Як пише видання, на наступний день після початку повномасштабного вторгнення Росії в Україну (24 лютого) голова комітету з розвідки Сенату США Марк Ворнер надіслав Google лист із попередженням про те, щоб вона була напоготові щодо «експлуатації платформи Росією та пов’язаними з Росією організаціями». Він закликав компанію перевірити свою рекламу на дотримання бізнесом економічних санкцій.
Однак 23 червня, згідно з новим звітом, наданим ProPublica, Google ділився потенційно конфіденційними даними користувачів із російською adtech-компанією, що потрапила під санкції. Йдеться про фірму RuTarget, яка займається купівлею цифрової реклами й належить російському державному Сбербанку, проти якого введені західні санкції.
Згідно з дослідженням компанії з аналізу цифрової реклами Adalytics, Google дозволив RuTarget отримувати доступ і зберігати дані про користувачів, які переглядають вебсайти та програми в Україні та інших частинах світу.
Це означає, що Google міг передати таку важливу інформацію, як унікальні ідентифікатори мобільних телефонів (IMEI), IP-адреси, інформацію про місцеперебування та інформацію про інтереси користувачів і онлайн-активність. Ці дані, зазначають експерти, можуть використовуватися російськими військовими та розвідувальними службами для відстеження людей або визначення цікавих їм місць.
Adalytics виявила близько 700 прикладів отримання RuTarget даних користувачів від Google після того, як 24 лютого компанія була додана до списку санкційних організацій Міністерства фінансів США. Як зазначає видання, санкції означають, що фізичні та юридичні особи, зареєстровані в США, не повинні вести справи з RuTarget або Сбербанком.
Однак обмін даними між Google і RuTarget припинився лише через чотири місяці, 23 червня, саме в день, коли журналісти ProPublica зв’язалася з Google щодо цієї діяльності.
Як пише видання, ще рік тому група сенаторів США надіслала Google та іншим великим adtech-компаніям листа, попереджаючи про наслідки для національної безпеки, які несуть дані, що передаються в рамках процесу купівлі цифрової реклами.
Вони вказали, що ці дані користувача «будуть золотою жилою для іноземних спецслужб, які можуть використовувати їх для інформування та посилення хакерських дій, шантажу та кампаній впливу».
Представник Google Майкл Асіман сказав, що компанія заблокувала використання своїх рекламних продуктів для RuTarget у березні і що з того часу RuTarget не купувала рекламу безпосередньо через Google. Водночас він визнав, що російська компанія все ще отримувала дані про користувачів і купівлю реклами від Google, перш ніж там отримали сповіщення від ProPublica та Adalytics.
Асіман сказав, що Google вжили відповідних заходів, щоб заблокувати для RuTarget пряме використання рекламних продуктів Google. За його словами, їхні дії включають не тільки перешкоджання подальшому доступу RuTarget до даних користувачів, але й можливість купувати рекламу через третіх сторін у Росії, які можуть не підпадати під санкції. Він відмовився повідомити, чи закуповувала RuTarget рекламу через системи Google за допомогою таких третіх сторін, і не став коментувати, чи передавалися RuTarget дані про українців.
Керівник Adalytics Кшиштоф Франашек сказав, що здатність RuTarget отримувати доступ і зберігати дані користувачів від Google може відкрити двері для серйозних потенційних зловживань.
«Наскільки ми знаємо, вони беруть ці дані та поєднують їх із 20 іншими джерелами даних, які вони взяли невідомо звідки. Якщо серед інших партнерів RuTarget по роботі з даними є російський уряд, розвідка чи кіберзлочинці, існує величезна небезпека», — вважає аналітик.
Сенатор Ворнер у коментарі ProPublica назвав нездатність Google розірвати свої відносини з RuTarget тривожною новиною.
«Усі компанії зобов’язані гарантувати, що вони не допомагають фінансувати чи навіть ненавмисно підтримувати вторгнення Володимира Путіна в Україну. Почути про те, що американська компанія, можливо, ділиться даними користувачів з російською компанією, яка належить державному банку, що перебуває під санкціями, викликає неймовірну тривогу та відверте розчарування. Я закликаю всі компанії перевірити свої бізнес-операції, щоб переконатися, що вони жодним чином не підтримують війну Путіна», — сказав сенатор.
Початкова нездатність Google повністю застосувати санкції щодо RuTarget наголошує, як гроші та дані можуть проходити через неї під незначним наглядом чи підзвітністю. Квітневий звіт Adalytics показав, що Google продовжував розміщувати рекламу на російських вебсайтах, які роками були в списку санкцій Міністерства фінансів. У червні ProPublica повідомила, що Google допоміг розмістити понад 100 мільйонів рекламних об’яв щодо зброї та заробив на цьому, попри тверду публічну позицію компанії проти такої реклами.
Сенатор Рон Вайден, який входить до комітету Сенату з розвідки, розкритикував Google за нездатність минулого року надати йому та його колегам список іноземних компаній, з якими гігант ділиться рекламними даними.
«Google відмовився розкрити [сенаторам], чи надає його рекламна мережа дані американців іноземним компаніям у Росії, Китаї та інших країнах з високим ризиком», — сказав він у коментарі ProPublica. Вайден закликав Конгрес ухвалити запропонований ним законопроєкт про захист даних від іноземного спостереження, який змусить Google та інші мережі гарантувати, що недружні іноземні уряди не матимуть необмеженого доступу до конфіденційної інформації американців.
За матеріалами techno.nv.ua
Однак 23 червня, згідно з новим звітом, наданим ProPublica, Google ділився потенційно конфіденційними даними користувачів із російською adtech-компанією, що потрапила під санкції. Йдеться про фірму RuTarget, яка займається купівлею цифрової реклами й належить російському державному Сбербанку, проти якого введені західні санкції.
Згідно з дослідженням компанії з аналізу цифрової реклами Adalytics, Google дозволив RuTarget отримувати доступ і зберігати дані про користувачів, які переглядають вебсайти та програми в Україні та інших частинах світу.
Це означає, що Google міг передати таку важливу інформацію, як унікальні ідентифікатори мобільних телефонів (IMEI), IP-адреси, інформацію про місцеперебування та інформацію про інтереси користувачів і онлайн-активність. Ці дані, зазначають експерти, можуть використовуватися російськими військовими та розвідувальними службами для відстеження людей або визначення цікавих їм місць.
Adalytics виявила близько 700 прикладів отримання RuTarget даних користувачів від Google після того, як 24 лютого компанія була додана до списку санкційних організацій Міністерства фінансів США. Як зазначає видання, санкції означають, що фізичні та юридичні особи, зареєстровані в США, не повинні вести справи з RuTarget або Сбербанком.
Однак обмін даними між Google і RuTarget припинився лише через чотири місяці, 23 червня, саме в день, коли журналісти ProPublica зв’язалася з Google щодо цієї діяльності.
Як пише видання, ще рік тому група сенаторів США надіслала Google та іншим великим adtech-компаніям листа, попереджаючи про наслідки для національної безпеки, які несуть дані, що передаються в рамках процесу купівлі цифрової реклами.
Вони вказали, що ці дані користувача «будуть золотою жилою для іноземних спецслужб, які можуть використовувати їх для інформування та посилення хакерських дій, шантажу та кампаній впливу».
Представник Google Майкл Асіман сказав, що компанія заблокувала використання своїх рекламних продуктів для RuTarget у березні і що з того часу RuTarget не купувала рекламу безпосередньо через Google. Водночас він визнав, що російська компанія все ще отримувала дані про користувачів і купівлю реклами від Google, перш ніж там отримали сповіщення від ProPublica та Adalytics.
Асіман сказав, що Google вжили відповідних заходів, щоб заблокувати для RuTarget пряме використання рекламних продуктів Google. За його словами, їхні дії включають не тільки перешкоджання подальшому доступу RuTarget до даних користувачів, але й можливість купувати рекламу через третіх сторін у Росії, які можуть не підпадати під санкції. Він відмовився повідомити, чи закуповувала RuTarget рекламу через системи Google за допомогою таких третіх сторін, і не став коментувати, чи передавалися RuTarget дані про українців.
Керівник Adalytics Кшиштоф Франашек сказав, що здатність RuTarget отримувати доступ і зберігати дані користувачів від Google може відкрити двері для серйозних потенційних зловживань.
«Наскільки ми знаємо, вони беруть ці дані та поєднують їх із 20 іншими джерелами даних, які вони взяли невідомо звідки. Якщо серед інших партнерів RuTarget по роботі з даними є російський уряд, розвідка чи кіберзлочинці, існує величезна небезпека», — вважає аналітик.
Сенатор Ворнер у коментарі ProPublica назвав нездатність Google розірвати свої відносини з RuTarget тривожною новиною.
«Усі компанії зобов’язані гарантувати, що вони не допомагають фінансувати чи навіть ненавмисно підтримувати вторгнення Володимира Путіна в Україну. Почути про те, що американська компанія, можливо, ділиться даними користувачів з російською компанією, яка належить державному банку, що перебуває під санкціями, викликає неймовірну тривогу та відверте розчарування. Я закликаю всі компанії перевірити свої бізнес-операції, щоб переконатися, що вони жодним чином не підтримують війну Путіна», — сказав сенатор.
Початкова нездатність Google повністю застосувати санкції щодо RuTarget наголошує, як гроші та дані можуть проходити через неї під незначним наглядом чи підзвітністю. Квітневий звіт Adalytics показав, що Google продовжував розміщувати рекламу на російських вебсайтах, які роками були в списку санкцій Міністерства фінансів. У червні ProPublica повідомила, що Google допоміг розмістити понад 100 мільйонів рекламних об’яв щодо зброї та заробив на цьому, попри тверду публічну позицію компанії проти такої реклами.
Сенатор Рон Вайден, який входить до комітету Сенату з розвідки, розкритикував Google за нездатність минулого року надати йому та його колегам список іноземних компаній, з якими гігант ділиться рекламними даними.
«Google відмовився розкрити [сенаторам], чи надає його рекламна мережа дані американців іноземним компаніям у Росії, Китаї та інших країнах з високим ризиком», — сказав він у коментарі ProPublica. Вайден закликав Конгрес ухвалити запропонований ним законопроєкт про захист даних від іноземного спостереження, який змусить Google та інші мережі гарантувати, що недружні іноземні уряди не матимуть необмеженого доступу до конфіденційної інформації американців.
За матеріалами techno.nv.ua