Epica Awards 2022 оголошує шорт-листи

Epica Awards оголошує фіналістів 2022 року. Попадання в шорт-лист — це фантастичне досягнення, тому ми хочемо привітати всіх, хто у нього потрапив.

Коментарі 1119

За останні кілька днів унікальне журі з головних редакторів та провідних журналістів найпрестижніших галузевих видань із понад 50 країн переглянули та проаналізували понад 3000 робіт. 

Ці фіналісти пройдуть до великого журі, яке проводить онлайн-голосування з 23 листопада по 2 грудня.

Переможці Золотого призу та Гран-прі будуть визначені під час спеціальної онлайн-церемонії 8 грудня.

Срібні та бронзові переможці будуть опубліковані на сайті Epica Awards наступного дня, 9 грудня.

Цього року на премію Epica Awards надійшло 3099 заявок, що трохи менше, ніж минулого року, що пояснюється відсутністю російських агентств, яким заборонили участь. Найбільше заявок надійшло з Північної Америки (400), за нею йдуть Україна (396), Німеччина (276) і Франція (158). Зросла кількість проєктів з Азії, зокрема Таїланду, Китаю та Індії. Що стосується мереж, McCann, Publicis і Accenture були особливо добре представлені, але незалежні учасники займають дедалі більшу частину, становлячи понад 55% від загальної кількості заявок цього сезону.

Представляємо українських фіналістів:

  • "Safo" Creative Studio with "House of Happiness Brand Identity" for House of Happiness (Dim Shchastya) in Brand identity
  • ANGRY agency with "Do It Your Way. Do It Safe Way" for Public Health Center, The Ministry of Health of Ukraine in Illustration (20 parts)
  • Atmosphere Dance with "Uprooted" for UNHCR - The UN Refugee Agency in Public Interest - Social
  • Atmosphere Dance with "Uprooted" for UNHCR - The UN Refugee Agency in Branded Content - Film & series
  • Atmosphere Dance with "Uprooted" for UNHCR - The UN Refugee Agency in Best Use of Sound
  • Atmosphere Dance with "Uprooted" for UNHCR - The UN Refugee Agency in Best Use of Music
  • Bickerstaff.658 with "All Around the (Russian) World" for All Around the (Russian) World in Public Interest - Environment
  • Bickerstaff.658 with "LASKA UPCYCLE MERCH" for Laska Charity Store in Fashion, Footwear & Personal Accessories
  • Bickerstaff.658 with "We Instead of Us" for Galychyna in Food
  • Bickerstaff.658 with "We Instead of Us" for Galychyna in Non-Alcoholic Drinks
  • Bickerstaff.658 with "We Instead of Us" for Galychyna in Public Relations
  • Drama Queen with "MOMS" for Study.ua in Public Interest - Social
  • Drama Queen with "MY DEAR RUSSIANS" for - in Public Interest - Social
  • Freelance with "Twisted Flags" for Twisted Flags in Public Interest - Social
  • Freelance with "Twisted Flags" for Twisted Flags in Media Innovation - Alternative Media
  • Freelance with "Twisted Flags" for Twisted Flags in Branded Content - Native Advertising
  • Gvardiya Production House with "Imaginarium" for Beeline Kazakhstan in Direction & Cinematography
  • ISD Group with "DIVERSE.EQUAL.UKRAINIANS" for LGBTQ+ allies community in Brand identity
  • ISD Group with "Crimea 5 am" for Ukrainian Institute in Public Interest - Social
  • ISD Group with "Crimea 5 am" for Ukrainian Institute in Events
  • Leo Burnett Ukraine with "What If I'm tired?" for Eleos Ukraine Fund in Print Craft (3 parts)
  • Leo Burnett Ukraine with "What If I'm tired?" for Eleos Ukraine Fund in Social Networks
  • Linnikov agency with "Burj Boutique" for Burj Boutique in Brand identity
  • Postmen with "We Believe" for Ministry of Culture and Information Policy of Ukraine in Graphic Design
  • Postmen with "Land: Incredible Ukraine" for Ministry of Culture and Information Policy of Ukraine in Brand identity
  • Postmen with "Brama Wine" for Brama Wine in Packaging Design
  • Postmen with "Brama Wine" for Brama Wine in Brand identity
  • Postmen with "BAN russia" for Postmen in Graphic Design
  • Publicis Ukraine with "Current workplaces" for Publicis Groupe Ukraine in Corporate Image (3 parts)
  • Saatchi & Saatchi Ukraine with "The Disappearing Identity" for Amnesty International Ukraine in Graphic Design
  • Saatchi & Saatchi Ukraine with "Time-Slowing Watches" for Emotion Labs in Creative Technology
  • Saatchi & Saatchi Ukraine with "Motherland Pride" for KyivPride in Public Interest - Social
  • Saatchi & Saatchi Ukraine with "Motherland Pride" for KyivPride in Branded Content - Native Advertising
  • The Martini Shot with "Everyone's watching" for Beeline Kazakhstan in Media (3 parts)
  • The Martini Shot with "Everyone's watching" for Beeline Kazakhstan in Copywriting & Storytelling (3 parts)
  • The Martini Shot with "Everyone's watching" for Beeline Kazakhstan in Direction & Cinematography (3 parts)
  • Valentyn Minchuk with "SuperPower" for Beeline Kazakhstan in Direction & Cinematography.

Повний список можна знайти тут.

sostav.ua

Обговорити з іншими читачами:
Погода