Повномасштабна війна принесла в наше життя невідомість та невизначеність, із чим українці стали боротися за допомогою новин і спілкування. Саме тому на перших позиціях рейтингу від Kantar ми бачимо пошукову систему, поштовий сервіс, месенджер, відеохостинг і соціальну мережу. Агенція digital-маркетингу Inweb розбирає покроково, чому українці обирають саме такі додатки.
Прагнення знати та контролювати
Для нашого мозку однією з надскладних задач є існування у невідомості. Саме тому з початку повномасштабної війни Telegram встановила ваша сусідка, з якою ви годуєте котиків на вулиці й навіть бабуся, що до того користувалася лише можливістю подзвонити дітям та онукам. Ми шукаємо новини, і для цього використовуємо все – пошуковики, соцмережі, спілкування у месенджерах. Останні також багатьма стали використовуватися для передачі важливої інформації. Ті самі повідомлення від «сусідки моєї сестри чоловіка» про плани ворогів на фронті.
Об’єднання в групи
Одна з наших базових потреб – бути прийнятим у групу. Люди шукають однодумців, створюють чати в месенджерах з родичами – саме тому на такій високій позиції стоїть Viber. Тут же чати зі співмешканцями по дому, шкільні групи, сповіщення про замовлення від інтернет-магазинів та банкінгу.
Орієнтація в просторі
Саме через війну багато з українців були вимушені покинути свої домівки. В машинах по 6-8 людей вони виїжджали з небезпечних регіонів, щоб дістатися заходу України та втекти від вибухів і постійних сирен. Для цього знадобився застосунок з онлайн-картами – Google Maps.
Контроль коштів
Два провідних банки України заслужено зайняли місця в цьому топі – Приват-Банк та Monobank. Всі помітили, що банки розширили свій функціонал – тут вже можна і донатити на ЗСУ, і купити військові облігації. Для українців звичайні додатки стають більш потрібними, бо виконують вже кілька ролей: отримування зарплатні, контроль витрат, ФОП у додатку, допомога своїй країні і т. д.
Monobank дає можливість також обрати скін (обкладинку) для картки й оплат в Google Pay. Це і патріотично, і розважає, і підтримує в складні часи:
Цифровізація країни
Багато хто писав про те, як незвично країнам Європи, що у нас є Дія. Посвідчення особистості, сертифікат вакцинації, картка платника податків, закордонний паспорт, посвідчення водія та свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу (якщо є), опитування українців, повідомлення про пошкоджене майно, радіо та навіть онлайн-гра! Завдяки такій мультифункціональності додаток став одним з найпопулярніших в Україні. Він замінив одразу багато документів та надав максимум можливостей.
Онлайн-оплата
Можливість сплачувати телефоном та не носити з собою картки – ідеально. Поступово Google Pay завоював популярність і став частиною життя українців. І це теж про комфорт, якому користувачі навчились згодом.
Не Укрпошта
Хоч саме вона першою повернулася на деокуповані території, Нова Пошта вкрала серденько українців та навіть вже встигла відкрити перший філіал у Польщі. Завдяки їй вже у війну бійці могли отримати спорядження у відділеннях, що знаходились максимально близько до лінії фронту, а інтернет-магазини продовжували приймати замовлення та відправляти їх клієнтам вчасно. Навіть у кризові часи Нова Пошта відпрацювала на відмінно. Тепер компанія пропонує найактуальніші послуги та можливості своїм клієнтам, і все це теж є у додатку:
Знайдеться та продасться все
OLX – це чудовий приклад того, як аудиторію можна навчити, сформувати у неї нову потребу – купувати та продавати все необхідне/непотрібне. Без мобільної версії існування такого сервісу просто неможливо. Тож, якщо у вас є сайт, але ви вагаєтесь з додатком чи може не отримаєте з нього достатню кількість замовлень і завантажень, зверніться до спеціалістів. Вони зроблять мобільний застосунок джерелом замовлень та прибутку.
Бути на зв’язку
Саме тому в топі опинилися два провідних мобільних оператори України – Vodafone та Київстар. Знову ж таки, війна об’єднала настільки, що мережі дозволяють приєднатися до оператора конкурента, навіть якщо SIM-картка іншого оператору. Це було зроблено, щоб у людей на окупованих територіях було більше можливостей вийти з рідними на зв’язок. Звичайно, їх популярність пояснюється також багатьма роками сервісу та позитивних змін.
Отже, формула популярного мобільного додатка
- Застосунок для смартфона – не менш функціональний, ніж сайт. Це не доповнення – це самостійна версія. Робіть так, щоб користувач міг знайти все необхідне в смартфоні, який він зараз не випускає з рук.
- Успішний мобільний додаток – не тільки та не стільки крутий дизайн. Це робота над зручністю та задоволення потреб людини у безпеці, згуртуванні, спілкуванні та розвагах.
- Якщо ваш бізнес фіксує потреби людей у нових товарах і послугах, популярність мобільного додатка теж буде високою. Треба формувати попит, якщо він недостатній.
- Популярність додатка – це результат комплексної роботи компанії з сайтом, соціальними мережами та ним самим задля зручності користувачів.
Автор: Лебедєва Євгенія, редактор блогу Inweb.