Фішки Google Analytics 4: чому вам варто оновитись просто зараз

Певно кожен наш читач знає, що таке Google Analytics та користується цим сервісом. Тож всі ви бачили повідомлення сервісу, що до липня 2023 року всі проекти слід перевести на Google Analytics 4, бо звична версія стане застарілою і недоступною. Але по правді не слід чекати рік, доки обставини змусять перейти на нову версію.

Коментарі 4203

ГА4 — це класний інструмент зі своїми перевагами, і Traffic Manager newage. Влад Білоусов доведе це у подальшій статті. Ми поки не будемо зачіпати глибинні нюанси трекінгу, натомість поговоримо про конкретні відмінності, що їх побачить користувач (власник сайту, контент-менеджер, seo-спеціаліст тощо).

Аби не плутатись у версіях сервісу, надалі “стару” версію аналітики називатиму Universal Analytics — так вона зазначається в документах Google. А “нова” версія вже має назву Google Analytics 4. Ви можете оновитись зі старої на нову версію, просто натиснувши кнопку в попапі, що бачите при запуску Universal Analytics, або із цієї статті довідки. При цьому ви завжди зможете повернутись до старої версії, аби порівняти якісь графіки й дані, просто переключивши ресурс.

Головною фішкою Google Analytics 4, з якою сервіс вийшов на ринок та яка була його “killer feature” від початку — це поєднання в одному вікні даних про сайт та додатки. Це позиціювання вплинуло надалі на логіку подачі даних, задало певний розріз, під яким ми оглядаємо дані. Тож, навіть якщо у вас є лише сайт, без додатків, ГА4 буде корисним, бо може відкрити нові інсайти, які були недоступні для вас у старому інтерфейсі зі старим поглядом на дані. Далі розберемо, які саме.

Залученість користувачів замість показника відмов

У Google Analytics 4, немає “відсотка відмов” (bounce rate). Нагадаємо, “відмовою” в Universal Analytics вважалась односторінкова сесія, протягом якої користувач не перейшов зі сторінки входу на якусь іншу, або не досяг жодної із цілей. Тобто, якщо користувач заходив на довгий лендинг та читав його до кінця то вважалось “відмовою”, бо далі користувач полишав сайт зі сторінки входу (якщо не стояла конверсія на відсоток скролу чи час на сайті).

Нині ж поведінка навіть в рамках однієї сторінки оцінюється з точки зору залученості. Довга активність на сайті, прокрутка сторінки та заповнена форма вважаються подіями, тож сторінка замість тавра “відмовної” отримає, навпаки, високий engagement rage.

Якщо ж ви хочете оцінити відсоток відмов, відніміть від 100% наявний engagement rage. Отримане число і буде відсотком користувачів, котрі полишили сайт без будь-яких активних дій на ньому. Проте результат такого обчислення не буде дорівнювати відсотку відмов, що його показувала Universal Analytics.

Час залучення замість часу на сайті

Ще один цікавий показник — average engagement time, який дещо відрізняється від синонімічного в Universal Analytics. Стара версія рахувала різницю у часі між останнім переходом або конверсією та часом потрапляння користувача на сайт. GA4 визначає тривалість залученої сесії як суму тих часових відрізків, коли користувач щось активно робив.

Змоделюємо ситуацію: людина відкриває ваш сайт, і раптом чує, що на кухні закипів чайник. Вона йде пити чай, а хвилин за 10 повертається, переходить на якусь іще сторінку вашого сайту й закриває вкладку. Universal Analytics покаже тут більш як 10 хвилин активності, а ГА4 — лічені секунди. Звісно, реальна різниця в даних менша, але вона є.

Швидка сегментація даних

Інформацію у звітах можна досліджувати як про весь трафік, так і по окремих сегментах. За замовчуванням в репортах стоять “All Users” - всі користувачі. Можна створити власну аудиторію чи виділити якійсь із вже готових сегментів. Можна створити до чотирьох користувацьких сегментів та порівнювати їх між собою.

Сегменти не зберігаються, якщо вам треба зберегти сегменти, яких часто використовується, його слід налаштувати в розділі Configure.

Покращений розділ Insights

Розділ Insights був і в Universal Analytics, але там він складався з окремих карточок на головній сторінці із випадковими фактами про ваш трафік.

Натомість в Google Analytics 4 інсайти доступні з будь-якої сторінки — їх розкриває кнопка в правому верхньому куті екрану. Розділ пропонує обрати одне із заготовлених запитань, на кшталт: «Якою мовою говорять мої користувачі?» чи «Скільки користувачів прийшло з органіки за останній місяць?».

В цій бічній панелі можна обрати лише із перерахованих запитань, але вона також пропонує вводити власні питання в пошук по сервісу. І цей пошук дійсно працює, навіть якщо ставити питання не англійською мовою.

Водночас Universal Analytics гірше розуміє, що від неї хоче користувач.

Агреговані чи повні дані

Проте є і негативна сторона, яку не можна оминути увагою. Частину звітів ГА4 будує не за повними даними сайту, а за агрегованими. Сервіс пропонує повірити, що він не пропустив нічого важливого.

Біля назви кожного звіту в GA4 є позначка у вигляді зеленої галочки або помаранчевого трикутника.

Вони, відповідно, позначають із яких даних складається звіт: повних чи семпльованих. Якщо ви вивантажуєте звіт, побудований на семпльованих даних, то і вивантажені дані будуть неповними. Перемикати джерела нині неможливо, тож лишається тільки мати це на увазі.

При цьому, якщо у вас налаштована інтеграція і Google Analytics передає свої дані далі, вони передаються в повному обсязі. У випадках, коли для вас вкрай важлива деталізація, варто налаштувати вивантаження інформації, наприклад, в Google BigQuery для візуалізації у Google Data Studio і вже у ній будувати власні репорти.

Висновки

  1. Оновіть Universal Analytics до Google Analytics 4, хоча б із цікавості. У вас є рік, щоби ознайомитись із новим інтерфейсом, не втрачаючи доступу до старого.
  2. Google Analytics 4 поєднує аналітику сайтів та мобільних додатків, що вплинуло на загальну філософію сервісу, його підхід до поведінки користувачів. Зокрема, ГА4 не вважає односторінкову сесію “відмовою”, натомість сервіс пильнує за діями користувача. навіть якщо він не переходив на інші сторінки. Крім того, Google Analytics 4 окремо рахує залучений час, що його користувач провів на сайті, на відміну від простого “часу на сайті”, доступного у звітах Universal Analytics.
  3. Розділ Insights у Google Analytics 4 більш інформативний, ніж його аналог в Universal Analytics. Також тепер не тільки англомовні користувачі можуть ставити запитання сервісу в стрічці пошуку — зокрема, Google Analytics 4 розуміє запити українською, на відміну від Universal Analytics.
  4. Одним із мінусів, що ми помітили у Google Analytics 4 є те, що деякі звіти базуються не на всіх даних сайту, а на агрегованій їх частині. Крім того варто зазначити, що сервіс досі знаходиться в активній розробці, тож частина функцій може бути недоступними.
  5. Переключитись на Google Analytics 4 все ж варто, бо інтерфейс нового сервісу відрізняється від старого, і чим раніш ви почнете до нього звикати — тим краще. Зараз у вас є можливість поступово, без стресу, розібратись зі стандартними звітами та налаштувати для себе кастомні репорти. А якщо вам потрібна допомога, консультація чи персональна “екскурсія” сервісом — напишіть “Потрібна допомога із ГА4” на пошту [email protected]
Фото: https://depositphotos.com.​
Обговорити з іншими читачами:
Погода