Клуб, у якому не танцюють. The end?

Разом із Інною Гасяк, керівницею Департаменту цифрових технологій Інституту когнітивного моделювання з’ясовуємо, чому Clubhouse можна викреслити зі списку актуальних соціальних мереж.

Комментарии 2599

Хайпу навколо Clubhouse було дуже багато. Навіть ті, хто не розуміли, що це і для чого, точно чули щось про інвайти та “кімнати тиші”. Проте ця хайпова хвиля у випадку України тривала недовго. В Instagram та Facebook ходив навіть мем про те, що Clubhouse за часом, як табірна любов: три тижні — і все.

Україну хвиля інтересу до Clubhouse охопила в лютому 2021. За даними сервісу Sensor Tower, станом на 16 лютого додаток завантажили 77 000 разів, і основна маса завантажень була в період з 8 до 16 лютого — приблизно 72 000.  Таких показників вдалося досягнути завдяки  обмеженням у вигляді інвайтів (маркетинг за принципом інвайт-онлі), кількості та масштабам знаменитостей, які одразу ж зареєструвалися у мережі. Окремо варто відмітити Ілона Маска, саме йому Clubhouse зобов'язаний своєю популярністю. Він не просто зареєструвався в новій соцмережі, але і розповів про свій виступ там в Twitter. Якщо в грудні 2020 року в Clubhouse було 600 000 користувачів, то в лютому 2021, після публікації Маска, більше 2 млн.

Тепер давайте детальніше пройдемося причинами, які вбивають Сlubhouse поступово. Згідно з даними Exploding Topics, кількість пошукових запитів за ключовим словом “clubhouse” знизилася на 33%.

Простота споживання контенту і простота його генерації лежать у центрі всіх масових соцмереж. А якщо ми говоримо про Clubhouse, то тут одне слово: “складно”. Складно стати користувачем мережі, складно створити кімнату на багато слухачів, якщо ти не медійна особа, складно знайти час на всі цікаві тобі кімнати, або ж прослухати їх пізніше. А в соцмережах не може бути СКЛАДНО. Далі — такі складні технічні моменти, як доступність тільки на iOS та відсутність прямих способів монетизації. Це робить її складною у використанні для користувачів Android та незрозумілою для рекламодавців.

Тому якщо у найближчий час не з’являться апдейти, які покращать і спростять роботу соцмережі, то вже через кілька місяців про Сlubhouse ми навіть не згадаємо.

Що ж відрізняє Сlubhouse від інших соцмереж і цим же не дає йому продовжувати ловити хвилю хайпу?

1. Аудіоформат

У Clubhouse немає відео, немає текстових чатів, немає повідомлень, тут тільки спілкування голосом. У більшості випадків такий формат незручний, бо для нього потрібні такі додаткові девайси, як навушники, хороший інтернет без перебоїв та виконання лише рутинної роботи, яка б не відволікала від прослуховування. Тому такий формат підходить не всім, відповідно обмежує ЦА.

2. Час

Спілкування в Clubhouse відбувається в реальному часі, тоді ж як стрічки в інших соцмережах ми можемо дивитися, коли завгодно, і контент не має часових обмежень (ну, крім stories).

Таке спілкування “тут і зараз” важко зіставити з вільним часом слухачів та з технічними можливостями. Тому круті дискусії в Україні в основному проводилися в часових рамках з 20:00 до 22:00, коли слухачі були б вдома та мали можливість слухати. Але тут виникала інша проблема: на один і той же час було заплановано декілька дискусій, а прослухати потім в записі їх було неможливо.

3. Медійність спікерів

Великі кімнати збираються лише тоді, коли туди приходить хтось популярний, а не коли є цікава тема. Просто однієї теми мало.

Ті, хто на початку популярності Clubhouse проводив на платформі інформативні ефіри, які були цікаві не одній сотні слухачів, зараз взагалі не з'являються в мережі, адже на це потрібно час та нові небанальні теми, підготовка.

Замість висновків

Цінність та популярність Clubhouse зросла в період пандемії, в часи обмеження “живого спілкування”. На якийсь період мережа змогла закрити потребу аудиторії у такому спілкуванні, але, щоб і далі мережа розвивалася і продовжувала бути популярною, вона має запропонувати щось більше аудиторії, щось таке, що б закривало не одну потребу. Бо реально зараз поговорити з друзями в голосових повідомленнях “ніби на кухні” ми можемо в WhatsApp або Telegram. Вони на відміну від Clubhouse закривають інші потреби: там ми можемо слідкувати за новинами, розважатися (тут про ботів чи розважальні канали) та навіть працювати (ви ж теж маєте робочі чати у WhatsApp чи Telegram?).

sostav.ua

Обсудить с другими читателями:
Погода