За останні кілька днів унікальне журі з головних редакторів та провідних журналістів найпрестижніших галузевих видань із понад 50 країн переглянули та проаналізували понад 3000 робіт.
Ці фіналісти пройдуть до великого журі, яке проводить онлайн-голосування з 23 листопада по 2 грудня.
Переможці Золотого призу та Гран-прі будуть визначені під час спеціальної онлайн-церемонії 8 грудня.
Срібні та бронзові переможці будуть опубліковані на сайті Epica Awards наступного дня, 9 грудня.
Цього року на премію Epica Awards надійшло 3099 заявок, що трохи менше, ніж минулого року, що пояснюється відсутністю російських агентств, яким заборонили участь. Найбільше заявок надійшло з Північної Америки (400), за нею йдуть Україна (396), Німеччина (276) і Франція (158). Зросла кількість проєктів з Азії, зокрема Таїланду, Китаю та Індії. Що стосується мереж, McCann, Publicis і Accenture були особливо добре представлені, але незалежні учасники займають дедалі більшу частину, становлячи понад 55% від загальної кількості заявок цього сезону.
Представляємо українських фіналістів:
- "Safo" Creative Studio with "House of Happiness Brand Identity" for House of Happiness (Dim Shchastya) in Brand identity
- ANGRY agency with "Do It Your Way. Do It Safe Way" for Public Health Center, The Ministry of Health of Ukraine in Illustration (20 parts)
- Atmosphere Dance with "Uprooted" for UNHCR - The UN Refugee Agency in Public Interest - Social
- Atmosphere Dance with "Uprooted" for UNHCR - The UN Refugee Agency in Branded Content - Film & series
- Atmosphere Dance with "Uprooted" for UNHCR - The UN Refugee Agency in Best Use of Sound
- Atmosphere Dance with "Uprooted" for UNHCR - The UN Refugee Agency in Best Use of Music
- Bickerstaff.658 with "All Around the (Russian) World" for All Around the (Russian) World in Public Interest - Environment
- Bickerstaff.658 with "LASKA UPCYCLE MERCH" for Laska Charity Store in Fashion, Footwear & Personal Accessories
- Bickerstaff.658 with "We Instead of Us" for Galychyna in Food
- Bickerstaff.658 with "We Instead of Us" for Galychyna in Non-Alcoholic Drinks
- Bickerstaff.658 with "We Instead of Us" for Galychyna in Public Relations
- Drama Queen with "MOMS" for Study.ua in Public Interest - Social
- Drama Queen with "MY DEAR RUSSIANS" for - in Public Interest - Social
- Freelance with "Twisted Flags" for Twisted Flags in Public Interest - Social
- Freelance with "Twisted Flags" for Twisted Flags in Media Innovation - Alternative Media
- Freelance with "Twisted Flags" for Twisted Flags in Branded Content - Native Advertising
- Gvardiya Production House with "Imaginarium" for Beeline Kazakhstan in Direction & Cinematography
- ISD Group with "DIVERSE.EQUAL.UKRAINIANS" for LGBTQ+ allies community in Brand identity
- ISD Group with "Crimea 5 am" for Ukrainian Institute in Public Interest - Social
- ISD Group with "Crimea 5 am" for Ukrainian Institute in Events
- Leo Burnett Ukraine with "What If I'm tired?" for Eleos Ukraine Fund in Print Craft (3 parts)
- Leo Burnett Ukraine with "What If I'm tired?" for Eleos Ukraine Fund in Social Networks
- Linnikov agency with "Burj Boutique" for Burj Boutique in Brand identity
- Postmen with "We Believe" for Ministry of Culture and Information Policy of Ukraine in Graphic Design
- Postmen with "Land: Incredible Ukraine" for Ministry of Culture and Information Policy of Ukraine in Brand identity
- Postmen with "Brama Wine" for Brama Wine in Packaging Design
- Postmen with "Brama Wine" for Brama Wine in Brand identity
- Postmen with "BAN russia" for Postmen in Graphic Design
- Publicis Ukraine with "Current workplaces" for Publicis Groupe Ukraine in Corporate Image (3 parts)
- Saatchi & Saatchi Ukraine with "The Disappearing Identity" for Amnesty International Ukraine in Graphic Design
- Saatchi & Saatchi Ukraine with "Time-Slowing Watches" for Emotion Labs in Creative Technology
- Saatchi & Saatchi Ukraine with "Motherland Pride" for KyivPride in Public Interest - Social
- Saatchi & Saatchi Ukraine with "Motherland Pride" for KyivPride in Branded Content - Native Advertising
- The Martini Shot with "Everyone's watching" for Beeline Kazakhstan in Media (3 parts)
- The Martini Shot with "Everyone's watching" for Beeline Kazakhstan in Copywriting & Storytelling (3 parts)
- The Martini Shot with "Everyone's watching" for Beeline Kazakhstan in Direction & Cinematography (3 parts)
- Valentyn Minchuk with "SuperPower" for Beeline Kazakhstan in Direction & Cinematography.
Повний список можна знайти тут.