Імерсивні технології для післявоєнного відновлення України

Приклади використання технологій доповненої та віртуальної реальності у післявоєнному відновленні для індивідів.

Коментарі 1030

У попередній статті ми розглянули приклади використання технологій доповненої та віртуальної реальності у післявоєнному відновленні окремо для бізнесу, а сьогодні розповімо, як імерсивні технології допомогають постраждалої людини.

Для людей дуже важлива психологічна та фізіологічна післявоєнна реабілітація. Це стосується як військових, так і цивільних громадян. Наразі ми бачимо, що багато людей стикається з проблемою втрат кінцівок та пошкоджень внаслідок ворожих обстрілів опорно-рухового апарату. Також, неабиякі глибокі проблеми у людей виникають з психікою. Над цими проблемами вже працюють кваліфіковані реабілітологи та психологи нашої країни. Імерсивні технології доповненої та віртуальної реальності значною мірою можуть посилити ефект та прискорити одужання для людини, про що свідчать багато міжнародних клінічно-інноваційних досліджень. 

Віртуальна реальність викликає у пацієнта фізіологічні та психологічні реакції, які можна виміряти щодо змін гормонів стресу та інших біологічних станів. Візуально об’єкти віртуального світу здаються справжніми. Саме тому вони викликають мозкові та поведінкові реакції на віртуальну симуляцію, що відображають реакції у реальному світі.                                        

  1. Людина має проблеми опорно-рухового апарату.

За допомогою віртуальної реальності можна значною мірою покращити та пришвидшити процес реабілітації. Створюється VR-тренажер, за допомогою якого пацієнт візуально занурюється у певний створений 3D-світ, знаходячись в якому фізично намагається балансувати та розробляти пошкоджені кінцівки.

Наприклад: фізично пацієнт стоїть на спеціальній балансуючій платформі (баланс вперед-назад або вправо- вліво); В окулярах віртуальної реальності він бачить, що він знаходиться на носі високої та вузької палуби (або ж ладьї) і балансує. Навколо всюди море (вода) з хвилями. Втрачаючи баланс тіла у фізичному світі – у VR людина падає у воду (у житті вона не падає, є страховка).

 video
  1. Людина втратила кінцівку

На жаль, проблем втрати руки або ноги на сьогоднішній день є однією з найрозповсюджених. Стикаючись з цим, у людей виникають фантомні болі. Пацієнти, які страждають на параплегію нижніх кінцівок, не можуть знову відчути свої ноги або руки, але часто відчувають фантомний біль. Відчуття болю реальне, і, як зазначається, його неможливо зняти за допомогою медикаментів, але можливо за допомогою імерсивних технологій доповненої чи віртуальної реальності. Згідно дослідження EPFL (передовий швейцарський інноваційний інститут науки і техніки), VR суттеєво знижує фантомні болі.

Наприклад: Пацієнт з параплегією одягає гарнітуру віртуальної реальності, в якій бачить «свою» втрачену ногу. (Використовуються штучні 3D-кінцівки ноги або руки, які в режимі реального часу у VR «приставляємо» до людини). Далі терапевт постукує пацієнта по спині і так само, паралельно, по штучній нозі — пацієнти бачать ці постукування у віртуальній реальності.

Таким чином, людина отримує два стимули: один - тактильний, по спині, інший візуальний, у VR. В процесі реабілітаційних заходів пацієнт починає відчувати, ніби постукування по ногах реальні. Це можливо тому, що в даному випадку візуальний стимул — сильніший за тактильний.

 video

VR SkyCycler був розроблений,щоб відтворити дзеркальну терапію фантомного болю в кінцівках, забезпечуючи захоплюючий віртуальний (генерований комп’ютером) ігровий процес, керований стаціонарним циклером у поєднанні з датчиками руху та біометричними датчиками. VR-гра була розроблена, щоб дозволити пацієнту з ампутованими кінцівками візуалізувати свою відсутню кінцівку (отже, «дзеркальна терапія»).

Результати

Вісім із 14 учасників (57,1%) повідомили про лікування PLP до VR, а 93% (13/14) повідомили про одне або більше неприємних фантомних відчуттів. Після лікування 28,6% (4/14) продовжували повідомляти про симптоми ПЛП (t[13] = 2,7, P = 0,02, d = 0,53), а 28,6% (4/14) повідомляли про фантомні відчуття (t[13] = 4,4, P = 0,001, d = 1,7). Оцінки корисності, реалістичності, заглибленості та задоволеності були рівномірно високими до дуже високих. Побічних вражень не було. Четверо учасників пройшли кілька сеансів VR, продемонструвавши стабільне покращення інтенсивності PLP і фантомних відчуттів, а також високі оцінки користувачів).                                        

  1. Людина має психологічний розлад.

Психологічне відновлення за допомогою VR-тренажерів працює таким чином, що пацієнт візуально занурюється у певний створений 3D-світ, знаходячись в якому має змогу взаємодіяти з 3D-об’єктами, слухати правильний звук, візуально відчувати атмосферу простору, заспокоюватись та тим самим полегшувати свій моральний стан. Контент у VR-шлемах «надсилає» пацієнта до дуже конкретних елементів їх травматичних спогадів, включаючи образи, запахи та звуки. Це максимальне глибоке занурення може бути як гейміфікованим (подано у вигляді гри), так і реалістичним. Психолог підбирає з каталогу контенту такий, який підпадає під параметри розладу конкретного пацієнта та дозволяє допомогти йому обробити спогади, поставити травму на місце та відновити контроль над своїм повсякденним життям за допомогою повного візуального занурення у 3D-світ в VR.

Так, згідно даних емпіричних досліджень 16 із 20 ветеранів війни в Іраці після проходження експозиційної терапії у віртуальній реальності більше не відповідали діагностичним критеріям посттравматичного стресового розладу після завершення лікування.

“Імідж” імерсивних технологій доповненої та віртуальної реальності є “іграшковим”, адже дуже багато користувачів використовують AR | VR саме у ігрових цілях. Як бачимо, далеко не завжди це є так. Віртуальна та доповнена реальність є серйозним технологічним інструментом в медицині та психології, що наразі є дуже актуальним у контексті післявоєнного відновлення українців. Ще до війни в Україні почалась активна імплементація імерсійних технологій у медичні процеси. Так, компанія ADVIN створила VR-симулятор для породіль, який використовується в процесі народження дитини як “візуальне VR-обезболення”. На сьогоднішній день компанія активно працює над створенням імерсивних VR-симуляторів які описані в даній статті задля забезпечення реабілітації цивільних та військових, які зазнали травм від російської агресії. 

 video

Автор статті: Чигиринський Артем, СЕО ADVIN. AR | VR | 3D для брендів.

Обговорити з іншими читачами:
Погода