Кількість доставок збільшилася втричі, а грошей, витрачених онлайн, — у 6 разів

За останні 5 років кількість успішних доставок на OLX збільшилася у 3 рази – з 960 тис. до 2,5 млн. За цей час через OLX Доставка покупці придбали товари на суму понад 7 млрд грн, у тому числі електроніку та одяг – на 4 та 1 млрд грн відповідно.

Комментарии 594

3,5 млн покупок було з мобільних пристроїв Android, а 1,6 млн — з iOS. Найбільше протягом 5 років замовляли дитячі іграшки (понад 440 тис. доставок), комплектуючі та аксесуари до електроніки (понад 390 тис.) і чоловічий одяг (340 тис.). Як змінювалися споживчі інтереси покупців, що вони замовляли та скільки грошей витрачали онлайн, дізнавайтеся в аналітиці OLX Доставка.

COVID-19 змусив покупців переглянути свої споживчі звички, а підприємців – операційні процеси. За оцінками Euromonitor, 17% товарів у 2021 купуватимуть саме через інтернет. До речі, це має бути вдвічі більше за показники 2017 року[1]. Підтвердити чи спростувати зазначені світові тенденції взялася аналітична служба OLX.

Трикратне збільшення кількості успішних доставок

Якщо у 2017 році кількість успішних угод з OLX Доставка дорівнювала 960 тис., то у 2020-му було встановлено рекорд. Їхня кількість у порівнянні з 2017-м збільшилася втричі і складала понад 2,7 млн. Так, у 2017-му покупці витратили на платформі OLX понад 425 млн грн через послугу OLX Доставка, а у 2020-му — понад 2,7 млрд грн. Цьогоріч ситуація не змінюється — уже в першій половині 2021 року кількість успішних доставок перевищила 2,3 млн, що майже вдвічі більше за показники цього ж періоду у 2020-му.

Звісно, на трикратному збільшенні кількості успішних доставок позначилися і пандемія, і зміна споживчих уподобань покупців, розвиток онлайн-платформ та внутрішніх ініціатив (на кшталт безкоштовної доставки з Укрпоштою), що приваблюють, як продавців, так і покупців.

Незважаючи на наявність різноманітних чинників, що впливали на попит споживачів, аналітики OLX зафіксували, що і за кількістю успішних доставок, і за позитивною динамікою продажів протягом останніх 5 років, категорії-лідери залишалися незмінними:

  • Електроніка – понад 2,8 млн успішних доставок на суму понад 4 млрд грн;
  • Мода і стиль – понад 1,7 млн успішних доставок на суму понад 1 млрд грн;
  • Дитячий світ — понад 1,5 млн успішних доставок на суму 706 млн грн;
  • Хобі, відпочинок і спорт – понад 840 тис. успішних доставок на суму більшу за 585 млн грн;
  • Дім і сад – понад 750 тис. успішних доставок на суму понад 465 млн грн.

Найбільші середні чеки за 5 років зафіксовано у категоріях Транспорт і Електроніка – 4 510 та 1 430 грн відповідно, а найменші – у категоріях Дитячий світ та Тварини – 550 та 490 грн.

До речі, найбільшу кількість транзакцій було зроблено з мобільних пристроїв Android, – понад 3,5 млн, натомість з десктопної версії та iOS – 2 та 1,6 млн відповідно.

Передбачувані споживчі інтереси українців

У 2017 році максимальна кількість успішних доставок припала на товари з категорій: іграшки (понад 127,5 тис.), аксесуари для телефонів (понад 53,5 тис.), одяг для дівчаток та хлопчиків (понад 39,5 та 33 тис. відповідно), а також комплектуючі та аксесуари до електроніки (понад 29 тис.).

У наступні 4 роки до топ-5 увійшли майже такі ж підкатегорії:

  • 2018 рік: аксесуари для телефонів (понад 67 тис. успішних доставок), іграшки (61,5 тис.), комплектуючі та аксесуари до електроніки (понад 59 тис.), мобільні телефони/смартфони (41 тис.) та периферійні пристрої (28 тис.);
  • 2019 рік: комплектуючі та аксесуари до електроніки (понад 74 тис.), аксесуари для телефонів (65 тис.), мобільні телефони/смартфони (64 тис.), чоловічий одяг (60 тис.) та іграшки (близько 58 тис.);
  • 2020 рік: чоловічий одяг (понад 136 тис.), комплектуючі та аксесуари до електроніки (понад 130 тис.), чоловіче взуття (114 тис.), мобільні телефони/смартфони (105 тис.) та іграшки (104 тис.);
  • перша половина 2021-го: чоловічий одяг (понад 111 тис.), комплектуючі та аксесуари до електроніки (понад 100 тис.), іграшки (понад 97 тис.), чоловіче та дитяче взуття (92 та 91 тис. відповідно).

Варто зауважити, що більшість підкатегорій – незмінні лідери за кількістю успішних доставок вже протягом 5 років. Попри це у 2021 році вперше зафіксовано успішні доставки у підкатегорії Інвентар для саду та городу – 15 тис.

Як бачимо, протягом останніх 5 років, зацікавленість і продавців, і покупців електронною комерцією зростає. А продумане фінтех рішення доставки товарів гарантує безпеку та зручність. Так, за перший та другий квартали 2021-го на OLX зафіксовано понад 2 млн доставок, натомість за цей же період у 2020-му – понад 1 млн 250 тис., у 2019-му – понад 660 тис. та понад 555 тис. у 2018-му. Спираючись на ці постійно зростаючі показники та актуальні світові тенденції, попит на покупки онлайн збільшуватиметься з року в рік. За даними американської біржі NASDAQ[1], вже у 2040 році кількість онлайн-покупок становитиме 95%. Як буде змінюватися ситуація на ринку України, дізнаємося згодом.

Обсудить с другими читателями:
Погода