Геннадій Карлінський про підсумки 2022 року

Геннадій Карлінський, директор з маркетингу мережі АЗК WOG, розповів, як працює компанія під час війни.

Коментарі 1272
Які ключові зміни відбулися у вашій галузі цього року?

Свідоме нищення агресором нафтобаз, блокада з боку білорусі та блокада портів спричинила дефіцит пального. Ми були змушені повністю перебудувати логістику нафтопродуктів: відбулась кардинальна зміна ланцюгів поставок, джерел надходження пального.

Попри дефіцит пального, що був на початку повномасштабної війни, держава не зупинилась: ЗСУ боронять країну, транспорт критичної інфраструктури виконує свою функцію, а бізнес виробляє, доставляє та годує населення – тож ми непогано впорались з нашим фронтом.

В період великої війни діяльність АЗК отримала додаткову вагому гуманітарну компоненту. В перші тижні російського вторгнення автозаправки стали чи не основним острівком цивілізації: вимушені біженці могли тут зігрітися, поїсти теплу їжу та випити гарячі напої. Зараз, у період енергетичного терору, АЗК – це імпровізовані коворкінги, куди люди приходять попрацювати, підзарядити гаджети. А ще тут гарантовано можна отримати якісне гаряче харчування, напої та можливість зігрітися і навіть скористатися сервісом необанкінгу, адже каси АЗК перетворились в такі собі банкомати, де можна зняти готівку.

Як змінилась поведінка споживачів?

Упродовж останнього року поведінка споживачів змінювалася кілька разів. Вона залежить від низки чинників – це і безпекова компонента, і поточні споживацькі очікування, й економічні чинники, також є відмінність між регіонами.

Як перерозподілився медіа спліт? Як змінився рекламно-комунікаційний ринок загалом?

Тут варто говорити про маркетингову компоненту загалом, а не лише про канали комунікації. Звісно, всі відчули, доки ми чекали, що соцмережі переможуть телебачення як канал комунікації, його переміг Телеграм. Окрім того, в останній місяць на діджитал загалом впливає наявність електрики та доступу до інтернету. Але він не є досить критичним.

Ситуація в країні вплинула й на бренди, і це торкнулось всіх: мереж, товарів, і навіть деяких особистих брендів. Вони де-факто обнулились і мають вибудовувати позиціонування та формувати сприйняття споживачами фактично з чистого аркушу. Клієнти заново оцінюють, переосмислюють та відносять до певної комірки сприйняття той чи інший бренд, і, відповідно, в них формується новий «автопілот споживача». В цих умовах одні з них підтверджують статус lovemark, інші – знецінюються.

Ритейл де-факто перетворився в маркет благодійних проєктів. Споживач не готовий голосувати гаманцем за бренди, які не мають вираженої громадянської чи державницької позиції. Попри війну, українці так само вибагливі до сервісу, клієнтоцентричності улюблених брендів та інновацій. Сьогодні споживач не завжди може проголосувати за це гаманцем, але радо голосує репостами та коментарями в соцмережах.

Ще один тренд цього року – це ситуативний маркетинг. Як на мене, ще трохи й український ситуативний маркетинг перетвориться в окремий напрямок мистецтва. Бренди мають бути не тільки дотепними та цікавими, але й швидкими в своїх реакціях.

Від чого зараз залежить ефективність рекламних кампаній?

Цьогоріч ефективність рекламних кампаній, як і в попередні роки, залежить від правильно сформованих задач проєкту та визначених КРІ. Єдине, якщо раніше ефективність вимірювали в ROI маркетингу, чеках Like-for-Like та інших маркетингових та бізнес-метриках, то зараз хтось вимірює її в кількості закуплених дронів, інші – у придбаних "медичках", "пекельних тачках" чи генераторах для лікарень. Які часи, такі й КРІ.

Які зміни може очікувати у маркетинговому плануванні і бюджетуванні в наступному році?

Якщо з 2014 р. до 24 лютого 2022 р. ми робили актуалізацію планування щоквартально, цього року і, гадаю, наступного буде більш короткий горизонт планування. В такому форматі ми працюємо весь 2022-й, тож команда точно знає, як організувати роботу в таких умовах.

Чим надихається ваша команда у такий скрутний час?

Бути корисними - це ключова задача. Бути корисними клієнтам, волонтерам, службам критичної інфраструктури, військовим. Комунікувати, роз'яснювати, заспокоювати, підтримувати – основний фокус нашої команди.

Як ваша компанія допомагає країні?

З перших днів повномасштабного вторгнення ми визначили фокус на декількох ключових напрямках:

1. Країна не має зупинитись. Задля цього ми докладаємо усіх зусиль, щоб забезпечувати пальним бізнес, служби критичної інфраструктури, сектор безпеки та оборони.

2. Порятунок життів. Ми власним коштом забезпечуємо пальним низку фондів, волонтерських та громадських організацій, які спеціалізуються на вивезенні поранених військових та цивільних із зони активних бойових дій. За цей час волонтери та парамедики цих організацій подолали сотні тисяч кілометрів, врятували десятки тисяч життів.
В межах напрямку порятунку життів ми співпрацюємо з МОЗ щодо забезпечення лікарень в прифронтових та звільнених регіонах резервними генераторами.

3. Адресна допомога. Це закупівля ліків для порятунку поранених, обладнання – для операційних, швидких – для ЗСУ та низка інших проєктів.

Обговорити з іншими читачами:
Погода