Що українці найчастіше оплачують у терміналах

Українська фінтех-компанія EasyPay провела дослідження, присвячене використанню платіжних терміналів. Аналітики дізналися, які сервіси найчастіше оплачують українці і які категорії показали найбільше зростання за 2019 рік

Комментарии 2125

З'ясувалося, що найбільш затребувані побутові послуги: мобільний зв'язок, інтернет і поповнення банківських карт готівкою.

Що оплачують

Топ 5 категорій в Україні за кількістю транзакцій:

  • Мобільний зв'язок (30%)
  • Інтернет (25%)
  • Поповнення банківської картки готівкою (Cash2card) (25%)
  • Телебачення (12%)
  • Оплата комунальних послуг (8%)

Цей список складений за результатами дослідження всього ринку небанківських терміналів (EasyPay та інших операторів).

Топ 5 категорій в терміналах EasyPay за кількістю транзакцій:

Поведінка користувачів терміналів EasyPay трохи відрізняється від загальноукраїнського портрету: в пріоритеті оплата інтернету, комунальних послуг, мобільного зв'язку та перекази на картку. А на п'ятому місці категорія «таксі» (так, водії оплачують підключення до бази перевізника й оренду автомобілів таксопарку).

  • Інтернет (28%)
  • Оплата комунальних послуг (25%)
  • Мобільний зв'язок (17%)
  • Поповнення банківської картки готівкою (17%)
  • Таксі (13%)

Перелік послуг, якими користуються українці в терміналах, різниться від регіону до регіону. Так, у Київській області найбільш використовувані сервіси: поповнення картки, оплата мобільного зв'язку та оплата кредитів (банки). В Одеській області популярні оплата мобільного зв'язку, поповнення картки і оплата послуг Інтернет. Користувачі з Львівської області в 2019 найчастіше поповнювали картки, платили за мобільний зв'язок і комунальні послуги.

«Статистика EasyPay показує, що українці все частіше платять за комунальні послуги і телеком через фінтех-рішення. У тому числі термінали. Люди втомилися від черг у банках, але не готові повністю відмовитися від готівки» коментує Олексій Авраменко, CEO EasyPay.

Хто оплачує

Як показує дослідження, більшість користувачів небанківських терміналів (як EasyPay, так і інших операторів) молоді (26-35 років) і найчастіше проживають у містах з населенням понад 100 тис. чоловік, районних і обласних центрах. Таких користувачів терміналів 39% від усього населення України. При цьому, чим менший населений пункт, тим вища частота використання терміналів.

Терміналами EasyPay активно користується ще одна цільова аудиторія, яку практично не охоплюють інші гравці ринку   люди у віці 45+ із середнім рівнем доходу. Як показують дані аналітики, пік зростання даної категорії відбувся після запуску двох нових послуг: поповнення картки "Альфа-Банк" без комісії і запуску власної віртуальної картки EasyPay з кешбеком на ряд фінансових сервісів, у тому числі на оплату комунальних послуг. Ексклюзивний для українського фінтеху проект 5% кешбек на комунальні послуги і безкомісійне поповнення банківської картки "Альфа-Банк" через термінали значно розширили аудиторію сервісу.

Як часто оплачують

32,9% українців використовують небанківські термінали для платежів «часто» і «періодично». Ще 12% «іноді» користуються сервісом. 45% населення України контактує з терміналами хоча б раз у декілька місяців.

Чому обирають термінали:

  • зручний час роботи або без обмеження за часом - 40%
  • розташування терміналу (поруч із будинком, роботою, магазином) - 35%
  • швидкість послуги (не потрібно стояти в банківській черзі або поштове відділення) - 25%

Основна причина зростання популярності терміналів за останні кілька років нездатність традиційних фінансових установ і поштових відділень надати належний рівень сервісу. Як наслідок скорочення філій: так, тільки за 2019 рік українські банки закрили 507 відділень, роком раніше скорочення структурних підрозділів склало 980 відділень. Найчастіше закривають відділення саме в невеликих населених пунктах. Державні і приватні поштові оператори теж не панацея. Їхні відділення, незважаючи на більшу доступність, ніж у банків, також мають певні обмеження: вони працюють за графіком. 

Прогнозовану якість сервісу, яку хоче отримати споживач, на сьогоднішній день надають системи самообслуговування. В результаті, точкою входу для українців стають саме термінали вони доступні, розташовані у найбільш "прохідних" місцях і надають широкий спектр фінансових послуг. У мережі терміналів EasyPay, яка працює вже понад 12 років, доступні більше 3500 сервісів. Вони покривають ключові фінансові потреби українців: оплату мобільного зв'язку, поповнення картки готівкою, оплату квитків, готелів, а також благодійність.

За матеріалами прес-релізу

Обсудить с другими читателями:
Effie
Погода