Експертні висновки від ВРК в 2019 році

Всеукраїнська рекламна коаліція більше двадцяти років проводить юридичний аналіз рекламних повідомлень відповідно до чинного законодавства України. У 2019 році було розглянуто понад 40 запитів щодо відповідності реклами чинному законодавству України як від комерційних структур, так й від Держпродспоживслужб різних областей України.

Комментарии 1636
Згідно зі ст. 29 Закону України «Про рекламу» ВГО «Всеукраїнська рекламна коаліція» як об'єднання підприємств у галузі реклами має право, зокрема, здійснювати незалежну експертизу реклами та нормативно-правових актів з питань реклами щодо відповідності вимогам законодавства України та давати відповідні рекомендації рекламодавцям, виробникам і розповсюджувачам реклами.

В 2019 році більше всього запитів надійшло з Києва (17%), Запоріжжя (12%), Івано-Франківська (12%), Сум (12%), Рівного (10%) та Чернігова (10%).

Найбільше запитів (45%) стосувались окремих видів товарів з особливостями рекламування, таких як алкогольні напої (17%), тютюнові вироби (17%), лікарські засоби, медичні вироби, методи діагностики та лікування (14%).

У 2019 році почастішали випадки зловживання методами епатажної реклами з двояким тлумаченням слів та зображень. Тож фахівці ВРК наголошують, що такі реклами мають бути виконані на високому професійному рівні та з гарним смаком. В іншому випадку така реклама викликає навіть у соціально здорової людини огиду, сором чи інші негативні емоції, чим порушує моральні, етичні норми та законодавство України. На жаль, професійності та естетичності не вистачало більшості рекламних матеріалів, що були розглянуті експертами. Навіть якщо формально порушення Закону у рекламі не було виявлено, низький рівень креативності та професіоналізму засмутив. Загалом 17% запитів стосувались дискримінації у рекламі за статевими, майновими та навіть релігійними ознаками.

Досить багато запитів традиційно були про визначення об’єктів вивісками або зовнішньою рекламою. Серед інших популярних питань були недобросовісна чи порівняльна реклама, реклама знижок та соціальна реклама.
Фахівці ВРК проводять незалежну експертизу, аналізуючи положення чинного законодавства, але іноді стикаються з тим, що в Україні немає чітко визначених стандартів та норм. Наприклад, цього року експерти розглядали питання щодо використання культурної спадщини (зображень «публічних» людей, що померли) з комерційною метою. Адже в наслідок такого використання може бути зіпсована добра пам'ять про померлу особу чи завдана шкода культурній спадщині.

Тож крім законодавства експерти також спираються на загальну практику рекламної діяльності як в Україні, так і в світі, та враховують суспільно прийняті гуманістичні та етичні норми.

Експертизи для членів ВРК та державних органів проводяться на безкоштовній основі, а для інших гравців рекламного ринку данна послуга – платна. Всі запити про експертизу надсилайте до дирекції ВРК за електронною адресою rec@vrk.org.ua, та відправляти оригінали матеріалів на адресу: Київ, 04053, Бехтеревський провулок, 14. 

Обсудить с другими читателями:
Погода
Effie