1 січня регулятор промоніторив 6 загальнонаціональних мовників – суспільний телеканал «UA:ПЕРШИЙ», інформаційний телеканал «Прямий» і чотири телеканали з максимальною щільністю реклами в ефірі та високими глядацькими рейтингами – «ICTV», «Україна», «1+1» та «Інтер». Про поширені гендерні стереотипи та головні тенденції зображення жінок і чоловіків у вітчизняній рекламі говорили на засіданні Національної ради.
Переважна більшість реклами в телевізійному ефірі – 77,3% – гендерно нейтральна, проте 22,6% рекламних роликів гендерно незбалансовані. Голос за кадром у рекламі, який також через вплив на аудиторію називають «голосом влади», переважно – 60% – належить чоловікам, жінкам – лише 31%.
«Щодо стереотипів, то жінки часто зображаються пасивними й некомпетентними, а чоловіки – вправними й технічно обізнаними. Скажімо, засіб прання презентується як різновид саме жіночої праці, а також як спосіб привернення уваги чоловіків. Поширене також використання стереотипного образу жінки-домогосподарки, яка в замкненому просторі квартири обслуговує дітей і чоловіка, готує їжу і все встигає. Що примітно, виконавці ролей у політичній рекламі – 100% чоловіки. В рекламі алкоголю – 75% чоловіки», – розповів член Національної ради Максим Онопрієнко.
Загалом результати моніторингу засвідчили, що представленість жінок і чоловіків у рекламі – 45% і 37% – релевантна зі статистикою населення України – 54% жінок і 46% чоловіків.