На початку лютого 2022 року я очолила агенцію SIGMA, знала, що буде непросто, але тоді я ще не уявляла, які виклики чекають на мене та мою команду.
Хочу поділитися особистою та професійною формулою незламності і сподіваюся, що ці складові допоможуть іншим жінкам та чоловікам, які розпочинають новий етап кар'єри під час війни.
Повернення передоплат за нереалізовані рекламні кампанії, погашення заборгованостей, виконання всіх зобов'язань, переформатування проєктів, — от неповний перелік проблем, що нам всім довелося вирішувати паралельно з іншими завданнями. Клієнти стрімко втрачали споживачів, зупинялись виробництва, усі мали проблему з логістикою. У якийсь момент здавалося, що всі креативи в такій атмосфері просто недоречні і що ринку реклами банально прийшов кінець.
Було складно не впасти у відчай, бо стан повномасштабної війни — нова ситуація, і ніяких готових чек-лістів ще просто не існує. Проте завдяки підтримці команди, колег і клієнтів, вдалося втриматися на плаву і повернутися в стабільний робочий ритм.
Нижче я хочу поділитися п'ятьма складовими, що допомогли агенції SIGMA у 2022 році.
5. Віра та прагматизм
Мені складно обрати найголовніші риси або якості керівника для успішного ведення бізнесу, тому що, на мою думку, їх багато і всі вони для тієї чи іншої людини, бізнесу, компанії мусять бути своїми. Та для мене особисто віра в свою справу, в якість продукту та сервісу, в професійність людей в моїй команді, в важливості того, що ми робимо для бізнесів наших клієнтів - це те, що заряджає енергією все навкруги, дає впевненість нездаватись в найскладніші часи, наповнює драйвом.
А здатність дуже прагматично оцінювати ризики та можливості, допомагають без емоцій приймати іноді жорсткі рішення, контролювати бізнес показники та будувати взаємовигідне партнерство. Мій прагматизм полягає в холодному розрахунку під час формування бюджетів, вибору інструментів для досягнення цілей.
Це поєднання дає поштовх до пошуку правильних меседжів та ефективних каналів комунікації для всіх галузей бізнесу без виключення.
4. Увага до змін
Медійний ринок проходить пришвидшену трансформацію через воєнні дії та зміни портрета аудиторії та звичок споживання контенту.
Якщо до вторгнення телебачення залишалося основним каналом комунікації для більшості в Україні, то після вторгнення більшість новин споживається у діджиталі: телеграм-канали, ютуб-канали, тікток, інстаграм тощо.
Трансформація всіх бізнес процесів клієнтів та перерозподіл бюджетів, відсутність аналітики для планування рекламних кампаній, а потім і складнощі з електропостачанням та зв’язком, що напряму ставить під питання ефективність інвестицій в більшість медіа, спонукало нас до пошуку та реалізації гнучких медіа сплітів, використання нетрадиційних для деяких категорій інструментів медіа, швидкої зміни медіа планів та пошуку інших інструментів просування.
3. Критичне мислення
Робити так само як інші, й бути в інформаційній безпеці або відрізнятися і ризикувати? Питання такого штибу виникали щогодини, щодня.
Критичне мислення як мистецтво аналізувати інформацію й ухвалювати раціональні рішення буквально врятувало.
Ми не могли робити рекламу як раніше, бо величезна частина вже написаних до 24 лютого креативних сценаріїв, слоганів, текстів стала банально недоречна. Найпростішим виходом було мовчання, так і зробили чи не вісімдесят відсотків бізнесу. Проте прості рішення не завжди правильні. Необхідність комунікації з аудиторією спонукали нас до пошуку нових рішень та пропозицій для клієнтів. Мотивація працювати і високі ризики пришвидшили розвиток всієї команди.
У кінцевому підсумку ми змогли використати драматичне зниження рекламного шуму та впливу конкурентів на користь наших клієнтів.
2. Довготривалі стосунки
Цього року SIGMA виповнюється 16 років, за цей час агенції вдалося побудувати міцні стосунки з усіма партнерами, колегами та клієнтами. R&D, експертиза, команда, до якої вже звикли — це все було і є фундаментом нашої співпраці.
Так підхід, що допомагав протягом багатьох років співпрацювати і здобувати нові контракти, втримав нас на плаву під час та після вторгнення.
1. Команда.
Саме команду я вважаю найпершою і найважливішою складовою того, що ми непросто вижили, а й досягли певних успіхів цього року.
Команда була опорою, коли не було нічого. Вони працювали і працюють у жорстких умовах: без світла, під час повітряних тривог, без води, без зв'язку.
Я дуже вдячна кожному колезі, партнерові та клієнту за цей непростий період, що ми проходимо разом.
Авторка: Юлія Соколова, СЕО агенції SIGMA.