До чого призведе заборона реклами ліків? Підсумки галузевого круглого столу

28 вересня відбувся круглий стіл «FOUR DRUGS». Головною темою заходу став Указ Президента України про «Мораторій на рекламу лікарських засобів».

Комментарии 1713

До обговорення суперечливої ініціативи долучилась низка експертів, які представляють різні галузі: представники ЗМІ, бізнес-асоціацій, громадських організацій, державних органів влади, фармацевтичних компаній, а також топові рекламісти, юристи та лікарі.

Максим Лазебник (Всеукраїнська рекламна коаліція) зазначив, що від введення мораторію збитків зазнає не лише рекламний бізнес, ЗМІ та фармкомпанії, а й державний бюджет – від недоотримання податків та кінцевий споживач – через недостатню поінформованість. «Я не вірю, що мораторій реалізується задля абстрактного руху до здорового народу», – зазначив Лазебник. Також експерт розповів, що представники ЗМІ, зокрема телебачення, переконані, що мораторій буде знято, адже його введення означитиме «смерть телеканалів». 

Олександр Гороховський, СЕО медіа-групи Dentsu підтвердив, що медіа справді постраждають від мораторію найбільше через велику долю фармклієнтів. 

Виступив проти мораторію і Олексій Погорелов, який представляв на круглому столі спільну позицію одразу трьох об'єднань - Української Асоціації Медіа Бізнесу (УАМБ), Національної Спілки Журналістів України (НСЖУ) та Асоціації незалежних Регіональних Видавців України (АНРВУ). За словами Олексія, влада нехтує думкою громадян та зневажає їхні здібності у прийнятті самостійних рішень, плануючи заборонити їм доступ до інформації про ліки. Проте, на думку експерта, така заборона, окрім всього, призведе і до зменшення кількості незалежних медіа в Україні внаслідок недоотримання фінансування від реклами.

Свою думку на круглому столі висловив і виконавчий директор Асоціації представників міжнародних фармацевтичних виробників України Володимир Ігнатов. Експерт нагадав, що дата проведення круглого столу - символічна, адже 28 вересня відзначають Міжнародний день загального доступу до інформації. Ігнатов розповів: «Жодна система охорони здоров'я не в змозі забезпечити обслуговування всіх потреб пацієнтів. Тому концепція відповідального самолікування, затверджена ВООЗ, передбачає, що у разі відомих пацієнту симптомів він має право лікуватись самостійно протягом 72 годин. І для цього передбачена спеціальна група безрецептурних препаратів». 

У круглому столі взяв участь і представник РНБО, заступник керівника служби з питань соціальної та гуманітарної безпеки Володимир Бортницький. За словами експерта, велика частка безрецептурних ліків, які споживаються українцями внаслідок активної реклами, призводить до безвідповідального самолікування та до смертей. 

У ході круглого столу учасники вели насичену дискусію. Зокрема, більшість із них погодились, що для зменшення смертності пацієнтів потрібно не вводити мораторій на рекламу, а покращувати інформування пацієнтів, створювати галузеві освітні проекти, які можуть фінансуватися фармбізнесом, залучати медіа до освіти лікарів та пацієнтів, а також завершити реформу охорони здоров’я, що дозволить вирішити більшість питань.

За підсумками «FOUR DRUGS», організаторами, зокрема Сергієм Сошинським (аccemedin.com) було ініційовано підписання Маніфесту із головними вимогами до влади, який учасники круглого столу сформують у найближчий час. Цей Маніфест буде розіслано у МОЗ, КМУ, ОПУ, ВР, АП та інші органи влади. Учасники круглого столу сподіваються бути почутими і наполягають: не можна обмежувати пацієнтів в доступі до знань, адже від цього залежить здоров’я та самопочуття усіх українців.

додаткова інформація:

Круглий стіл «FOUR DRUGS» було проведено в межах UKRAINIAN PHARMA&DIGITAL FORUM – закритої освітньої події для представників фармацевтичних компаній та фахівців з маркетингу (updf.com.ua).

Захід «FOUR DRUGS» проводився у онлайн форматі, його тривалість склала 3 години, під час яких також мали слово:

Гульнара Поготова – представник фармацевтичного виробника «Дельта Медікал»;

Микола Орлов – професійний юрист, партнер компанії «ОМП»;

Віктор Гордієнко – Президент Асоціації Інноваційних фармкомпаій (АПРАД);

Анатолій Пасічник – маркетинг директор компанії «Біонорика»;

Віктор Сердюк – Президент «Ради захисту прав та безпеки пацієнтів»;

Сергій Орлик – фармацевтичний експерт ринку та інші.

Загалом у круглому столі прийняли участь близько 100 осіб які представляли інтереси майже 300 тисяч працівників галузей, що можуть постраждати в наслідок введення в дію «Мораторію про заборону реклами ліків». За підрахунками експертів, від введення «Мораторію» постраждають понад 1 мільйон фахівців (працівників певних секторів економіки України) та понад 25 мільйонів пацієнтів, які не матимуть доступу до потрібної їм інформації.

Головними модераторами «FOUR DRUGS» стали Сергій Сошинський (CEO аccemedin.com) та Максим Лазебник (генеральний директор Всеукраїнської рекламної коаліції).

Партнерами Круглого столу «FOUR DRUGS» стали: щотижневик «Аптека», The Pharm Media, APRaD, AIPM, ВРК, УАМБ, ОМП та Фарма Персонал. Трансляція відбувалась на accemedin.com

Представники Міністерства Охорони Здоров’я були запрошені до круглого столу але відмовились від участі в зв’язку із проведенням колегії МОЗ. Детальна інформація про партнерів доступна за запитом.

Для доступу до відео матеріалів круглого столу «FOUR DRUGS» – представникам ЗМІ необхідно звернутись за телефоном: +38067 466 64 93 або написати запит у довільній формі на адресу: s.soshynskiy@accemedin.com

аccemedin.com – онлайн платформа – лідер з безперервного професійного навчання спеціалістів галузі охорони здоров’я лікарів та інших професіоналів, член Української асоціації медіа-бізнесу з 2021 року.

«FOUR DRUGS» - це чотири таблетки, які символізують 4 напрями руху або 4 варіанта дій представників галузей, а також – пацієнтів, які можуть постраждати від введення Мораторі. Організатори запропонували єдине можливе медійне рішення (одни з 4 таблеток) – діяти і через це – створити звернення до влади через Маніфест (з яким можна ознайомитись за посиланням: https://accemedin.com/material/74/4902)

Обсудить с другими читателями:
Погода