Компанії були змушені зупиняти більшість рекламних активностей — хтось відчайдушно інвестував останнє у digital, та робив це скоріше інтуїтивно, хтось просто скорочував бюджети у кілька разів, або ставав «на паузу» до кращих часів.
Що ж до 2021 року, його вже цілком можна назвати роком адаптації. Зараз робити якісь прогнози у маркетингу набагато простіше, через те, що у нас вже є конкретні статистичні дані про життя людей поруч із вірусом. Ми розуміємо що саме і як змінилося для більшості споживачів, знаємо як вони здебільшого проводять свій час й, відповідно, розуміємо в які канали комунікації має сенс інвестувати, щоб донести необхідну інформацію. Особисто для нас в Meest 2020-2021 роки стали періодом суцільної діджиталізації. Адже смартфон з кожним днем відіграє все більшу роль в житті людини, а світ продовжує заглиблюватись в онлайн.
Удосконалення мобільного додатку, запуск чат-ботів у Viber та Telegram
У 2021 році кожен з нас переконався дім — це вже не просто затишна оселя для релаксу та тихих сімейних вечорів. Це може бути і спортзал, і офіс, і улюблений ресторан. За часи карантину ми всі так звикли сидіти по домах, що по його завершенню не дуже й поспішали з них виходити. Виявилось, що більшість питань можна вирішувати дистанційно за допомогою мобільних сервісів — смартфони допомагають в організації побуту, роботі, розвагах, відповідають за доставку їжі та товарів. За даними глобального діджитал-звіту Hootsuite, мобільними телефонами сьогодні користуються 5,22 мільярда людей, тобто майже 67% світового населення. А аудиторія Meest — якраз і є переважно молоді, активні люди, які добре володіють сучасними гаджетами.
Одне з головних завдань, яке Meest поставив собі на найближчі кілька років — зробити так, щоб наш сервіс був максимально простий, швидкий та зручний у користуванні безконтактною доставкою для отримання інтернет-замовлень та відправлень посилок близьким. Безпека на рівні зі швидкістю та надійністю доставки стала для нас одним з головних факторів. Адже дослідження Kantar Україна говорять про те, що у 2021 році люди очікують від брендів не тільки гарний сервіс, а й «готовність надати допомогу» (34 %) та «зменшити власну тривожність» (19%). Задовольнити цей запит, у багатьох випадках, якраз й допомагають мобільні додатки та месенджери.
Наприклад, зараз за допомогою додатку Meest можна створювати та відправляти посилки Україною через поштомати та відділення, минаючи черги та зайвого спілкування. Завдяки додатку нам вдалось реалізувати надшвидку доставку між поштоматами по Києву лише за 5 годин. І це найголовніша карантинна гордість, адже такого і досі не зробив жоден поштовий оператор.
Зважаючи на зростання популярності месенджерів, у 2021 році ми розробили чатботи у Viber та Telegram для тих клієнтів, які активно користуються соцмережами або за якихось причин не бажають встановлювати додатки на свій телефон. Наші чатботи стали першими в Україні та навіть Європі, що дозволяють за пару кліків керувати всіма процесами, пов’язаними з доставкою посилок: користувачі можуть відкрити скриньку та оформити відправлення прямо у месенджері, або зателефонувавши з його допомогою оператоору. Це займає не більше ніж пів хвилини. Крім того, у чатботах доступний пошук поштоматів, інформація про всі відправлення клієнта, трекінг та підтримка операторами. Також через чатботи можна оплатити відправлення за допомогою Apple Pay та GPay. Тобто один бот виконує функції цілого поштового відділення.
Ще один наш мобільний додаток, який є особливо актуальним зараз — myMeest. У ньому прямо на телефоні можна зареєструвати покупки з інтернет-магазинів Європи та США, які були замовлені нашими клієнтами на адресу Meest в країні покупки, а потім дуже просто, швидко і вигідно надіслати їх на потрібні адреси в Україну. Унікальність цього додатку полягає в тому, що з його допомогою наші клієнти можуть зібрати й об’єднати на складі Meest одразу декілька посилок з різних інтернет-магазинів та відправити їх в Україну вже одним відправленням. Це допомагає зекономити на вартості доставки. Також через додаток можна оформити відправлення власної посилки літаком в США.
Дуже важливим є те, що завдяки створенню додатків й чатботів наші клієнти можуть взаємодіяти з сервісом у будь-який зручний для них час. Як і більшість наших поштоматів, додаток і чатботи працюють цілодобово.
Соціальні мережі та освоєння нових берегів
Кількість користувачів інтернету у січні 2021 року становила 4,66 млрд, а кількість користувачів соціальних мереж— 4,2 мільярда. Які ще потрібні докази, що брендам сьогодні просто необхідно бути максимально присутніми у соціальних мережах? Якщо вірити тим самим дослідженням, у 2021 році соцмережами користуються вже 53,6% світового населення, тобто — переважна більшість. Проте ми відчували ці тренди вже у 2020 році, тому у якусь мить нам стало зрозумілим, що тільки Facebook для присутності бренду в соцмережах вже недостатньо. Так Meest став першим українським поштово-логістичним сервісом з власною сторінкою у TikTok. Згодом за нами послідували й конкуренти — утім в українській логістиці саме Meest розпочав цей шлях у діджиталі.
@meest_ukraine З ##meest_ukraine все дуже просто ????????
♬ original sound - Tori
Один з перших роликів Meest у TikTok
Комунікація через короткі відео у ТikTok, допомагає нам тримати в очах молоді імідж компанії, що використовує сучасні технології, таким вони довіряють найбільше. Крім того ми розповідаємо про бренд граючи і робимо це у соцмережі вільної від купівлі та продажу. Через останнє, на відміну від того ж Instagram, у ТikTok немає ефекту «нав’язаної реклами», тому й аудиторія там більш лояльна для сприйняття контенту.
Формування позитивної думки про компанію у нових користувачів — це довгострокова стратегічна мета, якої ми прагнемо. Ще одне важливе маркетингове питання, яке нам допомагає вирішити ТikTok — пояснення особливості свого продукту. Наприклад, ми в Meest активно розвиваємо власну мережу поштоматів та безконтактну доставку посилок через них. Переважна кількість наших роликів — це ігровий посібник з навчання людей з користування поштоматами. Або ми показуємо, що забрати посилку в нашому відділенні на заправці можна поки робиться кава, або заправлять твоє авто, адже це дійсно дуже швидко.
@meest_ukraine Поки кава готується, посилка забирається☕️ ##meestukraine ##meest_ukraine ##українськийтікток ##україна ##кава ##заправка
♬ I'm a Man - Radio Edit - Black Strobe
Відділення Meest на заправці ОККО
Звісно, крім соцмереж, які ще тільки-но починають розвиватись в Україні, не варто нехтувати й більш традиційними Facebook та Instagram. Тим більше, там теж є поле для експериментів. Ми цього року вперше спробували запустити власну маску в Instagram. У нашому випадку це була брендована коробка яка доставляла користувачам новорічні передбачення. Ми знали, що користувачам цієї мережі подобається знімати історії з простими та символічними ефектами. Тому, коли люди почали залучатися — не здивувалися. Це була приємна новорічна активність, яка також допомогла нам у формуванні загальнього позитивного сприйняття бренду серед користувачів.
Зараз ми активно співпрацюємо з блогерами — пропонуємо тим скористатися своїм сервісом та поділитися чесним відгуком з своїми підписниками.
Інтеграція в Youtube-шоу
Карантинні обмеження та необхідність залишатися вдома сприяли поверненню глядачів на дивани до телевізорів. Але і по ним вони переважно дивлися потокові відео, зокрема YouTube. Оскільки ми завжди намагаємось спілкуватися зі своїми споживачами там, де їм найбільш зручно, Meest два карантинні роки інтегрувався на YouTube. Торік в партнерстві з телеканалом 1+1 ми облаштували інтерактивну зону власного онлайн-бекстейджу для «Танців з зірками», а у 2021 році продовжили співпрацю на бекстейджах шоу «Голос країни».
Наш бекстейдж виходив саме на YouTube та став тим самим майданчиком, де учасники проєкту обговорювали головні події ефіру й пліткували про конкурентів. Час від часу до цієї ж зони навідувалися зіркові гості, тоді до стандартної Youtubе-інтеграції ми додатково отримували ще й порцію селебріті-маркетингу.
Головною задачею бекстейджу, як і у випадку з ТikTok-роликами стало формування в аудиторії сприйняття бренду Meest, як інноваційного сервісу для швидкої й безконтактної відправки посилок, а також ненав'язливе навчання прихильників шоу користуватися нашими поштоматами. Щотижня в ефірі бекстейджу ми анонсуєвали конкурс, який продовжували у TikTok, Instagram та Facebook. Усі подарунки відправляли переможцям також через поштомат. Це провокувало їх на «живий» контакт з брендом вже у реальному, офлайновому житті, а також давало змогу отримати особистий досвід користування нашим сервісом.