Коронавірус змусив споживача проявити інтерес до онлайн-покупок

Віктор Халемський, Віцепрезидент з продажу Carlsberg Ukraine, розповів, як розвивається канал e-commerce в галузі FMCG.

Комментарии 3427

На тлі пандемії величезними темпами став розвиватися канал e-commerce. І якщо рітейл успішно освоїв цей канал досить давно, то виробники тільки починають роботу в цьому напрямку. Як з e-commerce йдуть справи у вашій компанії?

Коронавірус дійсно змінив тенденції й напрямки розвитку ринку: він став своєрідним локомотивом, який змусив споживача проявити інтерес до онлайн-покупок. Ми фокусуємось на розвиток даного каналу з основними ключовими партнерами, але на сьогодні об’єм продажів нашої категорії в онлайн-каналі складно назвати таким, що генерує продажі (частка e-commerce складає 0,01%), проте він безумовно має великі перспективи розвитку.

Наскільки висока конкуренція онлайн продажів у вашому сегменті?

Конкуренція в онлайн сегменті не поступається офлайн, оскільки територія віртуальної полиці необмежена, онлайн канал інтенсивно насичується конкурентоспроможними гравцями. Пиво не входить у ТОП-5 позицій електронного кошика споживача в категорії Food на даному етапі розвитку e-commerce. Відповідно, виробникам пива треба докладати більше зусиль та інвестицій на кожну продану одиницю у боротьбі за вподобання онлайн-покупців.

Які механіки електронної торгівлі використовуєте?

Споживач дуже зважено підходить до прийняття рішення про покупку онлайн. Перш ніж зробити вибір, він детально промоніторить ринок, проаналізує та порівняє ціни на різних інтернет-платформах. Ми намагаємось комунікувати зі споживачем на всіх етапах, щоб швидко і гнучко реагувати на його запити. Наш продукт не дає можливості використовувати широкий спектр механік електронної торгівлі, проте ми застосовуємо привабливі цінові пропозиції, а також взаємодіємо зі споживачем через email-маркетинг, push-повідомлення, SMS-розсилки, іміджеву рекламу на онлайн-платформах та ін.

Хто ЦА онлайн продажів у виробника продуктів? Як працюєте з В2С-сегментом онлайн?

ЦА нашого продукту онлайн – це споживачі, для яких ключовим критерієм у виборі продукту є якість, привабливість пропозиції і швидка доставка. Перш за все – це споживачі group consumption, які купують продукт у великих форматах (4-6 паки, ящики) для родини, компанії друзів тощо. Також цільовою аудиторією є споживачі преміум сегменту, які не завжди можуть знайти унікальний продукт на полицях офлайн-рітейлу, проте онлайн платформи надають таку можливість.

Взаємодієте ви з іншими онлайн-майданчиками по просуванню і продажу вашої продукції?

Ми взаємодіємо як з великими онлайн-платформами Rozetka, Zakaz.ua, так і з маленькими, які тільки набирають обертів. Оскільки e-commerce еволюціонує з кожним днем, рітейл активно продовжує інвестувати в розвиток своїх інтернет-магазинів. Деякі партнери навіть змінюють та розширюють свої платформи з можливістю продавати продовольчі товари, тому джерела продажів нашої продукції прогресують з кожним днем. 

Наскільки актуально зараз в Україні створення власного онлайн-магазину для FMCG-компанії?

У нашому випадку це не зовсім вдала ідея, оскільки наша продукція є вузько сегментована, а для споживача головне зручність і можливість закрити всі свої потреби в одному місці (Інтернет- ресурсі). На нашу думку, співпраця з ключовими партнерами та продаж продовольчих товарів завдяки їхнім платформам є значно вигіднішою пропозицією, аніж інвестиції в розвиток свого онлайн-магазину. 

Які тенденції в сфері онлайн торгівлі можна виділити для FMCG-компаній?

  • Стабільне зростання частки FMCG продажів онлайн;
  • Закриття потреб споживача в одному місці;
  • Швидкість – чим швидше ми реагуємо на потреби ринку, тим швидше ми задовольняємо споживача;
  • Моніторинг цін: сучасний споживач постійно використовує price-агрегатори, тому що інтернет платформи дають можливість за лічені секунди порівняти ціни на ринку, переглянути коментарі, характеристики і вибрати більш вдалу пропозицію в тому чи іншому онлайн-магазині.

sostav.ua

Обсудить с другими читателями:
Погода