Dmytro Lynnyk про суддівство Shorty Awards 2022

Dmytro Lynnyk, член Клубу ADC*UA та креативний директор Linnikov agency, поділився враженнями з суддівства на міжнародній креативній нагороді Shorty Awards 2022.

Коментарі 1236

Shorty Awards та специфіка конкурсу

Shorty Awards проводить дві щорічні міжнародні програми нагород. Shorty Awards проходить вже 15-й рік та Shorty Impact Awards – вже 7-й раз у 2022 році.

Власне Shorty Impact я журив осінню 2022 року та маю запрошення на Shorty Awards у 2023 році, яке почнеться вже за тиждень.

Конкурси Shorty відзначають досконалість короткого контенту в режимі реального часу на основних веб-платформах, зокрема YouTube, Facebook, Twitter, Instagram, TikTok, Twitch тощо. Нагорода Shorty Awards оцінює професіоналів американської творчої індустрії.

Нагорода Shorty Impact Awards присвячена відзначенню найкращих цілеспрямованих робіт брендів, агентств та некомерційних організацій в усьому світі.

​Суддівство на конкурсі

Пандемія внесла багато змін у наше життя, і хоча всі кордони вже відкриті, суддівство відбувалось онлайн, тому що таким чином можна залучити більше кваліфікованих суддів з усього світу. Практично всі конкурси, фестивалі, котрі я журив у 2022 році, працювали за схожою схемою. Журі отримує доступ в онлайн кабінет, де оцінює конкурсні роботи за шкалою від 1 до 10, чи від 10 до 100, пише коментарі, може номінувати на гран прі чи дискваліфікувати роботу в особистому кабінеті. Загалом процес оцінювання онлайн Shorty Impact 2022 в мене зайняв майже 9 годин протягом 2-х днів, хоча журі давалось близько 10 днів на оцінювання робіт.

У нас не було живого обговорення шорт-листів в Shorty Impact Awards. Хоча в деяких конкурсах все ж є живе голосування частково повертається на фінальному раунді голосування. Як це, наприклад, буде на фестивалі Creative Circle 2023, яке я оцінюю зараз, там є 2 раунди онлайн голосування та фінальний раунд живого голосування в Лондоні, де серед шорт-листів вибиратимуть переможців по нагородах: золото, срібло та бронза.

Критерії оцінювання робіт

Всі конкурсні роботи оцінюються за чотирма основними критеріями.

Вплив і залучення

Заявки мають продемонструвати, що їхня робота позитивно вплинула на справу, яку вони представляють, та/або успішно залучила відповідні спільноти позитивним чином.

Креативність і оригінальність

Заявки мають продемонструвати, що їхня робота є унікальною та добре виконаною.

Стратегія та інновації

Заявки мають продемонструвати, що їхня робота містить чітку та ефективну стратегію (або стратегії), важливу для досягнення цілей проєкту, та/або інноваційні та нові способи донесення інформації.

Люди та мета

Заявки мають продемонструвати, що люди, які стоять за роботою, продемонстрували винятковість у своїй роботі та/або гарантувати, що їхня робота має мету для їхньої організації.

З проєктів, що запам'ятались

Проєкт Unicef at 75 отримав нагороду в категорії Спецпроєкт, і який я, як журі, анонсував як переможця на церемонії нагородження, що відбулася в Лос-Анджелесі.

 video

Проєкт несе глибоку соціальну відповідальність, адже вже протягом 75-ти років реалізує гуманітарну підтримку дітям, що опинилися в глобальних кризах. Неможливо пройти повз, побачивши яку глибоку мету, допомогу та вплив реалізує Unicef. Unicef США відзначив 75 років відтоді, як вони почали підтримувати дітей після Другої світової війни. Відтоді проєкт рятував життя, зміцнював майбутнє та підтримував громади до, під час та після криз і стихійних лих у 190 країнах і територіях.

Проєкт #MYNAMEIS - фільтр FUH-NET-IC отримав нагороду в категорії різноманітність, рівність & інклюзія.

Згідно з нещодавнім опитуванням респондентів із понад 100 організацій, неправильна вимова імен є найпоширенішою мікроагресією щодо меншин у Великобританії.

Мені цей проєкт зрезонував, тому що сам стикаюсь з тим, що моє ім’я в США майже ніколи не вимовляють коректно.

 REW Fuh-Net-Ic Filter Final Case Film

Чудова реалізація проєкту, від сюжету до саунд дизайну.

Інший цікавий проєкт зі значним впливом My Garden of a Thousand Bees отримав нагороду в категорії Навколишнє середовище, заклик до дії.

Під час пандемії відомий кінорежисер про дику природу Мартін Дорн зняв понад 60 видів бджіл у своєму міському саду в Брістолі, Англія.

Отриманий документальний фільм «Мій сад із тисячею бджіл» показує життя на їхньому рівні, якого ми ніколи раніше не бачили.

 video

Бджоли відіграють вирішальну роль у здорових екосистемах – запилюють більшість фруктів, овочів, зернових і квітів – але ці крихітні вартові стикаються з величезними проблемами. У США популяції диких бджіл скорочуються через втрату середовища існування, пестициди. Хороша новина полягає в тому, що не потрібно багато, щоб допомогти бджолам.

Натхненні фільмом і поінформовані ентомологами, HHMI Tangled Bank Studios і PBS Nature розробили кампанію #PlantWildflowers з двома цілями:

  1. Підкреслити важливість місцевих бджіл.
  2. Надати людям можливість створювати середовища проживання запилювачів у своїх громадах.

Кампанія працювала з простих дій, як посадка польових квітів і таких простих звичок, як збереження садового сміття, будь-хто будь-де може створити важливі нові середовища проживання для місцевих бджіл.

Кампанія впливу #PlantWildflowers є чудовим прикладом того, як доступні та локалізовані заклики до дії від неформальних освітян можуть спонукати до значущих дій громади для збереження унікальних видів рослин чи тварин.

За 1 рік кампанія #PlantWildflowers:

Охопила понад 13 мільйонів глядачів завдяки випуску фільму PBS на Nature та PBS.org, кліпам у соціальних мережах і коротким відео про запилювачів, опублікованим онлайн.

Активувала понад 400 партнерів у Сполучених Штатах. Провела понад 700 місцевих заходів, спрямованих на підвищення обізнаності про запилювачів і підтримку місцевих запилювачів.

Висадила до 1,8 млн квадратних футів місцевих польових квітів завдяки створенню та вирощуванню садів-запилювачів під керівництвом громади.

Розповсюдила понад 22 тисячі пакетів насіння польових квітів через роздачу в соціальних мережах із Zarbee's Naturals і The Bee Conservancy.

Ще один глобальний проєкт #TheHumanRace виборов нагороду в категорії гуманітарна допомога. Проєкт був реалізований для ООН. Ціль рекламної компанії привернути увагу до кліматичної кризи світових лідерів, інформувати громадськість про людські втрати, а також щоб вони зайняли активну позицію, закликаючи світових лідерів виконати свою обіцянку щорічно виділяти 100 мільярдів доларів на кліматичні заходи. TheHumanRace – це естафета, що закликає учасників пробігти 100 хв, названа як виклик Strava, в підтримку виділення 100 млрд доларів.

 video

Дуже цільний, з точки зору брендингу, кейс. Однорідний, якісний дизайн комунікацій, сильна емоційна складова, соціальна відповідальність, вдало вибрана медіапідтримка – привела до чудових результатів.

Через місяць після початку їхньої кампанії, у той час, коли кліматична криза потрапила в заголовки ЗМІ, вони охопили 2 мільярди людей, показали на глобальних каналах новин і прикрасили найвищу будівлю у світі, Бурдж Халіфа.

571 782 людини пройшли виклик Strava, тобто пробігли понад 100 хв, хоча середня дистанція учасників 720 хвилин.

Разом вони подолали 103 950 285 364 метри. Це понад 100 мільярдів метрів за обіцяні 100 мільярдів доларів і достатньо, щоб обігнути Землю 2593 рази або здійснити подорож до Марса туди й назад.

ООН взяло об’єднані голоси #TheHumanRace на кліматичний саміт. Результат побив рекорд, майже вчетверо перевищивши початковий запит, зібравши 369 мільярдів доларів США на боротьбу зі зміною клімату.

Креативно реалізована соціальна відповідальність

Всі ці кейси чудова демонстрація сили та впливу, яку несуть ЗМІ та рекламно-креативні кампанії. І не дивно, що перемагають, в основному проєкти, із сильною соціальною складовою чи відповідальністю. Хоча були й цікаві комерційні проєкти-переможці теж, але на фоні таких сильних соціально-відповідальних, та інших глобально важливих проєктів вони здаються не такими важливими.

Що далі?

Я отримав масу задоволення, оцінюючи ці конкурсні роботи, адже майже всі роботи були виконанні на високому рівні. І зараз я в очікуванні їхнього конкурсу Shorty Awards, який вже проводиться 15 рік поспіль і цього разу теж маю запрошення на церемонію нагородження і планую її відвідати. Церемонія пройде у травні в Нью-Йорку, отже мій досвід суддівства із Shorty можна сказати від Лос-Анджелесу до Нью-Йорку)), хоча по факту світового рівня, адже проєкти були зі всього світу, хоча більшість із них все ж із США.

Познайомитись більше з конкурсом та переможцями  Shorty Impact Awards можна на https://shortyawards.com/impact-awards/.

sostav.ua

Обговорити з іншими читачами:
Погода