Маркетинг 2020-2021: навіть бабці будуть онлайн

Назар Гриник, директор агенції мобільного маркетингу LEAD9 про те як криза остаточно змінить підхід до реклами

Комментарии 4405

Ну що, час настав. 2020-й можна офіційно вважати переломним для маркетингу та ритейлу роком.

Колись епідемія чуми у Європі, яку прозвали “Чорна смерть” стала поштовхом до демократичних змін та подальшої індустріальної революції. Це чекає і нас після пандемії 2020. Тільки набагато швидше, аніж в середньовіччі. Карантин та віддалена робота остаточно доб’є залишки старої економіки - бізнесів, робота яких не передбачала онлайн. Звучить дивно, але переважна більшість бізнесу не має нормальних мобільних версій сайтів, а багато хто взагалі нормальних веб-сайтів. Згідно останнього e-commerce звіту Promodo середня тривалість завантаження сторінки становить 6,2 сек. Це дуже довго і означає, щоб більшість компаній не готова до переглядів із мобільних пристроїв. Ну от карантин це однозначно виправить. Адже веб це сьогодні передусім мобайл, і зараз туди спрямована вся увага споживача (див звіт Digital Ukraine).

Рекламний ринок теж зміниться. Останні 10 років ми спостерігаємо поступову міграцію офлайн тактик у онлайн. Але чимало рекламодавців філонили ці зміни, і надалі використовуючи переважно офлайн рекламу та промо. Донедавна в наших містах було ще чимало зовнішньої реклами. Більшість, доречі, це незаконний візуальний спам, який міста почали прибирати ще до пандемії, а Київ навіть надає можливість нам з вами поскаржитися на незаконну рекламу. Тим не менше у багатьох супермаркетах ще донедавна стояли промоутери та плакати з рекламними оголошеннями про акції. Ну от карантин на ці тактики діятиме, як ті індійські поліцейські, які палками виганяли людей з вулиць: залишки промо мігрують у онлайн. Адже там можна не тільки ефективно анонсувати (через популярні мобільні ритейл додатки, наприклад) та проводити промо (з реєстрацією учасників через чат боти у месенджерах та на мобільних сайтах), але й дистанційно вручати електронні подарунки (як то поповнення мобільного рахунку, сертифікати на покупки, стікер-паки чи фото-фільтри з доповненою реальністю).

Тенденція до переходу в онлайн це ще не все. Без автоматизації і знань як працювати з даними там робити нічого. Тому тут виграють сервіси, які спрощують роботу з багатьма ресурсами в одному інтерфейсі, настроюють одночасно кілька каналів реєстрації: наприклад, надають доступ до SMS-реєстрації, чат-бота та мобільної веб-сторінки кількома кліками, бажано без спілкування із людиною-менеджером. І там же показують статистику та результати промо кампанії і видають базові рекомендації на майбутнє. В ідеалі це мають бути сервіси, які працюють за невеликою підпискою, такий собі Netflix але у рекламі і промо. 

Раніше багато хто розумів, що робить щось не так, але всі так робили, тому було комфортно і сухо. Зараз, коли поведінка споживачів радикально змінилася і навіть бабулі почали встановлювати Приват 24 та інші додатки (ще онлайн богослужіння на Великдень додадуть нам онлайн-користувачів), уже не запхаєш голову в пісок і не скажеш, що цільова не готова. Ринок силою штовхає нас до прогресу і змін на краще. Будемо сподіватися, що більшість із нас зрозуміють це і почнуть діяти вже сьогодні. Бо завтра для багатьох може бути уже запізно.

sostav.ua

Обсудить с другими читателями:
Погода