Ефективний стратег — який він?

Sostav.Ua та агенція комунікацій «ВАРТО» запускають спецпроєкт «ВАРТО бути в тренді», у якому провідні фахівці з маркетингу говорять на актуальні теми, діляться історіями та інсайтами.

Комментарии 4058

Першу зустріч ми присвятили розвитку професії маркетолога. СЕО агенції комунікацій «ВАРТО» Наталія Холод і маркетинг-директор Red Bull Інна Червінська розповіли, як лишатися затребуваним фахівцем і отримати роботу мрії.

Інно, Ви більш ніж 20 років допомагаєте брендам випускати нові продукти й освоювати нові ніші. Скажіть, будь ласка, які особливі професійні якості та навички потрібні маркетологу, щоб стати маркетинг-директором і головним стратегом?

І. Ч.: По-перше, дуже важливо активно стежити за тим, що відбувається, підхоплювати цікаві тенденції, ідеї та підходи. По-друге, вам знадобиться сміливість, щоб приймати рішення, пробувати нове і нести за це відповідальність. По-третє, ви маєте вміти прислухатись до членів команди, відступати від своїх переконань і подивитися на все з іншого боку. І ще, звичайно, важливий нетворкінг. Людина, яка відповідає за маркетинг, має бути всередині «тусовки».

Наталіє, Ви заснували агенцію, яка вже 15 років допомагає бізнесам досягати їхніх цілей. Як Ви підбираєте фахівців у свою команду й як змінювалися Ваші вимоги до претендентів протягом цих років?

Н. Х.: —  Для мене важлива системність у людині. Зараз існує такий тренд: піти на якісь курси й поверхово засвоїти вузьку галузь. Але щойно як зміняться якісь алгоритми чи підходи, випускники таких курсів починають губитися. Потрібно розуміти, що створення креативів заради креативів, без системності та організованості, не принесе конкретних результатів. Можливо, я виступаю за непопулярну тему, але я адепт академічної освіти, яка вчить досліджувати причинно-наслідкові зв'язки. Як зазначила Інна, важливо знати й розуміти тренди, але, крім того, потрібно ще й вміти вибудовувати їх у логічний ланцюжок. З мого досвіду, найкращі в цьому люди з технічною освітою. Спочатку ми брали на роботу універсальних солдатів, але зараз я бачу, що ефективніше наймати проєктних управлінців, які бачать глобальну картинку й можуть зануритись вглиб. Окремо ми наймаємо вузьких фахівців. Наприклад, SMM-напрямом у нас займається команда з п’яти осіб: модератор, контент-менеджер, таргетолог, дизайнер, фотограф. Звичайно, можна взяти на цей функціонал одного виконавця, але результат буде зовсім іншого рівня. 10 років тому ми намагалися закрити одним копірайтером усі проєкти, але тепер у нас свій пул копірайтерів, які тривалий час працюють кожен за своєю тематикою. Сьогодні структура «ВАРТО» налічує 30 осіб і нагадує виноградне гроно: від системних менеджерів до вузьких спеціалістів.

Отже, у майбутньому універсальні солдати відійдуть на другий план?

Н. Х.: Універсальні солдати залишаться, тому що вони дешевші за команду бійців. Дехто з колег вважає, що зараз потрібно бути багатофункціональним багаторуким Шивой, оскільки під час кризи відбувається сильне скорочення штату маркетологів, і компанії хочуть тримати одну людину, яка закриває собою всі завдання. Але це однозначно відіб'ється на ефективності не кращим чином.

Інно, як то кажуть, «усі хочуть працювати з Coca-Cola». Ви встигли попрацювати в декількох «компаніях мрії». Розкажіть, як починаючим фахівцям та агенціям привернути до себе увагу глобальних компаній?

І. Ч.: — Першим пунктом я б виділила готовність навчатися і відкритість до коригуючого зворотного зв'язку. Другий момент, і тут я згодна з Наталею, це організованість і системність. Третє — ініціативність і проактивність. І звичайно, якщо ми говоримо про роботу у великих міжнародних компаніях, необхідне володіння англійською мовою. На жаль, я бачу, що англійська не є сильною рисою серед молоді, і це потрібно виправляти.

А які інструменти маркетингу та PR, на Вашу думку, є найбільш перспективними в найближчому майбутньому? Що Ви порадите вивчати сьогодні, щоб бути успішним завтра?

І. Ч.: — На сьогодні кожен фахівець має орієнтуватися у сфері діджитал і соціальних медіа — навіть якщо це не пряма зона відповідальності на вашій посаді. Ви повинні розуміти, як відбувається взаємодія зі споживачами у цій сфері й як використовуються ті чи інші інструменти. Діджитал зараз — дуже важлива складова спілкування з аудиторією, і це важливо розуміти. Крім того, важливо вчитися аналізувати і робити висновки, вміти чітко донести їх і зрозуміло оформити. У великих компаніях ви робитимете багато презентацій. Навички сторітеллінгу знадобляться на будь-якій посаді. І звичайно, ви маєте ефективно керувати своїм часом, щоб не потонути в потоці завдань і комунікацій.

Для успішного агентського бізнесу потрібно випереджати очікування клієнта. Наталіє, розкажіть, будь ласка, які навички обов’язково мають бути у Ваших нових працівників?

Н. Х.: — Тренди так швидко змінюються, що маркетинг-фахівець повинен розуміти: його навчання ніколи не припиниться. Кандидати, які думають, що опанували галузь і їм вистачить набутого досвіду, не потрапляють до нас. Хочу додати, що персоналізоване резюме, в якому кандидат актуалізує свій досвід та навички під запити й потреби конкретної компанії, буде більш виграшним. Ми також звертаємо увагу, коли людина вказує в резюме свої результати на посаді, запитуємо на співбесіді, з якими проблемами стикався кандидат і як з ними впорався. Цікаво дізнатись, що людина вважає за складне, який шлях вирішення обирає й які робить висновки. Наприкінці співбесіди ми практикуємо метод «запитання в дверях». Коли людина вже розуміє, що офіційну розмову закінчено, і розслабляється, іноді навіть на уточнююче запитання вона відповідає так, що враження про неї докорінно змінюється. Тож коли презентуєте себе, зауважте, що, співбесіда — навіть якщо вона пройшла успішно — це лише початок вашого шляху в компанії. Не можна грати когось іншого.

Критерії співзвучні тому, що сказала Інна. Додам тільки про важливість емпатії, вміння чути, налаштуватися на іншу людину. «ВАРТО» проводило опитування серед клієнтів, яке показало, що нас цінують за залученість у клієнтський бізнес. І мені як керівнику агенції також важливо відчувати залученість від працівників. 

А як перевірити свою емпатію та як її розвинути?

Н. Х.: — Щоб перевірити схильність людини до емпатії, уже дуже багато років ми в агенції практикуємо гру в еліас як частину співбесіди. Це дає змогу побачити, як претендент на посаду ставиться до конкуренції і поразки, як формулює свої думки, кого буде звинувачувати в парній грі.

Для того, аби краще розуміти людей, потрібно ставити запитання. Зазвичай ми схильні домірковувати за інших, що вони думають і відчувають. Буває, чуєш уривчасту фразу, робиш висновки, а коли питаєш, що людина мала на увазі, отримуєш зовсім іншу відповідь, ніж ти очікував. Я розумію, що так дивитися на світ мене навчили подорожі: в азіатських країнах не варто навіть намагатися щось зрозуміти, зважаючи на свій європейський досвід. І лише коли ви почнете розпитувати про все, більше дізнаватися, тоді усвідомите всю багатогранність життя та розмаїття культур. Емпатія якнайкраще розвивається, коли ми досліджуємо різні культури. Фокус не в тому, щоб намагатися щось домірковувати з висоти власного досвіду, а в тому, щоб зрозуміти.

sostav.ua

Обсудить с другими читателями:
Погода