку. Розвиток соціальних мереж. Бізнес онлайн не так сильно залежить від ситуації на фронті, від наявності електроенергії, присутності покупців фізично у магазині. Хоча я і раніше завжди говорив, що як мінімум соцмережі треба мати кожній компанії і добре мати власний сайт, зараз вважаю це обов’язково для всіх компаній. Просто must have.

Основний канал комунікації став Діджитал. Зі зрозумілих причин офлайн заходів було дуже мало.

Компанії включили соціальну складову до бізнесу. Дуже багато свідомих компаній роблять великий вклад в підтримку армії та в перемогу.

Також я спостерігаю, що комунікація в деяких компаніях стала більш однорідною, менше суперечливих повідомлень. Не знаю з чим це пов’язано, але припускаю, що через те, що ми стали більш згуртованими, стали менше сперечатись між собою, об’єднались. Зараз це дуже відчувається, працівники більше допомагають один одному, проявляють емпатію. Великий рівень самовіддачі. Мабуть, це “в повітрі” у нас зараз). Об’єднання заради єдиної мети. В цьому сила українців.  

Як змінилися запити клієнтів?

Більш обережні та завбачливі

Майже кожен проєкт, в якому ми створюємо маркетингову стратегію, має 2 плани, в залежності від ситуації на ринку. Клієнти хочуть мати план Б, а інколи і план В. Доводиться більше аналізувати, хоча даних і не вистачає, доводиться шукати нові шляхи та імпровізувати.

Соціальна складова

Якщо раніше ми пропонували клієнтам включити соціальну складову в проект, то зараз ініціатива йде від клієнтів у 80% випадків. Змінилися цінності, змінилися люди.

Пошук нових ринків

Відбулися значні зміни на ринку, багато цільової аудиторії емігрувало, в інших скоротились доходи, а відповідно і витрачати стали менше. Тому клієнти шукають можливостей експансії. Дехто вже відкрив для себе на західні ринки, з деякими клієнтами ми над цим працюємо зараз.

Як змінилась галузь?

Галузь в процесі змін та трансформації. Також досі адаптується. Слабші пішли з ринку, інші адаптуються та звикають. В цілому не ставлять за ціль зараз супер прибутки чи лідерство. Я спостерігаю більше колаборації між агенціями і роботи над спільними проектами. Мабуть подібні процеси відбуваються і у всіх інших галузях.

Від чого зараз залежить ефективність рекламних кампаній?

Від актуальності і вмінні швидко адаптуватись під потреби споживача. Зараз важливо давати саме те, чого потребує споживач. І це насправді не так просто тому, що потрібно мати кілька планів/стратегій, з однієї сторони, а з іншої – бути швидким та оперативним. Для нас як креативників треба бути більш точним, я б сказав, що немає права на помилку, або помилка коштує дорого. Це додає стресу стратегам та маркетологам.

Які зміни може очікувати у маркетинговому плануванні і бюджетуванні в цьому році?

Зараз ми вже трохи адаптувалися до нових умов і в більшості активності плануються на 1 квартал. Навесні, наприклад, такого планування не було, планували на кілька днів-тижнів. Влітку вийшли на планування 1 місяць.

Я думаю, що в 2023 році ми будемо збільшувати період для планування маркетингових активностей, до пів року. Ну, а коли війна закінчиться, також будуть зміни і адаптація, буде період відновлення, він внесе свої корективи.

Щодо бюджетів планувати щось важко, так як дуже залежить від ситуації на фронті. Якщо ситуація буде на такому ж рівні на фронті, то і на такому рівні будуть бюджетування, як зараз. Хоча в другій половині 2022 рекламні активності підвищились, в порівнянні з першим півріччям 2022 року. Коли війна закінчиться, після перемоги ми будемо отримувати більше інвестицій і підтримки та бюджети будуть зростати.

Чим надихається ваша команда у такий скрутний час?

Ми надихаємось нами українцями – незламним, мужнім і сильним народом. Учаснками команди, кожним новим проєктом, новою нагородою, участю у волонтерстві.

Звичайно, перші місяці у нас не було розуміння і було багато страху. Страху за все.

Багато проєктів заморозилось, багато зупинилось. В той час я дуже переоцінив власні цінності, які вплинули і на цінності компанії та команди. Я зрозумів, що життя може обірватись в одну мить і важливо те, що залишиш після себе. В другій половині 2022 року я почав рухатись швидше в плані довгострокових цілей, які мав на папері на 5 років вперед.

Я хочу створити міжнародне мережеве агентство з офісами в різних країнах світу. Агентство, яке допомагає бізнесу зростати і таким чином сприяє спільній еволюції. Реалізувати амбіції — це і є моя місія. Амбіції — це лише приманка для вашої еволюції і чим масштабніші вони, тим вектор розвитку більше, тим більше особистість.

Ви так багато говорите про еволюцію, чому це важливо?

Життя дуже коротке. Зараз в умовах війни це особливо відчутно. Найбільший парадокс у тому, що на індивідуальному рівні людина є і всім, і нічим одночасно. З особистого погляду, людина – це все; з її смертю весь світ зникає. Тому для більшості людей смерть — це найстрашніше, що може з ними трапитися, і для них дуже важливо прожити найкраще життя.

У той же час, якщо дивитися на людину з точки зору природи, то її життя не має значення. Об'єктивна реальність полягає в тому, що кожна людина є лише одним із семи мільярдів особин того самого виду, які населяють планету сьогодні.

Іншими словами, людина — незрівнянно маленька піщинка з дуже коротким терміном існування, і чого б вона не досягла, її вплив буде незначним. При цьому людина інстинктивно прагне розвиватися і хоче щось представляти. І це справді може мати певний ефект, і кожен із цих маленьких кроків доповнює інші та сприяє еволюції Всесвіту.

Ви дійсно успішні як Арт директор та дизайнер. Що ви можете побажати колегам?

Уникайте токсичних наставників. Часто вони користуються довірливістю молодих, паразитуючи на таланті та молодій енергії, задовольняючи лише свій егоїзм. Їх небагато, я думаю, але вони є. Вони можуть вбити паросток, який щойно пробився, і йому буде важко потім відновити це сходження. Можуть пройти роки, щоб людина зміцніла і почала думати своєю головою. Потрібно шукати справді наставників з великої літери, які, наповнені, як хмара води, просто виливають свою ласку, не беручи нічого натомість. І не боячись конкуренції в майбутньому, цей наставник повинен бути зрілим і мудрим.

Як ваша компанія допомагає країні?

З початку повномасштабного вторгнення ми допомагали адресно переселенцям з житлом у Львові та підтримували фінансово перші 2 місяці, щоб люди могли оговтатись та адаптуватись. Так нам вдалось підтримати 5 сімей.

Звісно ж ми допомагаємо фінансово, як у вигляді податків, зарплат працівникам, так і у вигляді донатів на військову допомогу армії та фонду Притули. Також ми підтримали фінансово дитячий будинок у Львові та адресно допомогли важко хворій дитині, діти теж потребують допомоги, а під час війни фокус зміщується.

А ще, ми розвиваємо креативну індустрію через участь в конкурсах, фестивалях, конференціях та інших креативних заходах і показуємо світу, що українці дуже талановиті. Я, наприклад, лише цього року був в якості журі на 8-ми міжнародних конкурсах дизайну та креативу. Та мав можливість представляти Україну та спілкуватися і розповідати про талановитих українців дуже впливовим людям з креативної індустрії по всьому світу. Пишаюсь, мотивуюсь нами – українцями! Слава Україні!

sostav.ua

Обговорити з іншими читачами:
Погода