За дослідженням аналітиків автомобільного ринку на початку 2023 року українці шукають вживані авто в Інтернеті понад 700 тис. разів на місяць. Це - 8,22% усього попиту на авто.
Початок повномасштабного вторгнення зменшив попит на авто вдвічі порівняно з попередніми періодами. Проте вже у квітні 2022 року, тобто за місяць, кількість запитів стрімко зросла до рекордних 1,8 млн. пошуків на місяць. Ймовірно це пов’язано з пошуком транспорту для ТРО та ЗСУ. Такі дані опублікувані в звіті "Скуп Авто" за три роки.
Такому попиту сприяло нульове розмитнення, яке було запроваджене з квітня по липень. Після того, як льготний період закінчився, попит на вживані автівки поступово знизився, що демонструє графік.
В яких країнах шукають
Найчастіше українці шукають вживані авто з США. Але цей тренд поступово спадає. За чотири роки він знизився на 52% (у середньому з 90 тис. до 43 тис. пошуків на місяць).
Також за чотири роки знизився інтерес на авто з Польщі на 34% (зі 63 тис. до 41 тис. запитів на місяць). Винятком стало тимчасове зростання попиту на авто в Європі, що припало на квітень 2022 року. Найімовірніше це зростання було пов’язане з тим, що з Польші можна найшвидше привезти авто через територіальну близькість та просту процедуру переоформлення.
Ще більше зниження попиту в українців відбулося щодо авто з Литви – за чотири роки кількість запитів впала на 68% (зі 84 тис. до 27 тис. запитів на місяць).
Які бренди шукають
Лідером залишаються автомобілі ВАЗ, на другому місці – Renault, третій за популярністю – Mercedes-Benz, далі слідують Toyota та Ford.
Зауважимо, що у ВАЗ за 4 роки попит знизився на 55% (з 20 тис. до 9 тис.). Це найбільше падіння попиту в абсолютному значенні. Але, найбільше за ці 4 роки втратив бренд Daewoo: – 63% (з 4,6 тис. до 1,7 тис. запитів на місяць).
Навпаки найбільший ріст серед брендів вживаних авто показали Volvo (+288%), що піднявся з 40 місця за популярністю на 30.