Згідно методології, розробленої робочою групою Комітету SMM (IAB Ukraine) оцінка проходить у 3 етапи:
1. Анонімне заповнення Анкети №1, після чого респондент отримує код, який потрібно надіслати організаторам (IAB Україна)
2. На другому етапі пулу учасників (ті, хто отримав код) надсилається Анкета №2 з проханням оцінити долю пула учасників на ринку SMM та долю in-house на ринку SMM
3. Після чого отримані дані агрегує команда IAB
Конфіденційність опитування забезпечується на першому етапі поданням даних з анонімного імейла та відсутністю маркувань, які б дозволяли визначити відправника, в самій анкеті.
Оцінка ринку відбувалася за наступними категоріями:
1. Розробка контенту (розробка, копірайт, дизайн)
2. Контент-продакшн (включно фото та відео)
3. Модерація та ком'юніті менеджмент
4. Таргетована реклама (набір підписників та рекламні кампанії, спрямовані на промо постів)
5. Менеджмент (акаунтинг, проджект менеджмент, управління компанією, звітність)
6. Розробка smm-стратегії
7. Інше
Загальний розмір ринку за 2021 склав 838 709 677, 40 грн
Доля in-house в якому - 35%
До пулу увійшли 12 гравців ринку: moko, MEDIAHEAD, AMS Agency, Twiga Digital Ukraine, Senate agency, RAZOM group, TMGU, New Strategies Group, Promodo, Webpromo, Havas Digital, Sasquatch.
"На ринку існує щорічний огляд практично всіх рекламних каналів, навіть digital. Але SMM, як окремий канал або навіть краще сказати, окрема категорія ніколи не розглядався. У 2021 році ми вирішили це змінити і з гордістю готові представити перший зріз.
Це перший крок в аналізі такої мінливої категорії, як SMM, мета якого опредметити хаос, задати точку відліку для побудови майбутньої динаміки 2022, 2023 і далі років. Сподіваємося, що дана інформація буде корисною для агентств та клієнтів." — прокоментував Володимир Чернер (Голова Комітету SMM IAB Ukraine, СЕО, Managing Partner в New Strategies Group)
"Ні для кого не секрет, що ринок SMM відчутно впав. Можливо, навіть найсильніше з усіх сегментів digital. І щоб оцінити стан та перспективи галузі, потрібно зрозуміти глибину падіння. Це дозволить побачити також темпи відновлення. Отримані за 2021 рік цифри приємно вражають. Боюся, що дані за 2022 теж вразять, але протилежно. Та, якби не наші ЗСУ, усе могло би бути значно гірше. Тому віримо в захисників, підтримуємо країну та рухаємося вперед." — додав Артем Шевчук (Заступник голови Комітету SMM IAB Ukraine, стратег у MOKO)
Повний документ оцінки обсягу ринку SMM 2021 доступний для ознайомлення на сайті IAB Ukraine за посиланням https://iab.com.ua/otsinky-rynku-smm-ukrayiny-za-2021/.