Усіх нас лякають, що на заміну людям зовсім скоро прийдуть роботи, однак, на мою думку, це не зовсім так. Насправді, сьогодні штучний інтелект зможе замінити усю машинну працю і виконати процеси, які займають достатньо багато часу у рутинній роботі. Є думка, що штучний інтелект скоро зможе замінити креативні/творчі позиції працівників, хоча я можу з вами посперечатись. Але, щоб бути в цьому питанні певними, нещодавно 1+1 media представили проект «Люди проти машин», що має на меті перевірити чи штучний інтелект може протистояти людському та самостійно створювати не менш оригінальний контент. Побачимо, що покажуть результати, але я ставлю на людей.
Усі ми — унікальні, з характерними відмінностями, здібностями, можливостями та живими емоціями. І необхідно розвивати свої навички аби бути конкурентоспроможним на ринку праці і вміти гнучко реагувати на різні ситуації. Адже жива комунікація виступає рушійним фактором, який в подальшому призводить до зростання по кар’єрним сходинкам, а також до успішних результатів проектів. Наприклад, у Вищий школі Media & Production ми створюємо курси, що націлені на розвиток комунікаційних здібностей, володіння якими знадобляться на будь-якому професійному шляху.
Щоб ставати кращою версією себе, необхідно, насамперед, збагачувати емоційний інтелект. Чим далі буде розвиватись ринок, тим продовжуватиметься тенденція пошуку людей, які готові ефективно комунікувати у робочій сфері. За успішність комунікації частково відповідає емоційний інтелект (EQ), індивідуальна власність кожної людини розуміти та керувати емоціями, які відчуває вона і ті, хто поруч.
Люди, які мають високий рівень EQ показують завжди кращі результати в житті і на роботі ( у різних сферах): їм простіше приймати рішення і брати на себе відповідальність. Крім того, це допомагає налагоджувати контакти. Люди з розвиненим рівнем EQ успішні саме тому, що вони емпатійні — відчувають і розуміють інших, їхні подальші кроки побудовані на передбаченні реакції на них.
Як роботи постійно оновлюють своє програмне забезпечення та стають кращими, так і людям потрібно не стояти на місці і постійно розвиватись, удосконалюючи свої знання та нові навички.
Про що потрібно пам’ятати та розвивати для конкурентоспроможності в майбутньому:
Бажання самовдосконалення – лише той, хто в постійному пошуку нової інформації, нових знать та розвитку ‒ досягає результату. Люди не запрограмовані як штучний інтелект, а тому має бути внутрішнє бажання до постійного розвитку та вдосконалення знань.
Вміння контролювати власне життя – здібність, яку може розвивати лише людина, адже контроль власних думок, контроль стресу, бажань, вмінь та навичок є величезним механізмом, який допомагає у розвитку емоційного інтелекту.
Розвиток комунікаційних навичок – шлях до успіху. Від того, як швидко ти знаходиш контакт з співрозмовником, настільки швидко з’являється довіра. Суть завжди полягає в повазі та розумінні один одного.
Здібність працювати в команді. Ти професіонал, якщо вмієш комунікувати в команді, адже вирішення конфліктних ситуацій, створення та управління командою – шлях до успішного результату.
Гнучкість та адаптивність. Важливо пам’ятати, що жоден робот не зможе гнучко підійти до вирішення більшості робочих питань, які пов’язані з людьми та живим спілкуванням. Штучний інтелект навряд чи вміє поглянути на проблему з різної перспективи і при зміні ситуації коригувати свій робочий процес.
Підсумовуючи, розвиваючи свої людські якості – вміння комунікувати, гнучкість, адаптивність, soft skills, командну роботу, можливо не лише скласти конкуренцію колегам по ринку, а й не боятись штучного інтелекту.
sostav.ua