Ми – це те, як ми спілкуємось, або чому варто інвестувати в розвиток комунікативних навичок

Лора Гасай, Керівник Вищої школи Media&Production поділилась тим, які навички потрібно розвивати, щоб бути успішним у будь-якій професії.

Комментарии 4913

Комунікація ‒ найголовніше вміння в XXI столітті. Сьогодні важко знайти сферу діяльності, яка б не потребувала навичок комунікації. Та й, власне, наше повсякденне життя наповнене спілкуванням, і від того, наскільки чітко і зрозуміло ми можемо доносити свою позицію й чути іншу людину, часто залежить кінцевий результат, реалізована мета комунікації.

Уже сьогодні відомо, що штучний інтелект буде здатен «забрати» на себе чимало процесів, завдань та виконувати їх більш досконало, ніж це робить людський мозок. І от в такому недалекому майбутньому особливістю і унікальністю людини залишиться саме ефективна комунікація, адже машина навряд чи зможе правильно розуміти, відчувати, давати зворотний зв'язок і, зрештою, дійти згоди будь з ким у обраному питанні. Ведення переговорів та взаємодія з людьми, що не можливі без комунікації, – це одні з топ-10 найважливіших навичок, оголошених на Економічному форумі в Давосі, які необхідно в  собі розвивати, незалежно від професійного шляху.

Розвивати навички комунікації надзвичайно важливо, адже часто ми запам’ятовуємо людину саме за манерою розмови, тембром голосу. Ці ж аспекти впливають на ефективність комунікації, зокрема, запам’ятовування озвученої інформації. Вчені довели, що в цей момент активізуються дзеркальні нейрони, які впливають на те, що співрозмовник розпочинає імітувати або говорити схоже на людину, яка йому подобається або яка по-особливому щось до нього донесла. І це вагомий привід більше уваги приділити розвитку й удосконаленню комунікативних навичок. Тобто, комунікація – це і про якість, і про оформлення звучання. Те, що ти говориш – залежить від когнітивних здібностей, а от те, як ти оформлюєш свою комунікацію (звучання голосу, стиль, поводження з тембром) ‒ цьому необхідно вчитись.

Не можу сказати, що розвиток навичок комунікації вже став трендом, але є частина людей, що активно інвестують у це. 

І можливо ті, хто починають навчатись цьому сьогодні, вже завтра будуть в тренді. Дивлячись на світові тенденції, я в цьому переконана. 

На початку року, проаналізувавши запити від студентів і зворотний зв'язок від випускників Вищої школи Media&Production, ми по-новому сформували план навчання. Адже зрозуміли, що частина зацікавлених у практичних курсах людей, абсолютно не планують якимось чином пов’язувати своє життя з телебаченням чи медіа. Ми побачили необхідність прокачувати скіли комунікації незважаючи на професію людини. І це круто, що саме медіафахівці, які безпосередньо спеціалізуються  на комунікації і сфокусовані на якісному донесенні інформації, можуть допомагати охочим розвивати комунікативні здібності.

На даний момент ми реалізували потребу розвитку комунікативних здібностей за допомогою декількох курсів. До прикладу, курс «Нові можливості твого голосу» з Юрієм Коваленко, бренд-войсом нішевих каналів групи 1+1 media. У ньому «Доктор Звук» (Юрій Коваленко) допомагає прокачати звучання голосу для використання його у роботі та особистому житті. Також це курс «МаестрОВА» ‒ він не лише про те, як ми звучимо, а й як ми комунікуємо: як ми вміємо бути зрозумілим і комфортним для співрозмовника з точки зору сприйняття інформації, яку доносимо. Звісно, й курси ведучих та журналістів розкривають тему комунікації зі свого вектору навчання. Окрім цього, це бізнес-бранчі й майстер-класи для співробітників компаній, які дещо відрізняються від курсів, адже створені для цілеспрямованої аудиторії, яка хоче не просто покращити комунікативні навички в собі, а й отримати вузьконаправлені знання, внести зміни до роботи компанії. Даний напрям навчання адаптовано під бізнес-кейси і конкретні бізнес-завдання.

Як розвинути комунікацію:

1. Результат спілкування завжди залежить від поставленої цілі  або будь-яка комунікація повинна мати ціль, адже  від цього залежить результат

  • Скажіть, будь ласка, куди мені звідси йти?
  • А куди ти хочеш потрапити? - відповів Кіт.
  • Мені все одно... - сказала Аліса.
  • Тоді все одно, куди і йти, - зауважив Кіт.

Аліса в країні чудес, Льюїс Керрол

Напевне, ви неодноразово стикалися з ситуацією, коли отримана відповідь вас аж ніяк не задовольняє. Відповідь на ваше запитання може бути або такою, що вас задовольнить, або неконструктивною і сформована людиною лише для того, щоб просто відповісти. Як отримати відповідь на свої питання конструктивно? Мати ціль. Це стосується як ділових переговорів, так і сімейних розмов. Ціль у спілкуванні допомагає отримати потрібну відповідь, тому її надзвичайно важливо утримувати протягом всього діалогу. Діалог без цілі, однаково, що подорож без кінцевого пункту призначення.

2. Говори так, щоб бути почутим

Чітка мова, просто дібрані слова, логічно побудована конструкція речення – запоруки того, щоб бути почутим. Труднощі комунікації в тому, що не кожен під одним і тим самим словом розуміє одне і теж. Й це нормально. При комунікації важливо доносити думку максимально зрозуміло, відповідаючи на уточнюючі питання. Адже від остаточного розуміння суті розмови співрозмовником залежить чи була реалізована ціль комунікації.

 video

3. Комунікація – це не лише слова

Коли ти спілкуєшся, від твого імені «промовляє» все – одяг, твоя зовнішність, рухи, жести і, звичайно ж, міміка. Тому кожен з цих аспектів має бути продуманим і правильно налаштованим. Якщо десь помічаєте прогалину: надмірна жестикуляція відволікає від суті, невдала міміка, що стала звичкою, викликає у вас відчуття незручності, а окремі слова вам постійно важко вимовити, то тут найперша порада – знайдіть в день, хоча б 30 хвилин. Попрацюйте над собою перед дзеркалом, сформуйте картинку, якої ви хочете досягти і зробіть її своїм природним станом. Щодо артикуляції – намагайтесь вимовляти регулярно ті слова, що даються вам найважче, й слідкуйте за розставленням акцентів у реченнях. Повірте, навіть ведучі Сніданку з 1+1 і ТСН працюють над свобою щодня;)

 video
sostav.ua
Обсудить с другими читателями:
Погода