Люди чи роботи: як розвинувши комунікацію та емоційний інтелект стати конкурентоспроможним

Олена Конопля, керівник напрямку В2С Вищої школи Media & Production, поділилася з нами порадами як розвивати свої «soft skills» та емоційний інтелект у час, коли штучний інтелект приходить на заміну живій комунікації.

Комментарии 3109
Усіх нас лякають, що на заміну людям зовсім скоро прийдуть роботи, однак, на мою думку, це не зовсім так. Насправді, сьогодні штучний інтелект зможе замінити усю машинну працю і виконати процеси, які займають достатньо багато часу у рутинній роботі. Є думка, що штучний інтелект скоро зможе замінити креативні/творчі позиції працівників, хоча я можу з вами посперечатись. Але, щоб бути в цьому питанні певними, нещодавно 1+1 media представили проект «Люди проти машин», що має на меті перевірити чи штучний інтелект може протистояти людському та самостійно створювати не менш оригінальний контент. Побачимо, що покажуть результати, але я ставлю на людей.

Усі ми — унікальні, з характерними відмінностями, здібностями, можливостями та живими емоціями. І необхідно розвивати свої навички аби бути конкурентоспроможним на ринку праці і вміти гнучко реагувати на різні ситуації. Адже жива комунікація виступає рушійним фактором, який в подальшому призводить до зростання по кар’єрним сходинкам, а також до успішних результатів проектів. Наприклад, у Вищий школі Media & Production ми створюємо курси, що націлені на розвиток комунікаційних здібностей, володіння якими знадобляться на будь-якому професійному шляху.

Щоб ставати кращою версією себе, необхідно, насамперед, збагачувати емоційний інтелект. Чим далі буде розвиватись ринок, тим продовжуватиметься тенденція пошуку людей, які готові ефективно комунікувати у робочій сфері. За успішність комунікації частково відповідає емоційний інтелект (EQ), індивідуальна власність кожної людини розуміти та керувати емоціями, які відчуває вона і ті, хто поруч. 

Люди, які мають високий рівень EQ показують завжди кращі результати в житті і на роботі ( у різних сферах): їм простіше приймати рішення і брати на себе відповідальність. Крім того, це допомагає налагоджувати контакти. Люди з розвиненим рівнем EQ успішні саме тому, що вони емпатійні — відчувають і розуміють інших, їхні подальші кроки побудовані на передбаченні реакції на них. 

Як роботи постійно оновлюють своє програмне забезпечення та стають кращими, так і людям потрібно не стояти на місці і постійно розвиватись, удосконалюючи свої знання та нові навички. 

Про що потрібно пам’ятати та розвивати для конкурентоспроможності в майбутньому:
Бажання самовдосконалення – лише той, хто в постійному пошуку нової інформації, нових знать та розвитку ‒ досягає результату. Люди не запрограмовані як штучний інтелект, а тому має бути внутрішнє бажання до постійного розвитку та вдосконалення знань.

Вміння контролювати власне життя – здібність, яку може розвивати лише людина, адже контроль власних думок, контроль стресу, бажань, вмінь та навичок є величезним механізмом, який допомагає у розвитку емоційного інтелекту.
Розвиток комунікаційних навичок – шлях до успіху. Від того, як швидко ти знаходиш контакт з співрозмовником, настільки швидко з’являється довіра. Суть завжди полягає в повазі та розумінні один одного.

Здібність працювати в команді. Ти професіонал, якщо вмієш комунікувати в команді, адже вирішення конфліктних ситуацій, створення та управління командою – шлях до успішного результату.

Гнучкість та адаптивність. Важливо пам’ятати, що жоден робот не зможе гнучко підійти до вирішення більшості робочих питань, які пов’язані з людьми та живим спілкуванням. Штучний інтелект навряд чи вміє поглянути на проблему з різної перспективи і при зміні ситуації коригувати свій робочий процес.

Підсумовуючи, розвиваючи свої людські якості – вміння комунікувати, гнучкість, адаптивність, soft skills, командну роботу, можливо не лише скласти конкуренцію колегам по ринку, а й не боятись штучного інтелекту. 

sostav.ua
Обсудить с другими читателями:
Effie
Погода