Кому вірити? Журналісти визначили найавторитетніші ЗМІ України

PR-агенція PointeR Agency провела опитування серед журналістів, щоб виявити ті ЗМІ, які читають та яким вони довіряють найбільше. Крім того, одна з груп питань стосувалась джерел, якими опитані користуються для підготовки своїх матеріалів, отримання інформації та експертних коментарів.

Комментарии 2516

Дослідження показало, що найбільш цікаві журналістам теми «Соціальної сфери» (50%), «Культури» (46%) та «Політики» (42%). Трохи менше набрала «Економіка» (40%), а п’ятірку замикає «Наука та ІТ» з результатом у 33%.

Для створення власних матеріалів журналісти найчастіше використовують Facebook (81,2%), «Власні джерела» (72,6%), іноземні (72,6%) та українські (67,5%) новинні сайти, інформагенції (61,5%). Дещо меншим за значенням, але все одно важливим джерелом залишаються сайти компаній і організацій (56,4%) та пресрелізи (52,1%).

Для отримання коментарів спеціалістів журналісти переважно користуються власними зв’язками, чи допомогою колег – таких 94%. Майже стільки ж використовують для пошуку експертів Facebook 91%. На третьому місці з великим відставанням ідуть PR-агенції з результатом 25%.

У більшості журналісти переглядають іноземні ЗМІ. Таких виявилось 87%. Найпопулярніші видання: The New York Times, який без підказки назвали 28% опитаних, BBC – 25% та The Guardian – 13%.

Найцікавішим стало питання: «Інформації з яких ресурсів ви довіряєте?» Спочатку потрібно було назвати такі видання без варіантів відповіді, а потім вибрати з поміж 34 найпопулярніших інформаційних сайтів України. Без підказок лідером стала «Українська Правда» з результатом 37%. На другому, з невеликим відставанням, опинилося «Новое Время», отримавши 34% голосів. Третім став сайт «ЛІГА» – 31%. Далі – сайт «Радіо Свобода» (17%) та «Інтерфакс-Україна» (16%).

Дещо по іншому розподілились голоси, коли потрібно було вибрати із запропонованих варіантів. Тут беззаперечним лідером стала українська служба BBC з результатом 68%. «Радіо Свобода» отримало 61%. Третє місце поділили одразу три видання, які були лідерами попереднього запитання. «Українську Правду», «Новое Время» та «ЛІГУ» відмітили 56% опитаних. Далі йдуть інформаційні агенції «Інтерфакс-Україна» та «Укрінформ», що отримали 47% та 42% відповідно.

«Дане опитування нам було цікаво провести для отримання інсайтів від тих, хто створює контент і цим, власне, формує довіру до ЗМІ. Ми виходили з того, що журналісти, знаючи «внутрішню кухню» свого середовища можуть бути одними з найоб’єктивніших критиків українського медіаполя. Проте, треба розуміти, що галузеві та спеціалізовані видання, які мають високий рівень довіри згідно з іншими нашими зрізами, тут відсутні через «загальність» опитування. Такі видання мають вузьку цільову аудиторію і щодо них необхідно проводити окремі спеціальні дослідження», – сказав Олександр Селін, директор PointeR.Agency.

Дослідження було проведено у травні-липні 2020 та мало анонімний характер. В опитуванні PointeR.Agency взяли участь 117 журналістів із різних регіонів, типів ЗМІ (ТВ, радіо, друковані та онлайн) та тематичного спрямування. На більшість запитань респонденти могли вибрати більше одного варіанта відповіді.

За матеріалами прес-релізу

Обсудить с другими читателями:
Погода