Експертка виділяє кілька головних трендів:
Підсилення й гнучкість комунікації, у тому числі вчасне й вдале використання ситуативу. Так, на хвилі популярності британського прем’єра столична кав’ярня «Завертайло» запустила продаж круасанів «Джонсонюк». Наголошується й на глибшому контакті зі споживачем – спілкування не слоганами, а через живі історії у статтях та відео: ті ж бекстейджі з виробництва, висвітлення роботи компанії.
Українська тема в центрі – дизайн, принти на одязі, нові назви товарів і брендів, спрямування частки прибутку на армію. Наприклад, «Молокія» взяла участь у кампанії Офісу Президента «Сміливість» і презентувала торгову марку саме з таким неймінгом.
Перерозподіл бюджетів серед каналів комунікації: ТБ втратило перші позиції за обсягом витрат, бо виконує зараз більше функцію інформування, ніж продажів.
Чого слід уникати в теперішніх умовах:
Невизначеності позиції бренду: і вашим і нашим – такого зараз українці не пробачають.
Працювати, ніби нічого не сталося, ігноруючи цілковиту зміну контексту, настроїв та упереджень своєї аудиторії.
Видавати контент без фільтра, наприклад, розважальні пости у важкі в психологічному плані періоди для суспільства.
Що робити брендам, аби втриматися на плаву:
1. Не зникати з радарів споживача, комунікувати, вселяти віру, що зрештою все буде добре. Станьте своєрідною опорою.
2. Тримати руку на пульсі й вчасно змінюватися. А для цього відстежувати актуальні теми, тренди, готовність сприймати вас іншими.
3. Створювати власні фішки, щоб бути унікальними.
4. Співпрацювати з найкращими фахівцями, людьми, що дихають своєю справою, зі справжньою командою, а не просто підрядниками.
5. Бути сміливими – у меседжах, інструментах, продуктах. Це увиразнює бренд і приваблює людей.
Адже сміливість зараз є головною рисою українців. А в унікальності наша сила!