Медіа вподобання українців. Найпопулярніші джерела інформації

Кількість каналів комунікації кожного року стає все більшою, через що зростають і можливості взаємодії з аудиторією. Так яким медіа українці довіряють сьогодні?

Комментарии 1979

Для того, щоб це зрозуміти, проводяться численні дослідження ставлення населення до різних джерел інформації. Одним з таких досліджень на території України є звіт «Споживання медіа», підготовлений Агентством США з міжнародного розвитку (USAID) та міжнародною організацією Internews. Редакція «Телекритики» вирішила проаналізувати його результати, щоб зрозуміти, чому одні засоби масової інформації більш популярні серед українців, ніж інші, і чого очікувати медіа в майбутньому.

Про дослідження

Дослідження проводила соціологічна компанія InMind на замовлення Internews і USAID у 2019 році. Аналіз повинен був визначити звички українців стосовно медіа, а також визначити рівень медіаграмотності населення. Всього було опитано 4056 респондентів. Імовірність похибки не перевищує 2,5%.

Що говорять цифри?

Згідно з отриманими результатами, у 2019 році телебачення вперше не було визнано найпопулярнішим джерелом інформації. Тільки 66% відсотків українців дізнаються з його допомогою останні новини. Показник впав на 11% в порівнянні з попереднім роком (77%).

Перше місце зараз займають соціальні мережі - 68%. Інтерес до них зріс на 15% в порівнянні з показниками 2018-го року. Ця тенденція тримається вже деякий час. Так, в період з 2017 по 2018 кількість українців, які стежать за новинами онлайн, стала більшою на 8%. Зростає і поширеність соціальних мереж як засобів масової інформації. 56% населення використовують їх для того, щоб бути в курсі останніх подій. 85% українців заходять в інтернет мінімум раз на день, а найбільш вживаними сьогодні є додатки для обміну повідомленнями. Найпопулярнішим таким додатком в Україні є Viber. Він встановлений на 96,2% смартфонах, згідно з результатами незалежного дослідження компанії Kantar. Через мультифункціональність і простоту використання 20% українців користуються Viber, щоб дізнатися останні новини. Не менш популярним також є YouTube - 25%.

Третє місце за популярністю займають інтернет-ЗМІ - 59%. Більш традиційні канали інформації — радіо і друкована преса — займають останні позиції - 18% і 15% відповідно. Їх показники, так само як і у телебачення, сильно знизилися за останній рік — приблизно на 7%.

Українці вважають за краще не використовувати виключно один тип медіа. 75% дізнаються новини одночасно з різних джерел. 2% населення користуються і ТБ, і радіо, друкованими та інтернет-виданнями. 21% віддають перевагу тільки одному з них. 2% не користуються медіа взагалі.

Основним джерелом інформації як і раніше залишається загальнонаціональне медіа (телебачення, радіо та інтернет-видання). Регіональним користується тільки кожен третій опитаний через інтерес тільки до місцевих новин. Виняток — друкована преса. 65% українців віддають перевагу регіональним виданням, а не всеукраїнським.

Чому такі результати?

Оскільки зараз популярними джерелами інформації є соціальні мережі та месенджери, редакція «Телекритики» вирішила дізнатися у Viber, безпечного додатка для спілкування, що має великий попит в Україні, чому такі результати. Коментує Анна Знаменська, директор з глобального розвитку Rakuten Viber.

«Не варто дивуватися цифрам. Останні кілька років перехід від традиційних джерел інформації до додатків для обміну повідомленнями — загальносвітовий тренд, який тільки набирає оберти. Це викликано не тільки тим, що через мобільні пристрої легше постійно залишатися на зв'язку і бути в курсі подій 24/7. Згідно з дослідженням, яке проводила компанія Microsoft у 2015 році, тривалість концентрації уваги людини становить близько 8 секунд. Для порівняння, у золотої рибки цей показник дорівнює 9 секундам. Оскільки в додатках для обміну повідомленнями стрічка новин представлена у вигляді короткого змісту інформації, а часом тільки заголовків, увага користувача не розсіюється, і він може за раз отримати більше інформації, ніж на сайті. Ну а якщо його зацікавила якась окрема новина, читач перейде за посиланням на сайт видавництва, який зараз служить скоріше архівом новин.

До того ж додатки для обміну повідомленнями стають мультифункціональними платформами, які дозволяють вирішувати велику кількість щоденних завдань користувача — від комунікації з рідними та близькими до придбання квитків на літак і перегляду стрічки новин. Так, наприклад, у Viber є безліч спільнот великих українських видань і телеканалів, в яких вони публікують останні новини й матеріали, деколи навіть раніше, ніж у себе на сайті. Користувачам так набагато простіше, адже вони можуть швидко переходити з особистих чатів в новинні спільноти без потреби вмикати іншу програму або відкривати сайт. Все в одному місці та завжди під рукою.

У додатках користувачі можуть обирати, що саме їм читати та з яких джерел. Читач сам формує свою новинну стрічку на основі особистих переваг. Особливо актуально це сьогодні, в епоху інформаційного шуму, коли більшість людей втомилась від постійного потоку інформації та прагнуть захистити себе від зайвих новин. У додатках для обміну повідомленнями ви можете обирати, з ким спілкуватися і що читати, а які ЗМІ відправити в "чорний список".

Важливою також є відсутність обмежень по формату і кількості знаків у інтернет-видань та соціальних мереж. Текстові публікації можна доповнювати аудіо-, відео- і фотоматеріалами в необмеженій кількості.

Ну й одна з ключових переваг — це безпека. У додатках для обміну повідомленнями всі особисті чати, спільноти та групи захищені від злому і втручання. Наприклад, у Viber інформація і повідомлення за замовчуванням захищені наскрізним шифруванням. Користувач знає про це і може не перейматись, що його чат буде розсекреченим, тому вважає за краще залишатися і працювати в додатку. Те ж стосується і спільнот видань — вони також захищені за замовчуванням наскрізним шифруванням і не піддаються впливу третьою стороною. З цих причин читачі йдуть в діджитал, а класичні видання все більше стають довгостроковим архівом новин».

За матеріалами прес-релізу

Обсудить с другими читателями:
Погода
Effie