Дослідження українського ринку сторіз-мейкерів

Якщо дослідити ринок сторіз-мейкингу в Україні та виділити ключові навички, досвід, заробітну плату, графік і т.д., важко прийти до спільного знаменника.

Коментарі 2395
Фото: depositphotos.com
Фото: depositphotos.com

Але команда Kukurudza blog спробувала й провела глибинний рісерч роботи спеціалістів зі stories. Завдяки йому роботодавцям буде легше зрозуміти, чого вимагати та що пропонувати, а спеціалістам – що потрібно вміти та на що можна розраховувати.

Як відбувалось дослідження?

Для цього дослідження залучили 171 спеціаліста та 102 роботодавці з різних компаній. Деякі з них пройшли глибинне інтерв’ю, інші – відповіли на бліцпитання.

Деякі відповіді здались суб’єктивними. Щоб уникнути цього, давали респондентам короткі завдання для перевірки знань. Якщо розгорнутої відповіді не було чи вона здавалась некомпетентною, не зараховували її. І от, що вийшло.

Досвід

Команда Kukurudza blog спілкувалася зі сторіз-мейкерами, яких обирали випадковим чином: іхня аудиторія в Instagram, Telegram та Закритому клубі, учні та знайомі колеги. Тож зараз маємо таку середню вибірку по вікових категоріях українських спеціалістів зі stories:

Тож найбільше сторіз-мейкерів потрапили у вікову групу 20-25 років. А от, що побачили, коли запитали про їх досвід:

Частіше всього сторіз-мейкери працюють як з особистими блогами, так і з комерційними клієнтами одночасно:

В основному вони фрилансери, рідше всього – працівники агенції:

Навчання

Роботодавці майже не звертають увагу на навчання, які проходили спеціалісти. За особистими інтерв’ю вони одноголосно стверджують, що навчання потрібні лише для покращення скілів. Якщо сторіз-мейкер не може продемонструвати та підтвердити навички, здобуті на курсах, вони не грають ролі.

Натомість більшість сторіз-мейкерів бачать сенс проходити курси у блогерів:

Серед блогерів, у яких навчались опитані спеціалісти найчастіше зустрічаються:

Ця добірка не є рейтингом, блогери підібрані випадковим чином
Ця добірка не є рейтингом, блогери підібрані випадковим чином

Серед шкіл, у яких навчались опитані спеціалісти найчастіше зустрічаються:

Ця добірка не є рейтингом, школи підібрані випадковим чином.

Рівень 

Опитані спеціалісти практично порівну розділились у самооцінці свого рівня між junior, strong junior та middle. Найменше – senior:

Натомість роботодавці націлені на mid-level спеціалістів:

Далі ми поцікавились, чому спеціалісти відносять себе до цього самого рівня.

Навички спеціалістів: аналітика

Більшість спеціалістів аналізують контент, але переважно беруть до уваги числові показники. Та все ж майже дві третини сторіз-мейкерів будують подальший контент на основі аналізу.

  • Чи аналізуєте ви контент?

  • Чи використовуєте результати аналізу для покращення контенту?
  • Ви аналізуєте RR, ERR чи числові показники?

Навички спеціалістів: стратегія

Тільки половина сторіз-мейкерів створювали контентні стратегії. Майже всі сторіз-мейкери ставлять перед собою цілі, найчастіше – зростання охоплення. 

  • Чи є у вас досвід створення контентної стратегії?

  • Чи проводите ви бенчмаркинг?

  • Які цілі у контенті ви ставите перед собою?

Навички спеціалістів: створення візуалу

Більшість сторіз-мейкерів не проходили спеціальні навчання по оформленню контенту. Понад половина вміє робити графічний дизайн та робить його здебільшого в мобільних додатках. 

  • Чи працюєте ви з графічним дизайном?

  • Чи користуєтесь сервісами на телефоні для створення візуалу?

  • Чи використовуєте ви комп'ютерні програми для дизайну (Figma, Photoshop)?

  • Чи навчалися ви дизайну/оформленню або іншим візуальним навичкам?

Навички спеціалістів: робота з аудиторією

Дві третини сторіз-мейкерів аналізують аудиторію, знають, які тригери та інтерактиви на неї працюють. А от над лояльністю працює лише половина.

  • Чи є у вас розуміння тригерів, які працюють на аудиторію?

(у даному питанні потрібно було назвати основні тригери при позитивній відповіді)

  • Чи аналізуєте ви аудиторію (цільову та фактичну)?

(у даному питанні потрібно було описати різницю між ЦА брендів Snickers та KitKat при позитивній відповіді)

  • Чи проводите ви роботу над інтерактивами?

Інструменти

Найчастіше українські сторіз-мейкери використовують такі програми для створення контент-плану:

Для дизайну опитані сторіз-мейкери використовують наступні мобільні застосунки:

Для редагування відео сторіз-мейкери використовують наступні застосунки:

Найчастіше роботодавці працюють зі сторіз-мейкерами в таких таск-менеджерах та месенджерах:

Формат співпраці

У цьому блоці ми розбиралися, як саме проходить співпраця сторіз-мейкера з роботодавцем. Які задачі закриваються та скільки часу на них йде?

Включення спеціаліста в більшості займає 2-4 години на добу:

Більшість роботодавців вимагають від спеціалістів прописування ідеї stories та їх дизайн, найрідше – фото/відеознімання:

Заробітна плата

Поговоримо про оплату праці. Сторіз-мейкери поділились з нами своїми очікуваннями, а роботодавці – тим, скільки вони готові платити.

Більшість спеціалістів отримують фіксовану ставку щомісяця:

Переважно сторіз-мейкери, враховуючи свій рівень, хотіли б отримувати 20-30 тис. грн заробітної плати:

За один проєкт роботодавці готові платити сторіз-мейкеру 5-10 тисяч гривень:

Очевидним з попередніх відповідей є те, що більшість спеціалістів не задоволені заробітною платнею:

Висновки

  • більшість сторіз-мейкерів в Україні у віці 20-30 років. Частіше всього вони мають 1-2 роки досвіду;

  • 84% опитаних спеціалістів надають перевагу профільним курсам у блогерів. 16% не проходили навчання взагалі;

  • більшість опитаних нами спеціалістів вважають, що вони зараз знаходяться на рівні junior. Хоча 65,9% роботодавців шукають сторіз-мейкерів рівня middle;

  • 81,3% спеціалістів аналізують контент, але більшість з них беруть до уваги лише числові показники;

  • 76,3% спеціалістів не навчались дизайну/оформленню або іншим візуальним навичкам;

  • найчастіше для створення контент-плану та аналітики спеціалісти зі stories використовують Google sheets, для дизайну – Canva, для відео-мейкингу – InShot, а для спілкування з клієнтами – Telegram;

  • 71% роботодавців шукають сторіз-мейкерів зі включенням у 2-4 години на добу;

  • більшість спеціалістів, враховуючи свій рівень, хотіли б отримувати 20-30 тис. грн заробітної плати щомісяця. Роботодавці ж готові платити сторіз-мейкеру 5-10 тисяч гривень за один проєкт;

  • 55,7% сторіз-мейкерів наразі не задоволені своєю компенсацією за роботу.

Обговорити з іншими читачами:
Погода