Катерина Ярошенко: "Такого рівня самомотивації та віддачі ми не спостерігали ніколи раніше. Це, мабуть, та сама українська суперсила"

Катерина Ярошенко, управляюча директорка Starcom Ukraine, про зміни у рекламно-комунікаційної галузі та інвестиції у маркетинг.

Коментарі 2203

Які ключові зміни відбулися у рекламно-комунікаційної галузі цього року?

Ой легше, мабуть, перелічити те, що не змінилося. Цьогоріч зміни відбувались мало не щодня, та в усіх сферах. Вони торкнулись шляхів комунікації, бізнес-процесів, самої комунікації, структури ринку, моніторингів та принципів розміщення реклами. Змінилась швидкість та рівень гнучкості, хоча, ще рік тому ми вже були переконані, що рухаємось на максимумі :)

Як на мене, то ключовими є 3 моменти:

  1. Діджитал впевнено рухається до того, щоб стати Медіа #1. Адже його різноманітність форматів та швидкість управління кампаніями зараз дуже актуальні.
  2. Ecommerce стає не додатковим джерелом продажів, а must have. Тому що на відміну від офлайн-магазинів так сильно не залежить від зовнішніх обставин.
  3. І люди, змінились люди. Адже такого рівня самомотивації та віддачі ми не спостерігали ніколи раніше. Це, мабуть, та сама українська суперсила.

Як змінилися запити клієнтів?

Вони і досі змінюються і дуже залежать від ситуації в країні у конкретний день. Ніколи не думала, що нам доведеться пропрацьовувати одночасно 3 медіастратегії в залежності від того, як буде розвиватись ситуація на фронті.

Медіамікс та комунікація повинні відповідати ситуації. А ми маємо бути готові до всього. Для всіх бізнесів зараз актуальні швидкі та костеффективні рішення. Питання правильного меседжу також стає критичним.

Ми перебуваємо в режимі постійної адаптації, але доки наші Клієнти такі сміливі та натхненні, Українську економіку не зламати.

Як змінилась галузь?

Адаптувалась до війни :) Як і всі галузі. Є гравці, що не втримались, є ті, що стали сильнішими. Змінювались і формати, і способи закупки, і джерела даних.

Ми бачимо, що трансформація триває. Повертаються звичні методи роботи, але з’являється й новий інвентар. Тут точно рано підводити підсумки змін, тому що ми перебуваємо десь у середині шляху, й далі буде.

Від чого зараз залежить ефективність рекламних кампаній?

Всі фактори ефективності, що відслідковувались у минулому, залишаються важливими. Проте є і нові, наприклад, актуальність. І це виклик для кожного рекламодавця. Сьогодні надзвичайно важливо бути не тільки достатньо помітним та гучним, але і давати споживачу в кожний конкретний момент саме те, що йому потрібно. Тому треба мати напоготові декілька стратегій та тонну креативів :) Іноді бути відкритим до ризику та діяти наосліп. Немає часу прогнозувати та зважувати. Треба діяти саме зараз.

Які зміни може очікувати у маркетинговому плануванні і бюджетуванні в наступному році?

В мене лише позитивні прогнози. Я очікую, що зріст інвестицій продовжиться. Все більше клієнтів повертатиметься в ефір, тому що споживач є, і боротьба за нього триває. Жоден бренд не може дозволити собі повністю зникнути з радарів на 2 роки. Багато клієнтів вже завершило маркетингове планування 2023 і мені радісно бачити динаміку.

Чим надихається ваша команда у такий скрутний час?

Я думаю, що найбільше - один одним. Надихає зараз кожна нова перемога: повернення клієнтів, виграні тендери, кожна запущена рекламна кампанія. Нічого більше не сприймається як рутина. Тому що будь-який рух вперед - це вже перемога над обставинами.

Я надихаюсь щоразу, як бачу посмішки в офісі. Іноді ми працюємо без світла від екофлоу, іноді в куртках, бо прохолодно, трапляється, звук генератора змушує мало не кричати на зустрічі)) Але тим цінніша кожна запущена рекламна кампанія.

Сьогодні ми не просто допомагаємо клієнтам досягти кращих бізнес результатів - кожен з нас працює на підтримку економіки всієї країни. Наша робота важлива, як ніколи, і ми викладаємось на повну, щоб тримати свій економічний фронт.

Як ваша компанія допомагає країні?

В нас є, як особисті ініціативи колег у агенції, так і проекти Publicis Groupe Ukraine та групи на глобальному рівні. Є і авторські формати: наприклад, внутрішні аукціони та ярмарки на підтримку різних фондів. Це і тім-білдінг, і водночас допомога тим, хто її потребує. Звичайно, дуже допомагає підтримка глобальних колег. Так ми можемо і підтримувати людей всередині компаніі, і всередині краіни.

Зараз, переважно, допомагаємо донатами, але перші півроку вся команда активно волонтерила: хтось готував обіди, інші розвозили речі та ліки або займались розселенням переселенців.

У грудні, наприклад, в нас було аж 2 благодійних заходи. Один - для підтримки постраждалих від війни а інший для фонду «Таблеточки», що підтримує діток, хворих на рак. У них йде своя щоденна війна. Ми маємо про це пам’ятати. Ми натхнені робити максимум і задля скорішої перемоги, і після неї. Нам ще разом країну відбудовувати :)

sostav.ua

Обговорити з іншими читачами:
Погода