Діджитал – найдинамічніша сфера сьогодні. Вона диктує моду, задає тренди і набирає обороти. Неможливо уявити, що буде через 10 років, але можна передбачити майбутнє хоча б на наступний, 2020-й рік. Фахівці стверджують, що діджитал-галузь має потенціал зрости на 25-30%.
У топі професій 2020-го року будуть ті, які скеровані на аналіз великих обсягів інформації та роботу зі штучним інтелектом. За даними досліджень LinkedIn, до найбільш затребуваних професій наступного року відносяться: фахівець зі штучного інтелекту – попит на таких спеціалістів щороку зростає на 74%; інженер із робототехніки та спеціаліст із роботи з даними, попит на яких із кожним роком зростає втричі. Ще у 2000-х ми не могли навіть подумати, що людство доросте до таких речей, а ремісничі професії так тісно переплетуться з технологіями.
Також вже декілька років існує потреба в оптимізаторах сайтів, у спеціалістах з когнітивно-поведінкової терапії та спеціалістах із кібербезпеки. Спеціаліст – людина, яка розбирається у всьому, вчиться новому і швидко пристосовується до змін. Це конкурентна перевага міленіалів та покоління Z, адже технологічність у них в крові.
Великою перевагою є те, що експерти в діджитал-галузі навчаються разом із аматорами. Ресурси однакові, можливості теж, хіба що досвіду більше. 2019-го року з’явилося багато курсів із аналізу Big Data. Університети у всьому світі приділяють увагу цьому і видозмінюють та доповнюють базові навчальні курси, залучаючи фахівців у сфері інновацій, аналізу і штучного інтелекту.
Молоді люди різко змінюють професії. (забрала речення про мою знайому, воно дуже вибивається з тексту) Молодь не бачить перспектив для розвитку в рідній країні і втікає закордон. Українських ІТ-спеціалістів переманюють у Силіконову Долину, у Данію та інші країни з високим рівнем розвитку технологій.
На цю тему дав коментар Ігор Потієвський, директор MEDIA HEAD: «Наш ринок показав, що споживачі мають великий потенціал і готові закривати свої потреби всім, що є на ринку, незважаючи на реальну необхідність цих речей. Український консьюмеризм знову досягнув максимуму.
Українці ще не розбалувані розумними гаджетами і ми не завжди розуміємо їх потенціал. Проте, ми активно рухаємось в сторону Кіберпанку.
Весь 2019-й рік був присвячений навчанню і перебудові процесів під Data Science. Всі топові бізнеси почали аналізувати і використовувати дані для продажів своєї продукції і послуг. Тим, кому це вдалось, мають неймовірні показники з продажів. Стрімко покращуються CRM-системи, детальніше досліджуються потреби споживачів.
Фахівців на ринку одиниці, тому топові компанії почали самі потроху розбиратися, що таке Dark Data, машинне навчання і глибока аналітика.
Телевізійна галузь все більше недоотримує рекламних бюджетів від брендів-лідерів, в звязку із чим у них спостерігається великий відсоток інфляції. Таким чином ТВ перетворюється на елітний канал рекламодавців.
HR-ринок України відчув, що таке відтік фахівців в IT-ринок і до європейських країн. Тепер всі компанії намагаються перемогти не тільки в «діджітал-війні», а й у війні за кращих фахівців. Як наслідок, ринок почав звертати увагу на консалтинг від зовнішніх фахівців і ми зараз спостерігаємо появу нішевих професійних рекламних бутиків.
Наступний рік буде особливо активним у тестуванні брендами чогось нового: нових технологій, об’єднання з новими бізнесами/галузями і глибокої аналітики».
Компанії, які прагнуть покращити свої результати 2020-го року, повинні швидко інтегруватися у видозмінену систему, шукати нові можливості для нарощування та оптимізації процесів виробництва та зв’язків з клієнтами. 90% успіху залежить від самонавчання, адже найрелевантнішим джерелом знань стає Інтернет і практика. Існує потреба у тренінгах не лише для працівників, але і для верхівки менеджменту. Необхідно обмінюватись досвідом, не боятись помилок і навчання. Перманентний студент – це тренд, який з’явився з розвитком технологій.
Боротьба з «відтоком мізків» закордон та в інші галузі складна і марудна. Це справа не одного року і тони зусиль. Але, покращуючи сьогодення, ми покращуємо майбутнє і створюємо потенціал для професійного зростання. Зараз існує тенденція до обміну знаннями. Знання стали основним конкурентним ресурсом компаній – можливості, які важко осягнути, але які дають неймовірний поштовх у правильному напрямку.
Дивитись на прогнози, стежити за новинами та займатися саморозвитком – це основні цілі на 2020-й рік.