Оцінка ринку відбулася за наступними категоріями, що відповідають категоріям із визначення ринку інфлюенсер маркетингу* у 2020 році:
Інтеграція бренду на платформі інфлюенсера - Instagram, YouTube, TikTok, Facebook, Twitch тощо
Бюджет на промо контенту інфлюенсерів із повідомленнями бренду, розміщеного на ресурсах
інфлюенсера
Бюджет на розробку креативних ідей, стратегій для ІМ кампаній
Бюджет на продакшн креативу для ІМ кампаній
Оплата комісії агенції
Оплата пов'язаних сервісів і платформ
"Здається, зараз все, що не про війну, - “не на часі”. З іншого боку, економіка країни має працювати, а інфлюенсер-маркетинг це часточка економіки країни і, до речі, він зараз, по суті, значною мірою теж про війну. Тож, до вашої уваги друга щорічна оцінку ринку інфлюенсер маркетингу в Україні. 2021 рік показав зростання даного сегменту комунікаційного ринку на 47%, що дуже близько до минулорічного прогнозу. Отже це порівняно невелика, але індустрія, яка дає робочі місця, живить контент-мейкерів, допомагає брендам спілкуватися з цільовими аудиторіями. Навіть у такий турбулентний час як зараз, ринок інфлюенсер-маркетингу в Україні не завмер повністю. За результатами бліц-опитування учасників нашого комітету IAB, проєкти з блогерами тривають у значній кількості агенцій. У порівнянні з відповідним періодом минулого року обсяг таких проєктів складає приблизно 10-30% за кількістю та бюджетами. Основний фокус - підтримка благодійних проєктів та ініціатив, які відповідають воєнному часу. Складати прогнози на наступний рік у поточних умовах вкрай важко. Вірю у ЗСУ та перемогу України, у відновлення країни і також поступове відновлення ринку інфлюенсер-маркетингу у перспективі кількох найближчих років.”, - коментує керівниця Комітету Influencer Marketing, директорка з міжнародного розвитку в AIR Media-Tech, Віра Сливінська.
“Два роки тому ми створили комітет ІМ, оскільки всі розуміли, що цей напрям буде зростати дуже швидко. Але мало хто очікував росту ринку ІМ майже на 50%. Це свідчить, що ІМ - це важливий канал комунікації для багатьох брендів. Вони не просто точково почали працювати з блогерами, а й мають власну стратегію ІМ і налаштовують довгострокову співпрацю, намагаються створювати коло амбасадорів і "фанатів" своїх брендів серед блогерів. За 2021 рік зросла кількість локальних агентств, які надають послуги IM. Є окремі гравці, які спеціалізуються виключно на веденні каналів брендів у ТікТок. Саме ця платформа показала найбільше зростання в Україні.
У 2022 ми очікували значне зростання ринку IM, але війна все змінила, і тепер ринок змінить свої правила та підходи. Я вірю, що ІМ в Україні вистоїть і вже в 2023 році повернеться на довоєнні об'єми.
.” - доповнює заступник голови Комітету Influencer Marketing, Managing Director в VIVID, Наталя Бороніна.
Документ можна завантажити за посиланням.